EGR klep afdoppen??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR klep afdoppen??

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211121
    -DOMI-
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2009

      Wat is het voordeel als je de EGR klep afdopt dmv een plaatje ertussen.

      En wat zijn de nadelen.

      Vectra 2.5 V6.

      #17507330
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        als je weet wat de functie is van de EGR klep dan begrijp je waarom je die wil afdoppen ;)

        Die zorgt er namelijk voor dat uitlaat gassen terug je motor in gaan (extra verbranden)
        De EGR zorgt dus eigenlijk gewoon voor vervuiling van je motor onder het mom van milieu bewust of zoals opel dat zo mooi kan zeggen ECOTEC ;)

        #17507331
        pab
          Lid sinds:
          2 August 2009

          Als je de EGR d.m.v. een plaatje afdicht is een goede zaak voor de motor, hij krijgt dus geen uitlaatgassen meer in de inlaat…alleen….als hij een 4 draads aansluiting heeft..zal het motor-storingslampje gaan branden.
          De ECU signaleert ook de stand van de positie van de EGR stappenmotor.!!! ( 4e draad ) Aangezien de ecu d.m.v. andere sensoren verneemt dat de EGR niet meer werkt..gaat het lampje aan.

          Ik zou dus effe goed oplette wat je doet.
          Groetjes PAB

          #17507332
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            wim heeft hem volgens mij ook afgedopt op zijn X25XE.

            Dus ik verwacht bij jou ook geen problemen

            #17507333
            Henk042
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2008

              van mij is ook al een jaar afgedopt.
              Heb tot nu toe geen enkel probleem gehad.

              #17507334
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Bij sommige kan je gewoon een plaatje maken……en bij sommige moet je alleen het uitlaatkanaaltje dicht maken.
                Dan moet de stift van de egr wel heen en weer kunnen omdat je anders een storing krijgt.

                Egr afdoppen is mooi, zo krijg je geen vies ranzige inlaat van binnen.

                #17507335
                Gupy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2006
                  #17507336
                  -DOMI-
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2009

                    Thanks. Deze week maar even de klep afdoppen. Kan allemaal dus wel.

                    origineel gepost door Gupy

                    Ik heb er bij het afdoppen voor gekozen om een originele pakking en dichtplaat te halen bij de VOD.
                    Ben erg blij met deze nieuwe dealer Opel Nijs in Someren en betaalde slechts 12 euro voor de twee RVS plaatjes.

                    Je kan bij dit plaatje nog de originele bouten gebruiken, maar ik heb toch langere gepakt omdat ik de draad volledig wil benutten in de aansluitflens.

                    #17507337
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ik rijdt al 4 jaar met dichte pakking,

                      inlaat heerlijk schoon

                      Geen storing.

                      BTW ALLE X25XE motoren kunnen probleemloos worden afgedopt door een dichte pakking te plaatsen.

                      en simpeler als bij de Vectra-B X25XE kan afdoppen gewoon niet.

                      je kan overal goed bij.

                      (moeten alleen niet de EGR bouten afbreken natuurlijk)

                      willem

                      #17507338
                      rezz
                        Lid sinds:
                        30 September 2006

                        Zal dit ook even controleren in de mijne. maar ik ga hem gelijk afdoppen voordat er problemen komen. :)

                        #17507339
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          ja problemen komen weinig voor.

                          maar mijn inlaatje is na afdoppen en een GOEIE rit bij de oosterburen mooi licht geel van binnen in plaats van donkerbruin / zwart.

                          bij mij plakte ook de multiram kleppen behoorlijk.

                          die werken nu ook feilloos!!

                          Willem

                          #17507340
                          rongrootenboer
                            Lid sinds:
                            7 August 2009

                            geld dit ook voor het oudere type vectra a bouwjaar 1995?

                            #17507341
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              ligt aan het motortype

                              #17507342
                              CubeVectra
                                Lid sinds:
                                28 July 2009

                                Toch ook eens aan het werk, komende week. Ook even bij Nijs langs voor die pakkingen, maar eerst eens kijken of het wel nodig is bij mijn motortype. Heel mooi en duidelijke foto’s bij de weg :thumbup

                                #17507343
                                AdG
                                  Lid sinds:
                                  22 October 2007

                                  Nou, ik had bij mijn Z1.6XE ook de EGR afgedopt, kreeg een half jaar later toch een brandend MM lampje en een P0400 error (zwakke EGR stroming)
                                  Error laten verwijderen en daarna een paar keer spontaan afslaande motor tijdens intrappen koppeling…
                                  Toch maar een nieuwe EGR klep gekocht à 200 Euro maar
                                  liefst en er zelf ingeschroefd.
                                  Rijdt nu weer fijn…
                                  Misschien wordt de mechanische spanning van de veer van de EGR klep in de loop der tijd minder?

                                  #17507344
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    @ CubeVectra:

                                    Heb je een X18XE of X18XE1 motor??

