Elektronische problemen Zafira 1.6 16v

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Elektronische problemen Zafira 1.6 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230567
    JanV
      Lid sinds:
      6 January 2011

      Beste allemaal,

      Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben nieuw hier. Mijn naam is Jan, ik ben 19 jaar en woonachtig in Leiden. Momenteel rijd ik een Opel Zafira waar ik over het algemeen erg tevreden over ben, zij het dat er een paar kleine problemen zijn die mij op zijn gevallen. Graag zou ik hier jullie advies over hebben.

      Het eerste probleem, met de cruisecontrol, is een aantal maanden geleden ontstaan. Als ik de cruise-control aanzet, werkt het gewoon naar behoren, maar soms/vaak als ik op de snelweg zit en ik knipper terug naar rechts, valt het systeem uit. Ook valt hij soms spontaan uit. Omdat er nog garantie op de wagen zit heb ik het schakelaartje laten vervangen (we dachten dat dat het zou zijn). Helaas heeft dat het probleem niet opgelost. Nu komt het gekste: sinds 2 weken werkt het spontaan weer goed. Eigenlijk ‘baal’ ik hiervan omdat het nu niet echt duidelijk zal worden wat de oorzaak is, en het misschien alsnog terugkomt. Probleem 2 is kort geleden ontstaan, als ik de auto start en ik zet de verlichting aan, dan weigeren de lampjes van de middenconsole (verwarming/airco/blazer etc.) aan te schieten, soms duurt dit 10-20 seconden.

      Mijn vraag is dus of dit mogelijk één samenhangend probleem van een contactonderbreking in de bekabeling kan zijn, of dat dit een zoekwerk van uren wordt. Ik heb nog BOVAG-garantie tot begin februari!

      Alvast bedankt,
      Jan

      #17790441
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Misschien eens uitlaten lezen door de dealer/autobedrijf waar je hem gekocht hebt.
        Misschien dat je dan meer te weten komt.

        #17790442
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Welkom JanV. we hebben hier een apart forum om je voor te stellen. Zo blijft het hier overzichtelijk

          http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.