eindelijk gechipped (EDS) maar koppel onderin weg..

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) eindelijk gechipped (EDS) maar koppel onderin weg..

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258871
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      Vorige week eindelijk de stap gezet en naar EDS gereden. Keurige 235,7 afgetikt. en 340 nm koppel.

      Maar ik heb hem standaard op 200 pk laten zetten en in sport modus die 235 pk. In sport modus gaat ie als een tiet! Onder de 7 secs aan de 100 (gemeten met telefoon)

      Als ik met sport uit rijdt dan is mijn koppel onderin weg. Eerst had ik bij 2000 toeren altijd zo’n lekker duwtje in de rug waardoor ik ook altijd al voor de 3000 toeren kon overschakeling en toch lekker kon doorrijden. Nu lijkt het wel of de turbo amper wordt aangesproken. 0-100 zat rond de 9 secs, wat hetzelfde is als de standaard 170 pk.

      Mijn vraag of andere EDS chippers dit ook hebben? Ik zou toch graag wel wat koppel terug willen onderin!

      #18155719
      mrzuko
        Lid sinds:
        13 March 2010

        Geen foto van je dyno uitdraai?

        #18155720
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          Ik zou contact opnemen met EDS.

          #18155721
          NoFear1696
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2012

            je kan hem ook in sport modus laten staan en je gas pendaal iets minder diep indrukken :jerry

            #18155722
            Tusk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 January 2009

              @mrzuko wrote:

              Geen foto van je dyno uitdraai?

              die is prima, maar die is van de sportstand. Of kun je daar toch conclusies uittrekken?

              #18155723
              pollebeek
                Lid sinds:
                26 November 2006

                Vandaag mijn Insignia ook laten chippen bij EDS, wel voor de sportknop. Alles werkt perfekt bij mij ! :D

                #18155724
                Rickyyy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2012

                  Wat is eigenlijk het voordeel van de sportknop, is het niet zo dat uiteindelijk deze stand altijd aan staat?
                  Ik rij met verschillende motorfietsen waar standaard vermogenstanden op zitten, deze staat bij mij altijd op vol vermogen. Gewoon omdat deze standen het meest lekker rijden…

                  #18155725
                  pollebeek
                    Lid sinds:
                    26 November 2006

                    @Rickyyy wrote:

                    Wat is eigenlijk het voordeel van de sportknop, is het niet zo dat uiteindelijk deze stand altijd aan staat?
                    Ik rij met verschillende motorfietsen waar standaard vermogenstanden op zitten, deze staat bij mij altijd op vol vermogen. Gewoon omdat deze standen het meest lekker rijden…

                    Standaard staat hij op het normale programma, achter de sportknop reageert het gaspedaal correcter en sneller, stuur gaat minder bekrachting krijgen om beter in de hand te liggen, ophanging gaat harder worden om beter door de bochten te gaan, dus indien je het programma achter de sportknop installeert dan rij je steeds met stuggere vering, nu kan je kiezen want je hebt je hele vermogen bij alle programma’s beschikbaar ( normaal, sport en touring )

                    #18155726
                    botssiee
                      Lid sinds:
                      24 October 2010

                      Ja ik heb precies het zelfde, maar ik dacht dat het bij mij kwam omdat ik er toen ook die kleine kat. er onderuit heb laten halen

                      #18155727
                      Miruni
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        Ik zou EDS bellen.
                        Hun kunnen het in programmeren zoals jij het wilt.
                        Dus ze kunnen de mappen in de normale stand zo bijschrijven dat jij er tevreden mee bent.

                        #18155728
                        pollebeek
                          Lid sinds:
                          26 November 2006

                          Ik ben er in ieder geval tevreden mee hoor, bij mij werkt het prima !

                          #18155729
                          Corsa16V
                            Lid sinds:
                            26 January 2005

                            Niet alle modellen hebben IDS, onder de sportknop word niet in alle gevallen je demping stugger.
                            Je kan voor EDS software ook in Hellevoetsluis terecht, is in sommige gevallen dichterbij. Hebben verschillende programma’s voor alle modellen Opel. Vanaf astra G, zafira A etc. Ook diesels.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.