Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Einde Onstar per 31 december 2020
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 9 november 2020om 13:27 door Bart072.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2018 om 11:55 #18355861
Onderstaande e-mail kreeg ik vandaag:
Dit is wat u moet weten.
OnStar
BELANGRIJKE MEDEDELING
OnStar en WiFi-diensten
eindigen op 31 december 2020
Geachte heer/mevrouw,In augustus 2017 heeft Groupe PSA de automerken Opel en Vauxhall gekocht van General Motors. OnStar Europe Limited was geen onderdeel van deze overname en blijft een onderneming van General Motors.
Als gevolg van deze overname zullen OnStar- en WiFi-diensten via de OnStar-verbinding (indien beschikbaar in uw land) vanaf 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn voor Opel.
Wij begrijpen dat u bezorgd bent dat dit uw Onstar-diensten zal beïnvloeden, maar als u een betaald Onstar-abonnement heeft, blijven wij u tot de genoemde datum dezelfde uitzonderlijke dienstverlening bieden.
Wat gebeurt er daarna?
U hoeft niets te doen. Wij waarderen u als trouwe klant en, wanneer u uw abonnement voortzet, verandert er niets tot eind 2020. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van alle OnStar-faciliteiten die u en uw naasten veiligheid bieden – automatische hulp bij pech/ongelukken*, 24/7 toegang tot getrainde adviseurs, assistentie bij diefstal van uw auto, diagnostische gegevens op verzoek en alles wat er nog meer bij uw abonnement inbegrepen is.
Als u vragen heeft over uw proefabonnement of meer wilt weten, kijk dan op onze Vraag- & Antwoordpagina’s.
Of, zoals altijd, kunt u op de blauwe knop drukken en met één van ons spreken.
Wij nemen contact met u op zodra we aanvullende informatie voor u hebben.
Hoogachtend,
Brian McCreavy
Directeur OnStar Europe
* OnStar fungeert als link naar bestaande noodhulpdiensten. Mogelijk verzenden niet alle voertuigen alle gegevens over ongelukken.OnStar diensten zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en dekking van mobiele netwerken.
Deze e-mail werd gestuurd door OnStar Europe Ltd, Luton HQ & Training Centre, Osborne Rd, Luton, Bedfordshire, LU1 3YT, UK1-151-150
Geregistreerd in Engeland en Wales nr.08582207. BTW nr. GB170 0812 43Gelieve niet op deze e-mail te antwoorden. Als u contact met OnStar Europe Ltd wilt opnemen, doe dat dan via e-mail op onstar.europe@onstar.com, via fax op +443305870396 of telefonisch op één van de volgende contactnummers:
Internationaal gratis: (00)80080022334
Zoek lokaal telefoonnummer: https://www.onstareurope.com/nl/local-numbers
Gelieve uw gegevens up-to-date te houden.
11 mei 2018 om 11:55 #18355845Open eindigd 2020 zijn dienst Onstar.
Reden door samengaan met de PSA groep.
https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-onstar-maakt-plaats-voor-opel-connect/
OnStar-servicebericht – OnStar Europe Ltd
https://www.onstareurope.com/nl/11 mei 2018 om 12:09 #1835585011 mei 2018 om 12:54 #18355856Komt er nog een alternatief?
11 mei 2018 om 14:44 #18355860Of er voor de al rijdende auto.s een vervanger komt is nergens te vinden.
Wel de nieuwe auto s het begint met de nieuwe Corsa in 2019. Dat wordt Connect van PSA Peugeot end.
2024 moete alle nieuwe Opels Connect hebben.
https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-onstar-maakt-plaats-voor-opel-connect/
11 mei 2018 om 15:14 #18355862OnStar is nu eenmaal een onderdeel van GM; bij de verkoop van Opel aan PSA is dit dus niet meegenomen:
11 mei 2018 om 16:54 #18355864Dit zag ik op een Duits forum:
Alle GM Entwicklungen verschwinden warscheinlich nächstes Jahr alle anderen Varianten und Motorisierungen und auch der Mokka. PSA will (logischerweise aber leider) kein Cent mehr für den Mokka und anderen GM Produkte investieren.
Vor acht Monate sagte noch C. Tavares das es in vielen Ländern, viele Leute gibt die nicht bereit sind Franz. Autos zu kaufen. Das stimmt auch, man merkt es schon hier, sowie auf dem Vauxhall Mokka Forum.Vielleicht denken manche Corsa, Astra, Insignia, usw. Besitzer genau so. Mal abwarten was bis 2020-2021 noch passiert.
Misschien wordt het tijd om nu mijn Mokka ter verkopen en over te stappen naar een ander merk. Over twee jaar konden Opels qua inruil weleens niks meer waard zijn.
18 mei 2018 om 11:39 #18356103Fijn dat Onstar zomaar opgeheven wordt maar hoe zit het dan met de EU-verplichting (31 maart 2018) dat alle nieuwe auto’s E-call moeten hebben, kan Onstar dan niet daarin geïntegreerd worden? :help:
19 mei 2018 om 10:23 #18356133Heb sinds 1 jaar een Astra met onstar/wifi en kreeg deze zelfde brief/email over het stoppen van de services.