                                    Willem

                                    #17507345
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      origineel gepost door AdG
                                      Nou, ik had bij mijn Z1.6XE ook de EGR afgedopt, kreeg een half jaar later toch een brandend MM lampje en een P0400 error (zwakke EGR stroming)
                                      Error laten verwijderen en daarna een paar keer spontaan afslaande motor tijdens intrappen koppeling…
                                      Toch maar een nieuwe EGR klep gekocht à 200 Euro maar
                                      liefst en er zelf ingeschroefd.
                                      Rijdt nu weer fijn…
                                      Misschien wordt de mechanische spanning van de veer van de EGR klep in de loop der tijd minder?

                                      Bij de Z16XE kan je als ik het goed heb, motorprogramma van Turkije laten plaatsen dan word de EGR niet meer aangestuurd.

                                      Willem

                                      #17507346
                                      marf spijkenisse
                                        Lid sinds:
                                        17 February 2014

                                        Wat is nou de juiste manier dit kwam ik tegen op een site

                                        EGR Klep Uitschakelen, Afdoppen & Vervangen
                                        Optimale verbranding en minder roetuitstoot? Laat de EGR uitschakelen!EGR Klep
                                        Geeft het EGR (Exhaust Gas Recirculation) systeem van jouw auto ook veel problemen? Heb jij de EGR al meerdere keren laten reinigen of vervangen? De EGR klep raakt vaak vervuilt met uitlaatroet. Veel berijders hebben de EGR klep al meerdere keren laten reinigen of vervangen. De kosten hiervoor zijn makkelijk 500 euro. Na verloop van tijd brandt het storingslampje weer en zijn de problemen weer terug. Wees gerust, wij hebben de oplossing!

                                        Om de uitstoot van stikstofdioxide te verminderen heeft een auto een EGR klep. Een deel van de uitlaatgassen worden door de EGR opnieuw de motor in geblazen waardoor zowel bij diesel- als bij benzinemotoren de verbrandingstemperatuur lager zal zijn. Dit lijkt in eerste instantie een goede oplossing om het milieu te sparen, maar een EGR brengt vervelende nadelen met zich mee.
                                        Uitlaatgassen die terug in de motor worden geblazen laten roet achter in de EGR en het inlaatspruitstuk, wat op lange termijn schadelijk kan zijn voor jouw auto. Door een dikke laag roet kan de klep op den duur niet goed meer sluiten. Op momenten dat je veel gas geeft, en de motor dus veel schone zuurstof nodig heeft, worden er dan nog steeds uitlaatgassen de motor in gestuurd. Dit zorgt niet alleen voor een zwarte rookpluim uit de uitlaat, maar dit kan ook leiden tot foutmeldingen in het motormanagement systeem.
                                        Meer Informatie Klik links op je automerk en vraag meer informatie aan

                                        De storingen van falende EGR kleppen uiten zich in:
                                        Storing Storingslampjes branden op het dashbord
                                        Storing Beperkt vermogen
                                        Storing Hoog verbruik
                                        Storing Stotterende motoren
                                        Storing Onregelmatige vermogensopbouw
                                        Storing Vervuiling van andere motor-componenten zoals de wervelkleppen van de inlaat

                                        Meer Informatie Klik links op je automerk en vraag meer informatie aan

                                        Let op!
                                        Veel garages verwijderen het fysieke EGR systeem volledig zonder aanpassing van het motormanagement. Dit is geen oplossing aangezien de EGR voor het motormanagement nog steeds actief is. Er zal een storing ontstaan op het dashboard en het motormanagement zal de inspuiting blijven aanpassen alsof de EGR nog actief is. Het gevolg is: een inefficiënte verbranding, wat motorschade kan veroorzaken.

                                        Daarnaast zijn er aanbieders die alleen de EGR foutcode functionaliteit deactiveren en die de klep afsluiten met een afdekplaatje. Dit is ook geen oplossing aangezien de EGR functie in het motormanagement nog steeds actief is en de verbranding aanpast, terwijl het systeem fysiek niet meer werkt. Het gevolg is een inefficiënte verbranding die motorschade kan veroorzaken.

                                        De échte oplossingWinOLS
                                        Wij kunnen in de motorsoftware de EGR functie volledig uitschakelen zodat de EGR klep niet meer wordt aangestuurd en gesloten blijft. Daarnaast zorgt onze software ervoor dat het motormanagement een optimale verbranding blijft leveren. De diagnose functionaliteit voor de EGR wordt ook gedeactiveerd, zodat voor de EGR geen storingslampje meer zal oplichten. De overige diagnose codes voor andere motorfuncties blijven gewoon geactiveerd. Het afsluiten van de klep levert geen probleem op bij de APK keuring.

                                        http://www.ziptuning.nl/Diagnose/EGR-Uitschakelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        #17507347
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Dat is voor diesels zo te lezen….

                                          #17507348
                                          marf spijkenisse
                                            Lid sinds:
                                            17 February 2014

                                            ohw okay zal is verder zoeken ernaar thanks

                                            #18365922
                                            Opelmafkeesje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 February 2019

                                              oi all .

                                              is er ook een plaatje van de afdichting ? er zit nu een pakking tussen lijkt het wel ( aluminium ofzo ) en lijkt wel of 1 gat ( niet die waar het pistonnetje inzit ) dicht is . gaat om een astra G 8v .

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.