Einddemper Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Einddemper Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234616
    Sharkster
      Lid sinds:
      19 March 2010

      Beste Opelvrienden,

      Ik heb bij de plaatselijke automaterialenzaak een nieuwe einddemper voor mij Opel Zafira 2.2 (Z22SE motor) gekocht en daarbij telefonisch nadrukkelijk gevraagd om een einddemper voor een Opel Zafira 2.2

      Daar aangekomen kreeg ik een einddemper met daarop een sticker Zafira 1.8 en ook op de bon stond achterdemper Zafira 1.8 L.
      Op mijn vraag of dit wel de juiste einddemper was, keek de verkoper nogmaals in zijn computer en zei dat deze einddemper ook stond vermeld voor de Zafira 2.2

      Nu is mijn vraag: is dit werkelijk zo, of heeft hij mij de verkeerde einddemper verkocht…

      Maakt het binnenwerk van de demper voor een 1.8 of 2.2 iets uit ten opzichte van elkaar, in verband met bv. tegendruk…???

      Ik hoop dat jullie mij wel een goed advies kunnen geven, alvast bedankt.

      #17843003
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Ik heb het een en ander even nagekeken, maar de eind dempers zijn het zelfde.
        Dus je kunt hem gewoon plaatsen.

        Succes

        #17843004
        Sharkster
          Lid sinds:
          19 March 2010

          OK, bedankt voor je snelle reactie.

          Ik vind het dan alleen vreemd dat je wanneer je gaat zoeken op een einddemper voor bv. een Zafira 2.2 je een aantal verschillende einddempers ziet, zowel voor de 1.6 / 1.8 / 2.2 en 2.2 sport met allemaal verschillende bestelnummers. :hmmz

          En dat hier bovendien ook nog eens een ander prijskaartje aan hangt…:o en dan heb ik het over hetzelfde merk uitlaat.

          Worden we nu gefopt met al die verschillende prijskaartjes of zit er toch ergens verschil… meer vermogen met de juiste uitlaat ???

          #17843005
          vectra208v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2006

            Als de verkoper de uitlaat besteld heeft volgen jou kenteken van de auto zit het meestal wel goed en past die gewoon onder de auto.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.