Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › electronische ontsteking
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 juli 2017om 18:34 door
GSE.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2013 om 19:06 #17255211
vraagje ik heb een commodore 2.5s en hier heb ik een electronische ontsteking opgezet
Nu start ie alleen met volgas zogauw ik de contactsleutel loslaat slaat ie af
en hoe moet ik deze precies afstellen qua vooronsteking enz hij loopt op lpg dusssss
groeten marcel7 februari 2013 om 21:14 #18104448;) ik denk dat je de verkeerde + heb gepakt vanaf je contactslot
8 februari 2013 om 19:02 #18104449de 25s heeft een weerstandvoedingsdraad voor de bobine,heb je deze ook voor de hoogspannings bobine gebruikt ?
zoja, moet je een nieuwe draad trekken vanaf geschakelde 12v.8 februari 2013 om 20:01 #18104450Ok Haico zal es naar die draad kieken hopelijk zit daar de fout dan bedankt!!
9 februari 2013 om 00:10 #18104451je vorige bobijn was 9 volt, alleen bij het starten komt er 12v op….
9 februari 2013 om 14:51 #18104452Denk dat ik er nu uit ben ff rechtstreeks vanaf de accu stroom op de bobine
En lopen als een trein nu dus nog een kabel trekken vanaf contactslot
Ff een kabeltje zoeken en daar weg halen en dan alles weer op de plaats bouwen
Bedankt voor de info groeten Marcel19 juni 2017 om 16:46 #18344845[quote quote=17255211]vraagje ik heb een commodore 2.5s en hier heb ik een electronische ontsteking opgezet
Nu start ie alleen met volgas zogauw ik de contactsleutel loslaat slaat ie af
en hoe moet ik deze precies afstellen qua vooronsteking enz hij loopt op lpg dusssss
groeten marcel[/quote]
Dag Marcel!
Zou ik mogen vragen waar je deze electronische ontsteking vandaan hebt of welke specificaties je daarvan hebt? Zelf zou ik namelijk graag ook mijn ontsteking vervangen op een Opel Blitz uit ’72 en ik heb het idee dat de motor aardig vergelijkbaar is (2.5T, 6cil).
Ik hoor t graag als je kunt helpen!Mvg,
Rick21 juni 2017 om 20:59 #18344958Hoi Rick ik heb die ontsteking er inmiddels al 4 jaar opzitten,eerst op lpg daarna weer teruggebouwd naar benzine.
De ontsteking komt van een senator en de bobine ook. Je moet dus wel de bobine erbij hebben de oude zal niet werken.
De ontsteking heb ik toen bij de garage af laten stellen en even nieuwe bougies en lopen als een zonnetje!
Zelfs nu na 4 jaar met koudstart 2 keer gas intrappen en direct lopen.dus zeker de moeite waard!2 juli 2017 om 18:34 #18345382Je kunt de ontsteking van een 83tig monza A2 nemen die passen op iedere cih 6 en zijn standalone en hebben geen vreemde sensors or poespas of weerstanden,dus plus en toerenteller aansluiten en ze werken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.