Electrische Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Electrische Corsa

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366484
    fisherman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 August 2012

      Ik zie nog niets over de aankondiging van gisteren over de nieuwe electrische Corsa. Ik vind hem wel mooi. Hij ziet er qua uiterlijk vrij conservatief uit in tegenstelling tot sommige andere aankondigingen van electrische auto’s. Dat zou overigens een nadeel kunnen zijn als daardoor de ruimte binnenin ook gelijk is aan aan auto met verbrandingsmotor. Hopelijk is ie binnenin net zo groot als mijn huidige Astra.

      Ik overweeg privé een electrische auto te kopen en dit is zeker een van de kanshebbers. Best een pittig karretje ook.

      #18366676
      AstraTh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 March 2019

        Dat wil je toch serieus niet een electrische auto??!!

        #18366686
        fisherman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 August 2012

          Als je het kan betalen is het een goed alternatief voor een benzine auto. Betere prestaties dan een benzine of diesel en tegenwoordig met een bruikbare actieradius voor dagelijks gebruik. Op den duur is het ook goedkoper dan een benzine auto in gebruik.

          Het enige nadeel aan de Corsa zou kunnen zijn sat deze gebaseerd is op een benzine auto. Dit heeft als gevolg dat er minder binnenruimte beschikbaar is.

          Ik ga dan ook zeker tzt kijken naar de vw ID 3 die tegen die tijd ook uitkomt. Die is wel geheel opgebouwd als EV en zit rond dezelfde prijs.

          #18366688
          AstraTh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 March 2019

            Je bent een nadeel vergeten….. onbezorgd ermee op vakantie kan je wel vergeten ook…

            Hoe zit het met de accu’s?

            Hoe lang gaan die mee?…wat kosten nieuwe accu’s? monteren.enz enz

            Capaciteit van accu’s word r ook niet beter op met de jaren dat ze gebruikt worden..

            Voorlopig staat een electrische auto nog in kinderschoenen

             

             

            #18366698
            fisherman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 August 2012

              Wij gaan altijd met het vliegtuig op vakantie, dus die problemen hebben we niet. Mochten we toch onverhoopt een keer met de auto op vakantie moeten, dan huur ik wellicht een benzine auto.

              Accus zijn tegenwoordig al heel goed, er wordt ook bij veel merken rendementsgarantie gegeven voor een aantal jaren. Daarnaast zullen accu’s alleen maar goedkoper worden, dus tegen de tijd dat ze aan vervanging toe zijn ben je of aan een andere auto toe of zijn ze heel goedkoop geworden.

              Ik woon overigens op 4km van mijn werk en mag niet op het werk parkeren. Rondom allemaal voor vergunninghouders.

              Ritjes doordeweeks zijn dus normaal gesproken hee erg kort en dat is slecht voor een benzine auto.

              Nu de benodigde middelen bij elkaar gespaard heb om een electrische auto aan te schaffen lijkt dat in mijn geval een betere investering, dan een nieuwe benzine auto.

              Laden is trouwens ook geen probleem, we hebben een oprit en garage waar ik in zou kunnen laden. Daarnaast woon ik in een stad met voldoende laadpalen.

              Ik ken ook mensen die het hele jaar met een dikke diesel rijden, omdat ze 1 keer per jaar met een caravan op vakantie gaan. Eigenlijk is dat geen reden om geen ev aan te schaffen.

              Bij bestaande ev modellen die al een tijdje meedraaien is gebleken dat de kosten om er een te rijden vele malen lager liggen dan een benzine auto. Alleen was er tot op heden die prijs nog die vaak ver boven de 50k lag. Rond de 30-35k is voor velen acceptabel lijkt mij.

              #18366699
              AstraTh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 March 2019

                Voor velen acceptabel?

                Van alle auto’s die rondrijden in Nederland is nog steeds maar 1.4 %een volledige electrische auto….dus voor velen acceptabel is wat te hoog gegrepen

                #18366700
                fisherman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 August 2012

                  Ik had het over modellen die volgend jaar op de markt komen die zijn betaalbaar voor particulieren. Tot die tijd zijn het vooral leasers die ervan profiteren en een ev bijna voor niets rijden.

