Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Elektrische achterklep wil niet meer open
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 februari 2023om 17:40 door Eddy Lucassen.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2013 om 16:31 #17256715
Mijn achterklep heeft af en toe de tik om niet op te willen. Helaas nu al 2x in 1 week en krijg hem met geen mogelijkheid open.
In mijn teller staat het symbool voor een open achterklep en hij geeft ook een geluidsignaal als je wegrijdt, alsof de klep open is. Maar hij is dicht, geen beweging in te krijgen! Wat ik ook doe, in de auto, bij de achterklep of via de AB, de knipperlichten knipperen wel, maar er gebeurd gewoon niets.
Uitgelezen met OPCOM, zie ik niets vreemds. Geprobeerd wat wijzer te worden uit TIS, maar dan kan ik alleen iets vinden over mogelijk water in het slot. Vervolgens staan daar wat verwijzingen naar handleidingen, maar die kan ik dan niet vinden.
Iemand van jullie een idee wat het euvel is en hoe het op te lossen?
Oh ja, ook zo lekker, ik kan hem dus ook niet van binnen openen (mechanisch). Als ik de schroevendraaier omdraai, hoor ik op een gegeven moment wel een klik als een veer die losspringt, maar er gebeurd niets. Bovendien kan ik door blijven draaien…
1 april 2013 om 17:11 #18123219Heel mooi zo’n electrische kofferbak… zolang deze werkt.
Ik heb er ook eentje en wat CAlberts omschrijft is mijn grootste angst voor het ding :shock:
Stel zoietes overkomt je op vakantie met een volgepakte Vec. :( Mag er niet aan denken :cry
Hopelijk heeft iemand een handige tip cq. oplossing???STiGGEL
@CAlberts wrote:
Mijn achterklep heeft af en toe de tik om niet op te willen. Helaas nu al 2x in 1 week en krijg hem met geen mogelijkheid open.
In mijn teller staat het symbool voor een open achterklep en hij geeft ook een geluidsignaal als je wegrijdt, alsof de klep open is. Maar hij is dicht, geen beweging in te krijgen! Wat ik ook doe, in de auto, bij de achterklep of via de AB, de knipperlichten knipperen wel, maar er gebeurd gewoon niets.
Uitgelezen met OPCOM, zie ik niets vreemds. Geprobeerd wat wijzer te worden uit TIS, maar dan kan ik alleen iets vinden over mogelijk water in het slot. Vervolgens staan daar wat verwijzingen naar handleidingen, maar die kan ik dan niet vinden.
Iemand van jullie een idee wat het euvel is en hoe het op te lossen?
Oh ja, ook zo lekker, ik kan hem dus ook niet van binnen openen (mechanisch). Als ik de schroevendraaier omdraai, hoor ik op een gegeven moment wel een klik als een veer die losspringt, maar er gebeurd niets. Bovendien kan ik door blijven draaien…
1 april 2013 om 17:21 #18123220Ik kan 2 dingen bedenken:
Het niet van binnen uit kunnen openen met de schroevedraaier heb ik ook gehad. Na de draai en de klik gebeurde er niks. Wat bleek, na de klik duwen met de schroevedraaier en hij ging langzaam open.
Ik heb dan wel geen elektrische klep maar wel een elektrische ontsluiting. Die heeft elke SW. Heb afgelopen week de microswitch vervangen en nu werkt ie weer perfect. Kost 37,50 bij de vod en is 15 minuten werk. Is het proberen waard lijkt mij. Zie ook mijn topic met een duidelijke pica van het euvel in de microswitch.
De schroevedraaier oplossing is natuurlijk niks waard als je vol bepakt in Italie staat :vertag Lekker alles via de omgeklapte achterbank er uit halen, nee dank je :ass
Groet jraaf
1 april 2013 om 19:28 #18123221Na nog 30x priegelen met een schroevendraaier heb ik hem toch open gekregen.
Ik heb het vermoeden dat het slot niet meer goed is. Normaal als de klep dicht gaat, trekt hij hem nog een stukje extra dicht, toch? Dat doet hij nu niet. Na 1 à 2 tellen hoor ik aan de rechter kant een klik/tik.
