Elektrische handrem schakelaar vervangen? AstraJ

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Elektrische handrem schakelaar vervangen? AstraJ

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550100
    aghofman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2008

      Ik  kreeg vandaag bij het starten spontaan de melding “Service Handrem” Als enthousiaste Opel-hobbyist heb ik eerst op internet gekeken , de zekering van de handrem module getrokken en geprobeerd het weer gangbaar te maken. Helaas geen suc6, Vervolgens met Opcom hobby versie,  gekeken , via diagnose kan ik de electrische module (rem) bedienen maar deze reageert niet op de schakelaar.

      Verder zag ik de foutmelding C0293-06 ParkBrake Switch Circuit – Low Voltage/Open.

      Ik wil nu de schakelaar testen via een multimeter maar heb geen idee hoe ik deze schakelaar eruit krijg. Voordat ik allerlei plastic afbreek vraag ik me af wie kan me een tip / zetje geven? Als ik helemaal verkeerd aan het zoeken ben mag je het ook melden : -) BTW het betreft mijn trouwe 1.6 CDTI met 330.000 km..en ik gebruik de handrem niet heel vaak..En als ik de auto uitzet gaat de handrem er wel automatisch op , kan me niet herinneren dat dit ooit zo heeft gewerkt maar goed een kleine bonus :-) Alvast bedankt voor de hulp!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.