electronische ontsteking

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD electronische ontsteking

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255211
    commo79
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2012

      vraagje ik heb een commodore 2.5s en hier heb ik een electronische ontsteking opgezet
      Nu start ie alleen met volgas zogauw ik de contactsleutel loslaat slaat ie af
      en hoe moet ik deze precies afstellen qua vooronsteking enz hij loopt op lpg dusssss
      groeten marcel

      #18104448
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        ;) ik denk dat je de verkeerde + heb gepakt vanaf je contactslot

        #18104449
        HAICO
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2005

          de 25s heeft een weerstandvoedingsdraad voor de bobine,heb je deze ook voor de hoogspannings bobine gebruikt ?
          zoja, moet je een nieuwe draad trekken vanaf geschakelde 12v.

          #18104450
          commo79
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2012

            Ok Haico zal es naar die draad kieken hopelijk zit daar de fout dan bedankt!!

            #18104451
            deziggy
              Lid sinds:
              3 January 2006

              je vorige bobijn was 9 volt, alleen bij het starten komt er 12v op….

              #18104452
              commo79
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 March 2012

                Denk dat ik er nu uit ben ff rechtstreeks vanaf de accu stroom op de bobine
                En lopen als een trein nu dus nog een kabel trekken vanaf contactslot
                Ff een kabeltje zoeken en daar weg halen en dan alles weer op de plaats bouwen
                Bedankt voor de info groeten Marcel

                #18344845
                RickBlitz72
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 June 2017

                  [quote quote=17255211]vraagje ik heb een commodore 2.5s en hier heb ik een electronische ontsteking opgezet
                  Nu start ie alleen met volgas zogauw ik de contactsleutel loslaat slaat ie af
                  en hoe moet ik deze precies afstellen qua vooronsteking enz hij loopt op lpg dusssss
                  groeten marcel

                  [/quote]

                  Dag Marcel!
                  Zou ik mogen vragen waar je deze electronische ontsteking vandaan hebt of welke specificaties je daarvan hebt? Zelf zou ik namelijk graag ook mijn ontsteking vervangen op een Opel Blitz uit ’72 en ik heb het idee dat de motor aardig vergelijkbaar is (2.5T, 6cil).
                  Ik hoor t graag als je kunt helpen!

                  Mvg,
                  Rick

                  #18344958
                  commo79
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 March 2012

                    Hoi Rick ik heb die ontsteking er inmiddels al 4 jaar opzitten,eerst op lpg daarna weer teruggebouwd naar benzine.
                    De ontsteking komt van een senator en de bobine ook. Je moet dus wel de bobine erbij hebben de oude zal niet werken.
                    De ontsteking heb ik toen bij de garage af laten stellen en even nieuwe bougies en lopen als een zonnetje!
                    Zelfs nu na 4 jaar met koudstart 2 keer gas intrappen en direct lopen.dus zeker de moeite waard!

                    #18345382
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Je kunt de ontsteking van een 83tig monza A2 nemen die passen op iedere cih 6 en zijn standalone en hebben geen vreemde sensors or poespas of weerstanden,dus plus en toerenteller aansluiten en ze werken.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.