Misschien toch het slot maar vervangen, daar heb ik er nog eentje van liggen, al weet ik niet of die 100% goed is. De microswitch is denk ik niet kapot, want het werkt ook niet met de AB of vanuit de auto.
1 april 2013 om 19:39 #18123222Hoe open je een electrische kofferbak eigenlijk in geval van storing? Ik lees iets van een schroevendraaier???
Ik kan er maar beter op voorbereid zijn.. :???:@CAlberts wrote:
Na nog 30x priegelen met een schroevendraaier heb ik hem toch open gekregen.
Ik heb het vermoeden dat het slot niet meer goed is. Normaal als de klep dicht gaat, trekt hij hem nog een stukje extra dicht, toch? Dat doet hij nu niet. Na 1 à 2 tellen hoor ik aan de rechter kant een klik/tik.
Misschien toch het slot maar vervangen, daar heb ik er nog eentje van liggen, al weet ik niet of die 100% goed is. De microswitch is denk ik niet kapot, want het werkt ook niet met de AB of vanuit de auto.
1 april 2013 om 20:24 #18123223Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…
3 april 2013 om 15:47 #18123224Ja Ja,
Zit dit dop aan de binnenkant van de achterklep?
Daar kun je dus lekker bij als je (bv. op vakantie) lekker volgeladen bent… :swearSTiGGEL
@CAlberts wrote:
Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…
3 april 2013 om 16:11 #18123225Handig iemand opsnorren en mechanisch slot er in maken :jerry werkt altijd :thumb
3 april 2013 om 17:00 #18123226@stiggel wrote:
Ja Ja,
Zit dit dop aan de binnenkant van de achterklep?
Daar kun je dus lekker bij als je (bv. op vakantie) lekker volgeladen bent… :swearSTiGGEL
@CAlberts wrote:
Aan de binnenkant zit een plastic dop. Die moet je er af halen. Dan kun je er een schroevendraaier in steken en als een sleutel het slot opendraaien. Als het goed gaat…
Precies… Das dus de ellende… :jerry
7 februari 2016 om 22:18 #18123227Ik ben benieuwd of het probleem van de achterklep opgelost is. Bij mij is de printplaat vervangen (€400,-) klep gaat keurig open en dicht maar trek niet altijd goed dicht. Ene keer wel, andere keer niet.
8 februari 2016 om 07:41 #18123228:thumb Misschien heb je hier wat aan.werk bij mij nog steeds :thumb :thumb ..
FFE hieronder Klikkie doen…..
viewtopic.php?f=129&t=1869048 februari 2016 om 10:59 #18123229Bedoe je daarmee het paneel van de klep of de kofferruimte rechtsachter (waar ook printplaat achter zit).
Om even een idee te krijgen, het volgende is allemaal al vervangen:
19-12-2011 switch achterklep vervangen 9012141 / T136600 achterklep opening schakelaar (11-p-021)
24-8-2012 module achterklep vervangen 20837967/ 1232244 + rubberen afdichting 157947
2-1-2013 sensor AFL vervangen 1235026
2015 printplaat achterklepAllemaal vochtproblemen………..
8 februari 2016 om 17:52 #18123230Handig iemand opsnorren en mechanisch slot er in maken :jerry werkt altijd :thumb
Heeft iemand daar een how to of montagevolgorde voor? @ trashmetal: jij misschien ?
Ik ben ook al jaren niet blij met mijn elektrische achterklep.
Vrees ook voor dit soort ellende. Bij mij gaat het openen tergend langzaam in de winter. In de zomer geen problemen.
Uit het slot komen en terug er in vallen is bij mij nooit een probleem geweest.
Ik heb al eens gekeken en gevraagd hier op het forum wat er moet gebeuren om de elektrische achterklep om te toveren naar een normale mechanische, maar ben nog niet overtuigd.Voorlopig blijft hij het doen. Zal trouwens ook eens kijken waar dat dopje zit voor een schroevendraaier-actie indien benodigd in de toekomst. ;)
26 februari 2023 om 17:40 #18513881Ja als de achterklep niet open wil ,zit je er wel mee je gebruik hem vaker dan ik dacht.
Na onderzoek bleek een pootje van de stekker afgebroken die zit tussen de buiten schakelaar en het ontsluiting relais
Ik heb voor dit noodgeval er een kroontje tussen gezet , werk weer als nieu
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.