elektrisch schema 4 bak met overdrive gezocht

Forumindex Forums Techniek Cih elektrisch schema 4 bak met overdrive gezocht

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

hallo,wie heeft er voor mij het schema van de 4 bak met overdrive(elektrische 5e gang) van rekord e1??ik zou hier zeer geholpen mee zijn,bvd voor de reaktie’s

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

niemand??:(

fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578

ik zou even op het big opelforum kijken als ik jou was daar was pas iemand met hetzelfde probleem

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

dan ren ik daar anders wel ff langs deze week:D

larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570

mischien maar dat weet ik niet zeker
    kun je toppertheo even vragen hierover hij heeft namelijk ook zo’n bak

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

het is inmiddels al gemaakt probleem lag zich in de hendel:) maar in ieder geval nog bedankt voor je reaktie:)

toppertheo
    • Topics 8
    • Reacties 150

heb wel zo’n bak maar geen schema.

om de bak te laten werken heb je alleen een + en een – nodig maar hoe dit in een record zit weet ik helaas niet.

vraagje: zit de knop om hem te schakelen op de pook?? heb je hier toevallig een foto van?? heb namelijk geen pook bij mijn bak.

groeten.

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

nee de knop om te schakelen zit niet op de ppok,de 5e gang oftewel overdrive wordt in werking gezet door middel van een hendel die aan de rechterkant van je stuurkolom zit:)

2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152

origineel gepost door piet
    nee de knop om te schakelen zit niet op de ppok,de 5e gang oftewel overdrive wordt in werking gezet door middel van een hendel die aan de rechterkant van je stuurkolom zit:)

Ik weet hier weinig van, maar kan je deze overdrive ook in andere versnellingen gebruiken? Kan je “m gebruiken als een soort van hoge/lage gearing, en de bak gebruiken als een 8 bak?

pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126

origineel gepost door 2000

Ik weet hier weinig van, maar kan je deze overdrive ook in andere versnellingen gebruiken? Kan je “m gebruiken als een soort van hoge/lage gearing, en de bak gebruiken als een 8 bak?

nee hij moet een bepaald toerental draaien volgensmij
    :hmmz

tijs
    Bijdrager
    • Topics 47
    • Reacties 609

nou weet ik er helemaal weinig van, maar dacht ergens gelezen te hebben dat er een 4e versnelling herkenner iets op zat, dit zou je kunnen onklaar maken, en zo toch 8 versnellingen hebben.. weet niet of het fabeltje was, weet ook niet meer precies waar het stond… zal op oldtimer of kadettc forum geweest zijn

pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126

origineel gepost door prayer
    nou weet ik er helemaal weinig van, maar dacht ergens gelezen te hebben dat er een 4e versnelling herkenner iets op zat, dit zou je kunnen onklaar maken, en zo toch 8 versnellingen hebben.. weet niet of het fabeltje was, weet ook niet meer precies waar het stond… zal op oldtimer of kadettc forum geweest zijn

nou patrick ouwens heeft het geprobeert maar meen te herrineren dat hij toeren afhankelijk is en niet werkt bij de andere versnellingen

tijs
    Bijdrager
    • Topics 47
    • Reacties 609

dan zal dat wel kloppen :) was meer iets wat door me hoofd zwierf als iets wat op een test gebaseerd was.
    ik neem aan dat er toeren afhankelijk word bedoeld van de uitgaande as? en niet van de motor?

toppertheo
    • Topics 8
    • Reacties 150

er zit een 4 de versnellings herkenner op de bak en als ik deze los haal en doorkoppel dan kan ik op elke versnelling de overdrive inschakkelen (hoor hem dan in klikken) maar heb de bak nog los in de garage liggen en nog nooit gemonteerd maar ga er vanuit dat hij op elke versnelling te gebruiken is, (weet het natuurlijk niet 100% zeker omdat ik er nog nooit mee gereden heb maar denk wel dat het werkt want waarvoor is anders de 4 de versnellings herkenner als hij toch op toern reageerd??? )

groeten.

pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126

origineel gepost door toppertheo
    er zit een 4 de versnellings herkenner op de bak en als ik deze los haal en doorkoppel dan kan ik op elke versnelling de overdrive inschakkelen (hoor hem dan in klikken) maar heb de bak nog los in de garage liggen en nog nooit gemonteerd maar ga er vanuit dat hij op elke versnelling te gebruiken is, (weet het natuurlijk niet 100% zeker omdat ik er nog nooit mee gereden heb maar denk wel dat het werkt want waarvoor is anders de 4 de versnellings herkenner als hij toch op toern reageerd??? )

groeten.

ja wat heb je er aan om 8 versnellingen te hebben elke keer bij opschakelen moet je de overdrive weer uit en in schakelen.:pukemeetal zit de knop boven op de pook dus zal wel zo zijn dat je dan niet perongeluk schakeld.
    maar ik heb het ook maar van iemand die het heeft uitgeprobeert dus verder weet ik het ook niet:angel

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

origineel gepost door pipo

nee hij moet een bepaald toerental draaien volgensmij

het is eigenlijk vrij simpel de overdrive is een automatisch 5e gang ,en als je hem in alle gangen zou doorschakelen zou hij ieders keer in de 5 gaan beetje onhadnig maar goed,en hij werkt alleen pas als hij id de 4e gang staat vanwege een massa schakeling want haal ik hem uit de 4 met de overdrive aan dan valt de overdrive automatisch uit

2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152

groeten.

ja wat heb je er aan om 8 versnellingen te hebben elke keer bij opschakelen moet je de overdrive weer uit en in schakelen.:pukemeetal zit de knop boven op de pook dus zal wel zo zijn dat je dan niet perongeluk schakeld.
    maar ik heb het ook maar van iemand die het heeft uitgeprobeert dus verder weet ik het ook niet:angel

ik heb eens een colt turbo meegemaakt die een hoge lage gearing had, en dat was gewoon erg leuk:thumbup

pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126

groeten.

ik heb eens een colt turbo meegemaakt die een hoge lage gearing had, en dat was gewoon erg leuk:thumbup

ja dat zal wel leuk zijn maar hier moet je raar schakelen
    1 dan knopje elektris
    weer knopje dan 2
    dan knopje weer knopje dan 3
    dan knopje weer knopje dan 4 en weer knopje.erg verwarrend:hmmz

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

dat is idd verwarrend ,gelukkig heb ik daar geen last van:P eerst gewoon in ale gangen schakelen en pas bij de 4 kan ik hem inschakelen eerder doet hij het ook niet:D

fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578

als je de overdrive op alle versnellingen gebruikt is hij zo kapot
    hij is niet op de krachten berekend die er in de 1e versneling op komen te staan

imported_piet
    • Topics 39
    • Reacties 1053

dus toppertheo niet doen;)

Bavel
    Bijdrager
    • Topics 17
    • Reacties 257

even dit topic wat stof afblazen
    ik heb een 4 bak met overdrive gekocht
    en wil hem binnenkort in gaan bouwen
    maar zoek nog het elektrische aansluit schema
    dus heeft er iemand in middels wat meer info kunnen vinden??? :hmmz

gr Rob

Commodore A coupe 1970 LPG

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.