elektrische vraag senator

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD elektrische vraag senator

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259329
    Freestyler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2006

      Ik heb nu in mijn Senator een L-jetronic systeem. De boordcomputer pakt hier nu via pin 11 van de ECU het signaal wat hij nodig heeft voor het berekenen van het verbruik (althans dat staat in het schema)

      Nu wil ik de motronic aansluiten op de boordcomputer, maar waar moet ik het verbruiks signaal dan op aansluiten van de boordcomputer?

      [edit]@andre_ede, ik heb de titel weer terug aangepast, omdat je aanpassing niet juist was[/edit]

      #18160262
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Bij motronic zitten 2 kabels voor de bc.
        Volgens mij Rood/wit en zwart nog wat.
        Maar weet niet of je bc wel kan werken met een signaal van Motronic.

        En ik denk dat je LE-jetronic hebt (gele injectoren)
        Omdat naar mij weten L-jetronic nooit met bc is uitgevoerd.

        #18160263
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          ik heb l-jetronic, met grijze injectoren, weerstanden en 7 polige lmm ;)

          maar onmogelijk lijkt het me niet…

          #18160264
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Vraag het me niet precies maar ik heb bij mijn broer zijn Monza GSE de boordcomputer ook werkend gekregen,
            Boven de jetronic computer hangen 2 draden deze zijn voor de impulsen van je injectors daarop sluit je de motronic draden aan en dan werkt de zaak:
            Alleen heb ik omdat die gse een digitaal dashbord heeft weer 2 impuls gevers opelkaar gedraait nl 6 en 8.
            6=dashbord/snelheidsmeter
            8=boordcomputer.

            Motronic/Sennie B-Omega A werken met 8 impuls gevers als jij met 6 gaat werken kloppen je waardes voor geen 5 cent.

            Aansluitschema van de motronic vind je op Monza/Senator de.

            Boordcomputer van een B-Senator Omega past ook in een Monza als je een beetje wegvijlt deze zijn nauwkeuriger alleen moet je dan wel de bediening hebben van een 84tiger waarmee je het lampje in de bc kunt aan en uitdoen…

            Waarom je die bediening moet hebben weet ik zo 1-2-3 niet meer.

            #18160265
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              daar zeg je zoiets, daar had ik nog niet aan gedacht dat de 6 imp niet zal gaan werken op de ABS, cruise control en stuurbekrachtiging… Die hebben dan natuurlijk de 8 imp nodig…

              Maar goed dat ik die van de bak afgedraaid heb ;)

              Van wat ik gezien heb aan de kabelboom van de originele bc van de A, is dat er maar 1 kabel van de ecu af komt.
              Moet ik dan beide kabels van de motronic aan mekaar knopen en die aan die kabel koppelen?

              #18160266
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                Qua pulsgevers is het wel mogelijk heb ik ook gedaan.
                Heb een motronic motor in een Admiral gebouwd.
                Maar wou het dashboard wel laten werken.
                Dus heb van een A Corsa/ E Kadett een 6 pulsgever gepakt met aan sluiting voor de snelheids kabel.
                En deze gecombineerd met het binnenwerk van een 8 pulsgever.
                Als je een LCD dash hebt kan je ook gewoon een 6 pulsgever van een A Corsa/ E Kadett pakken en hier een 8 pulsgever op draaien.
                Dan heb je dus bak/ 6 puls / 8 puls

                #18160267
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Over de impuls gevers maak ik me geen zorgen.

                  Heb een losse 6 en 8 in de kast liggen, en een gever achterop men dash (zit de bc momenteel op aangesloten), dus nee geen digidash, gewoon analoog (en dat blijft ie ook, veel nauwkeuriger)

                  #18160268
                  Freestyler
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 January 2006

                    Maar nu heb ik nog altijd geen duidelijk antwoord.

                    Welke kabel van de motronic moet ik nu gebruiken om de standaard boordcomputer die nu in de senator zit, aan het werk te krijgen?
                    Of kan ik beide kabels die van de motronic afkomen en naar de boordcomputer van de B gaan, samen knopen en deze op de enkele kabel van de boordcomputer van de A aansluiten?

                    #18160269
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik weet het zo niet meer…Hoe ik dat toen heb gedaan…Ik dacht echt dat het 2 draden waren die ik heb verbonden maar weet het niet zeker meer.

                      http://www.opelclub.sk/upload/akonato/software/m15.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      OHF ronald bolz helpt je wel verder die zal je wel vertellen hoe en wat.

                      #18160270
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        Weet je wel nog of je de originele boordcomputer gebruikt hebt, of die van de sennie B?

                        #18160271
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Originele van een Monza heb ik gebruikt:
                          http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmkzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Nu zal het wel lukken denk ik,met deze info heb ik de handel toen ook aan de praat gekregen,lekker handig dat je zelf geen schema,s hoeft af te rafelen.

                          #18160272
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            Dat is dus wat ik zei, er gaan 2 kabels van de motronic naar de boordcomputer, zover was ik al.

                            Maar er is maar plaats voor 1, dus wat moet ik met de 2de doen, en welke is de 2de?

                            #18160273
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Volgens mij gaan der 2 naar de BC…Teminste bij mijn broer zijn GSE..

                              Ik zal eens kijken vandaag of morgen hoe het zit bij mijn gse met 4.1 motronic.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.