Ben er totaal niet blij mee en vraag me af hoe wij als consumenten een gezamenlijke klacht kunnen indienen jegens Opel.
Er zou een alternatief moeten komen.
19 mei 2018 om 16:44 #18356155Volgens de EU-richtlijnen moeten vanaf eind maart 2018 alle nieuwe auto’s e-call hebben. Een vergelijkbaar systeem echter alleen voor noodsituaties (en afluisterdiensten) dus de service via Onstar wordt dan niet geboden. Zou integratie nu zo moeilijk zijn?
Ik ben het met Rene eens dat een klacht naar Opel zou moeten maar aangezien zij in de leveringsvoorwaarden hebben staan dat zij altijd eenzijdig Onstar mogen aanpassen (in dit geval dus opheffen) ik denk dus dat klagen geen zin heeft. Zou er nu geen enkele particuliere dienst zijn (bijv. ANWB) die de “meldkamer” van Onstar over wil/kan nemen, tegen een tarief van 10 € p/m moet dit toch rendabel zijn?
22 mei 2018 om 11:25 #18356280Indien Onstar stopt, kun je dan met de hardware van de auto overstappen naar Opel Connect? Of is daar dan andere hardware voor nodig?
Leuk, mijn bestelde Grandland is nog niet eens geleverd, weet dus nu al dat het een verloren investering is?
22 mei 2018 om 12:10 #18356282AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Mark van Veluw,
Ik had On-star er automatisch bij toen ik de auto kocht. Maar al zou het zo blijven, ik zou nooit tegen betaling het abonnement verlengen. Je hebt een mobiele telefoon bij je, en een navigatie systeem, wat wil een mens nog meer? Met de praatpalen van vroeger ging het toch ook? Al heb ik in 56 jaar nog nooit onderweg met pech gestaan. De Grandland X is mijn 17e auto. Eerst 10 auto,s van andere merken, en nu mijn 7e Opel op rij. Nooit pech onderweg gehad. Nee die On-star heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
25 augustus 2018 om 09:08 #18359805Ik krijg in november een crossland X innovation model 2019 geleverd. Weet iemand of daar dan (model 2019) onstar of connect op geleverd gaat worden?
1 september 2018 om 10:48 #18360023Alle OnStar- en WiFi-diensten zullen na 31 december 2020 niet langer beschikbaar zijn. Geen enkele tijdelijke- of betaalde dienst, inclusief noodhulpdiensten, zullen na die datum beschikbaar zijn.
:toppie:
Duitsers maken geen grappen.. :tongue-out:
23 januari 2019 om 23:35 #18363390Wat ik dan gewoon wel weer hufterig vind van een Opel-dealer, is dat ze dat dus niet even vermelden als je die nieuwe Opel komt ophalen op 24 mei 2018. Want toen was dat dus allang bekend.
Brief van Opel (die ik niet heb trouwens) lijkt ook nergens naar.
“Wat gebeurt er daarna? – U hoeft niets te doen” – Nee, dat vroegen we niet. Wat gebeurt er daarna?
(Sound of crickets).
9 september 2019 om 22:16 #18368625Heb net mijn nieuwe GLX ontvangen, Onstar knoppen zijn niet meer aanwezig… :tongue-out:
9 november 2020 om 13:24 #18396301Ook hier blijft het dus doodstil. Kortom: leuk dat we een auto met OnStar kochten, over anderhalve maand heb je dat voor jan l. in je auto zitten. Er is geen alternatief, kennelijk. En aan e-call hoeven ze ook niet te voldoen, dus Opel zegt in feite ‘bedankt voor je centen, krijg vanaf nu het lazerus maar.’
9 november 2020 om 13:27 #18396305[quote quote=18356282] @Mark van Veluw, Ik had On-star er automatisch bij toen ik de auto kocht. Maar al zou het zo blijven, ik zou nooit tegen betaling het abonnement verlengen. Je hebt een mobiele telefoon bij je, en een navigatie systeem, wat wil een mens nog meer? Met de praatpalen van vroeger ging het toch ook? Al heb ik in 56 jaar nog nooit onderweg met pech gestaan. De Grandland X is mijn 17e auto. Eerst 10 auto,s van andere merken, en nu mijn 7e Opel op rij. Nooit pech onderweg gehad. Nee die On-star heeft voor mij geen toegevoegde waarde.[/quote]
Tot je bewusteloos onderaan het talud, midden in de nacht in je gecrashte auto zit. Omdat je een klapband had, ofzo. Of omdat je onwel bent geworden.
Ik ben niet van plan dat ooit te gaan doen, maar áls het gebeurt, vind ik het wel fijn dat mijn auto zelf alarm kan slaan, en ik niet afhankelijk ben van iemand die mij, misschien en hopelijk op tijd ziet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.