                   

                  #18366722
                  Motormuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 March 2005

                    voor het milieu hoef je het niet te doen want een elektrische auto is vele male milieu belastender in productie dat een benzine of diesel auto alleen de accu productie  10 ton CO2 opleverd  terwijl de productie van een hele benzine of diesel auto maar 8 ton CO2 opleverd

                    #18366725
                    fisherman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 August 2012

                      Ik zou niet zozeer voor het milieu een electrische auto kopen. Eerder dus vanwege minder onderhoud, prestaties en comfort van een electrische auto.

                      Daarnaast woon ik in een stad en zullen de steden in Nederland eerder benzine autos verbieden dan kleinere plaatsen.

                      Eis is natuurlijk dat ik hem thuis kan opladen. Mijn buurman rijdt een tesla en kan hem thuis niet opladen. Die laadpunten zijn volgens mij ook wat duurder dan voor andere electrische autos.

                      #18366731
                      Motormuis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2005

                        Daar komt bij dat het elektrische tijds net het niet aankan dat er veel elektrische auto’s komen ze hebben nu al problemen met de zonnepanelen die belasten het elektrische tijds net al erg zwaar dus ik zou als ik jou was nog maar niet te snel daar op in springen

                        #18366735
                        fisherman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 August 2012

                          Voor zonnepanelen geldt dat alleen in bepaalde gebieden. Alleen bedrijven hebben een beperking opgelegd gekregen. Voor particulieren is dat nog niet aan de orde. Ik heb sinds 2 maanden ook panelen op het dak liggen.

                          Wanneer accu’s goedkoper worden is het ook een optie om thuisaccu’s aan te schaffen en deze te gebruiken om grotendeels onafhankelijk te zijn van het net.

                          Feit blijft dat er over een paar jaar goede alternatieven zijn voor benzine. Ook de brandstofcel is in opmars. De politiek stelt een ultimatum aan verkoop benzine en dieselauto’s.

                          Dit betekent dat als ik nu een benzine auto koop ik zeker weet dat deze over pakweg 5 jaar haast onverkoopbaar is. Een optie is natuurlijk een goedkopere benzine auto, maar dan kan ik beter mijn huidige Astra J door blijven rijden. Die heeft afgelopen maand net een ton op de klok en we rijden er al bijna 9 jaar probleemloos in.

                          #18366738
                          AstraTh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 March 2019

                            Tuurlijk zegt het kabinet dat benzine auto’s over 5 jaar niet meer te verkopen zijn…hup vlug iedereen snel een electrische kopen voor het te laat is…staatskas lekker spekken…hetzelfde verhaal met die domme warmtepomp…wat een fiasco is zo’n ding..trap r niet in!! Nederland gaat echt never zo snel van het gas af zoals ze beweren.. hetzelfde geld voor dat benzine auto’s niet te verkopen zijn over 5 jaar

                            #18366747
                            fisherman
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 August 2012

                              Het kabinet beweert niet dat benzine autos niets meer op zullen brengen, dat denk ik zelf. Althans, ik schat die kans vrij groot in.

                              Een EV kan technisch gezien weer vrij snel achterhaald zijn wat betreft accu’s. Dat is ook wel een risico.

                              van het gas af is een andere discussie. Ik woon zelf in een huis van 2008 bijvoorbeeld en dus geschikt om van het gas af te gaan. Om onze straat heen staan veel oudere jaren 30 woningen en dis niet geschikt daarvoor. Een van de oplossingen is natuurlijk waterstof door de gasleidingen en een andere ketel of aangepaste ketel. Dus nooit zomaar de gasaansluiting weglaten bij nieuwbouw.

                              #18366795
                              pjotter
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2013

                                [quote quote=18366747]Het kabinet beweert niet dat benzine autos niets meer op zullen brengen, dat denk ik zelf. Althans, ik schat die kans vrij groot in. Een EV kan technisch gezien weer vrij snel achterhaald zijn wat betreft accu’s. Dat is ook wel een risico. van het gas af is een andere discussie. Ik woon zelf in een huis van 2008 bijvoorbeeld en dus geschikt om van het gas af te gaan. Om onze straat heen staan veel oudere jaren 30 woningen en dis niet geschikt daarvoor. Een van de oplossingen is natuurlijk waterstof door de gasleidingen en een andere ketel of aangepaste ketel. Dus nooit zomaar de gasaansluiting weglaten bij nieuwbouw.[/quote]

                                https://zerauto.nl/sneak-preview-opel-corsa-e-en-opel-grandland-x-hybrid4/?utm_source=autorainieuwsbrief&utm_medium=e-mail&utm_campaign=autorai-nieuwsbrief-juni-2019

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.