Electrische problemen cali 2.0 16V

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Electrische problemen cali 2.0 16V

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206386
    neophyterulez
      Lid sinds:
      19 July 2004

      Hoi, ik heb een calibra van de sloop kunnen helpen.
      Probleem was dat er redelijk wat kabels doorgeknipt waren en dat hij een motor en voorophanging mankeerde.
      Ik heb hier welliswaar maar 100 euries voor gegeven.

      Nu ben ik ondertussen op een punt dat bijna alles is aangesloten, maar ik mis nog het een en het andere.

      1/
      Ik heb een bruine en zwarte kabel lopen aan die dikke ronde fiche achter de battery, ze zijn iets dikker dan de normale kabels, komt uit de carrosseriekabelboom, een 15 cm van die dikke ronde fiche
      De vorige eigenaar heeft die fiche er af geknipt.
      Ik ben er bijna zeker van dat die voor de ventilator van de radiator moet zijn, maar vind die kabel nogal wat dun.
      Ik heb ook bij de klaxon een fiche gezien, maar die kabel is vele dikker en is denkelijk voor de ventilator, maar het zijn 2 mannetjes en passen dus niet
      Die kabels die loshangen zijn denkelijk 1 carré en die bij de klaxon hangt is volgens mij een 2 carré
      Heb ondertussen al gezien bij de 8V en dit is kompleet anders.
      Is wel een cali met airco
      Als iemand weet waar die 2 kabels voor dienen?

      2/
      Is een cali geweest die op gas gereden heeft.
      Het 2e probleem is dat als ik hem start, volgens mij de naftpomp niet aanslaagd.
      De relais krijgt geen stroom, maar relais zelf is in orde
      Achter de zekeringkast zit een dikke Zwart-rode kabel(op een enkele zwarte fiche), volgens mij heeft die iets te maken met die stroom voor de naft.
      Als ik deze aansluit, en wil de motor starten, blijft de motor doordraaien, na kontact af te zetten.
      Ik mis er wel 2 relais achter de zekeringkast, op een gele en blauwe voet.
      Denk dat dit iets te maken heeft van de gas installatie, en dat er nog een achterblijfsel ergens is
      Mocht er iemand een lijst van relais hebben, en hier zoiets al meegemaakt heeft?

      3/
      Als de motor dan toch start, draait hij normaal, maar de moment dat je gas geeft, ook maar het minste of traag eraankomt valt de motor gewoon stil, alsof de naftpomp niet sterk genoeg geeft.
      Ik heb de motor bij de vorige eigenaar defig horen draaien, maar heb er zelf wel een inlaatcollecteur moet en opzetten omdat hij er een lexmaul op had staan.
      Het enige dat die moteur mist is dat kleine smoorklepje, maar denk niet dat het daaraan zal liggen.
      Mocht er iemand ook zoiets voor hebben gehad?

      Ik hoop dat er iemand is die diezelfde problemen al heeft gehad

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.