EGR klep

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR klep

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17462641
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Wie zegt dat het aan de EGR ligt.

      EGR heeft geen eigen lampje namelijk.

      zou m eerst uit laten lezen als ik jouw was, kan ernstiger zijn dan de EGR.

      straks peert ie in mekaar, dat is een prijzige grap, kan namelijk ook een brandstof of ontstekings probleem zijn.

      als het storings lampje brand kunnen er wel 100 verschillende dingen mis zijn namelijk.

      Succes

      mv gr Willem

      #17462642
      JanW75
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 August 2008

        Nou vandaag bij de VOD geweest maar vertelde me dat er voor deze geen dichte pakking was.:swear

        Is er hier iemand die het artikel nummer weet voor de EGR klep van een X16XEL-II?

        Anders zal ik zelf iets moeten fabriceren

        #17462643
        josja
          Lid sinds:
          29 January 2009

          ik had hem al uit laten lezen

          #17462644
          josja
            Lid sinds:
            29 January 2009

            weet iemand of hij af te dopen is en met welk plaatje

            frontera 2.2 16v bj 99

            #17462645
            AdG
              Lid sinds:
              22 October 2007

              Vanochtend brandde opeens mijn MM lampje.
              Motor liep goed, vandaag 100km gereden, zonder problemen.
              Toch maar ’s middags even naar de V.O.D.
              Code uitgelezen: P0400 uitlaatgas recirculatie circuit bereik/prestatie (klep gesloten)
              Volgens de V.O.D. betekende dit een nieuwe EGR klep a 250 euro (incl. montage)
              Heb ik niet gedaan, alleen foutcode verwijderd, heb de EGR klep er net uitgehaald, maar de plunjer zat niet vast. Kan ook niet vuil zijn, want de EGR is afgedopt.
              De klep ging ook open en dicht toen ik er spanning opzette.
              Volgens de V.O.D. kan bij het niet vervangen van de EGR klep de uitlaatgassen te heet worden, wat uiteindelijk schadelijk is voor de katalysator.
              Is dit zo?
              Waarom gaat het MM lampje pas maanden na het afdoppen branden?

              Arjan

              #17462646
              Hawke
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Bij mijn weten werkt de recirculatie klep alleen in het middengebied van de toeren. Lijkt me dat uitlaatgassen een stuk heter zijn als je een tijdje vol gas rijdt.
                En een warme kat is toch een goed werkende kat?

                #17462647
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  EGR afdoppen kent geen problemen.

                  Bij vollast word de boel heter als bij deellast / nullast, bij deellast en nullast is de klep geopend, bij vollast gesloten.

                  dus de theorie van jouw dealer klopt niet.

                  > LET OP!! bij afgedopte EGR krijg je ALTIJD storing bij de oude types X16XEL, en wel Code p0400 stroming EGR niet juist.

                  deze storing kan geen kwaad, motor gaat dan ook niet in noodloop

                  ik krijg m ook bij mijn X16XE

                  Willem

                  #17462648
                  AdG
                    Lid sinds:
                    22 October 2007

                    Vandaag sloeg de motor tot twee keer toe af bij het intrappen van de koppeling. Kreeg de motor wel weer gelijk gestart tijdens het rijden….
                    Toch maar een nieuwe EGR klep?
                    Dat MM lampje en de P0400 code is misschien een voorbode voor iets?
                    Moest de computer misschien geherprogrammeerd worden na het afdoppen?

                    #17462649
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      p0400 = stroming EGR

                      #17462650
                      InjectTheVenom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2004

                        Ik ben op dit moment bezig met vervangen van een EGR klep bij een Corsa Gsi X16XE, gloeiende gloeiende het is inderdaad een godsonmogelijke kloteklus om overal bij te kunnen komen… heb het ding gelukkig er uit gekregen, nu nog de nieuwe op zijn plek schroeven.

                        #17462651
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          Nou hij zit er eindelijk op en moet zeggen dat ik een redelijk makkelijke manier gevonden heb na veel geploeter :D
                          In het kort komt het hierop neer:
                          Bovenste helft inlaatspruitstuk er af met alles wat daarop aangesloten zit, gasklephuis demonteren, koelwatertankje plus 1 of 2 draden aan de kant en je moet zonder al te veel gekreun bij de 2 schroeven van de EGR klep kunnen.
                          Kniestuk/verlengstuk methode om bij die 2e schroef te kunnen komen is een te grote ergernis gebleken, in plaats daarvan kan beter een zo klein mogelijk verlengstuk gebruikt worden.
                          Foto’s zijn gemaakt, moet alleen nog even de gebruikte gereedschappen op de foto zetten.

                          #17462652
                          AdG
                            Lid sinds:
                            22 October 2007

                            Heb bij mijn Vectra ook maar de EGR klep vervangen door een nieuwe…
                            Vertrouwde het niet helemaal meer, met afdopping ging de motor ook afslaan tijdens het rijden.
                            Met nieuwe EGR klep geen problemen meer (tot over 3 jaar, dan moet ie wel weer vervangen worden….)

                            #17462653
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              hallo allemaal,

                              mijn auto heeft ook vaak last van als ik gas wil geven dat die hem niet snel pakt (bedoel ermee dat die maar langzaam op gang komt) of ik moet in hogere toeren gaan rijden maar hoe het officieel hoort pakt die hem niet even altijd lekker,

                              kan dat ook aan de EGR liggen ?
                              ja ben een leek op dat gebied weet niet eens wat een EGR is of waar die bij mijn vectra B1 moet zitten het is een :

                              Bouwjaar 98
                              kW 74
                              PK 101
                              Cilinderinhoud 1598 cc
                              Cil 4
                              Motorcode X 16 XEL, Y 16 XE, Z 16 XE
                              ABS
                              ASR
                              Soort motor Ottomotor
                              Autotype
                              Soort transmissie voorwielaandrijving
                              Soort remsysteem
                              Remsysteem hydraulisch
                              Soort brandstof benzine
                              Soort kat. met geregelde (3-weg) katalysator
                              Soort set-up hatchback

                              hoop als leek hier wat meer over te horen
                              en of het zelf te doen is of dat je het beter kan laten doen.

                              er is mij verteld dat de brandstoffilter vernieuwen ook kan helpen maar of dat waar is weet ik ook niet

                              Mvgr VectraB16v

                            13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.