EGR schoonmaken, vervangen of afdoppen?

Forumindex Forums Modellen Corsa EGR schoonmaken, vervangen of afdoppen?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214685
    4102
      Lid sinds:
      6 August 2004

      Hey iedereen

      Ik heb een vraagje over de EGR van een corsa B 1.4 16v. De auto begon een week terug te stotteren, vooral stationair slaat hij bijna af. Ik ben met de corsa even na de garage geweest en daar hebben ze hem uitgelezen. Het zou aan de EGR klep liggen. Volgens de garageman kon ik de EGR klep niet afdoppen bij dit type auto, omdat hij dan waarschijnlijk niet meer door de keuring zou komen vanwege de uitstoot? Ik lees op internet alleen maar verhalen dat iedereen die kleppen afdopt. Dus mijn vraag, kan dat?
      En de EGR klep schoonmaken? Is dat verstandig? en zoja hoe doe je dat? Ik heb hem eruit gekregen en het lijkt als het boutje dat op en neer gaat af en toe blijft hangen (klep blijft dan een beetje open). Ik heb er al ontzettend veel roet vanaf gehaald, maar het lijkt als het asje ook een beetje stroef op en neer gaat. Kan ik dit smeren?

      Naja jullie begrijpen mijn vraag wel, wat kan ik het beste ermee doen volgens jullie?

      Owja, de auto wordt over een maand verkocht dus als het even kan wil ik er geen nieuwe inplanten.

      Alvast bedankt!

      #17558484
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Je kan um proberen schoon te maken met remmenreiniger.
        wel weer even smeren aangezien al het smeermiddel verdwijnt hierdoor.

        Vervangen is meestal de beste optie :thumbup

        #17558485
        Famous
          Lid sinds:
          13 May 2005

          Als ik jou was zou ik voor afdoppen kiezen.
          Ikzelf heb een C, Z14XE blok ….heb hem voor 2 weken terug afgedopd en ben zéér tevreden! Ik kreeg ook de motorstoring en daarna was het weer weg ….de EGR was aardig smerig.
          Voor 10 euro plaatje gekocht, afgedopt en de auto loopt sindsdien veel rustiger en pakt makkelijker op uit lager toerental.
          Wat heb ik wel gedaan? Ik heb de EGR schoon gemaakt en er weer bovenop gemonteerd, dat indien ik niet door de keuring kom, gewoon de plaat kan losschroeven, EGR erop en hopla …keuren maar.
          Voor mijn C’tje was het een absolute aanrader …hoop dat je er iets mee kan!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.