elektra frontera A

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262946
    Rudi Norway
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2014

      hoi allemaal ik heet Rudi woon in Noorwegen en ben nieuw hier, ik rijd een frontera 2.3 tdr met 340.000 km van 1993 als eerste allemaal een goed nieuwjaar.
      Nu heb ik een vraag over de elektrik van deze auto, gisteren stopte mijn ruitenwissers er mee.
      Nu heb ik de zekering nr 6 binnenin de auto gewisseld en deze sprong er gelijk weer uit zonder dat ik de wissers aanzette, nu heb ik de steker van de wissermotor er af gehaald en het relais eruit en nog springt de zekering eruit. Kabelboom gecontroleerd niks gevonden. Nu als ik de zekering er in zet hoor ik achter het zekering kastje een relais klikken kan iemand mij vertellen wat er nog meer op deze zekering zit aangesloten. Of kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen.

      Groetjes Rudi

      #18203450
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Welkom!
        Ken het elektrisch schema van de Frontera niet maar het lijkt me inderdaad dat er nog meer stroomverbruikers op deze zekering zitten die mogelijk het probleem geven. Staat er niks op de binnenzijde van het zekeringdeksel? Of wellicht het instructieboekje? Je kunt ook kijken welke functie verder in de auto niet meer werkt. Succes.

        #18203451
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Is het niet toevallig je achterruitenwisser die is vast gelopen?

          #18203452
          Rudi Norway
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2014

            Hallo midnight black.
            Op het deksel staat alleen maar de ruitewissers voor, ook in het instructieboekje kan ik er niks over vinden.
            En de achterwisser zit op een andere zekering want deze deed het wel.
            Ik weet niet wat het geweest is maar nu werkt alles weer.
            Ik blijf zoeken voor een schema is toch wel makkelijk om te hebben.

            Bedankt voor jullie reactie.

            Gr Rudi

            #18203453
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Nadeeltje van de Frontera is dat dit een japanse auto is, zo ook het grootste deel van de electra, hierdoor zijn er weer weinig schema’s voorhanden.

              Kan als ik er eens aan denk kijken in TIS of daar wat te vinden is.

              Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

              #18203454
              Rudi Norway
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2014

                Hallo wim-v6.
                Alvast bedankt voor als je wat vind.
                Het is erg lastig om hier in Noorwegen informatie te krijgen bij een dealer. het enigste dat ze zeggen breng hem maar langs dan kijken we er naar.
                Gr Rudi

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.