Elke 3 weken gloeispiralen vervangen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Elke 3 weken gloeispiralen vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218081
    eriksmith200
      Lid sinds:
      29 August 2009

      Mijn Corsa-C; Z1.3DT uit 2005 heeft al een tijdje startproblemen (alleen de koude start duurt erg lang, als de motor warm is start hij direct). In december zijn de gloeispiralen vervangen (waarbij er 1tje afbrak, dure grap, auw). Het startprobleem was echter niet verholpen, de garage heeft daarna nog weken lopen prutsen maar kon het startprobleem niet vinden. Uiteindelijk maar besloten om door de rijden tot de apk in juli dit jaar, en dan de opel dealer het uit laten zoeken.

      Helaas overleed begin februari de accu, het lange starten was iets teveel. Icm de startproblemen kreeg de route mobiel ‘m niet meer gestart dus dat werd slepen naar de opel dealer.

      De opel dealer heeft vervolgens de brandstofpomp vervangen (auw x2). Toen ik de auto ophaalde bleek hij vervolgens weer net zo beroerd te starten. Er zat nog wat lucht in de pomp en er was weer een gloeispiraal kapot. Daarna was het: 3x voorgloeien, dan start hij goed.

      Dit ging 2 weken goed, daarna was het startprobleem weer als voorheen. Nu bleek er weer een gloeispiraal vervangen te moeten worden. Ze houden de auto nog een nachtje om morgen de koude start te testen.

      Gloeispiralen gaan toch niet zo vaak kapot? Ik vermoed dat de erg dure brandstofpomp voor niks is vervangen. Heeft iemand een idee waar het probleem ‘m zou kunnen zitten? Er zijn al 2 garages flink lang mee bezig geweest.

      #17622859
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De spiralen heb je in mijn ogen toch wel enige garantie op? En wat de reden voor het vervangen van de pomp?
        Al met al een wazig verhaal, met een berg wazige kosten, hoop dat je een monteur tegen komt die wel verstand van zaken heeft, want een gloeispiraal-systeem wat niet goed functioneerd lijkt mij niet al te moeilijk om te repareren. En als het al gerepareerd is dan wel in 1 keer goed graag. Heb met je te doen

        #17622860
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Laat eens naar de startmotor kijken, hebben wij ook al een paar keer gehad. Volgens mij is er ook een schrijving van van opel, dat de starmotoren te weinig kracht leveren.

          #17622861
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            ik neem aan dat je op de nieuwe gemonteerde delen toch garantie heb van min 3 maanden ??? als de boel niet goed is zullen zij het moeten opknappen je mag toch verwachten als zij met een advies komen en jij geeft toestemming om te reparen dat je op z,n minst mag verwachte dat hij het dan normaal doet .

            erg zielige vertoning van het reparatie bedrijf zo als ik begrijp veel kosten en resultaat NUL .

            kijk is naar je aard punten aan de auto slechte massa wil ook problemen geven .

            ook wij hebben met een jonge Astra diesel 90.000 km de startmotor vervangen zit geen orgineel meer op maar een van huizen elektrick 3 jaar garrantie.
            en NKG gloeispiralen 4 stuks net geen €100 bij de automateriaal zaak

            bert

            #17622862
            Ted-Jan
              Lid sinds:
              28 January 2008

              verstuivers laten na kijken

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.