EGR klep afdoppen astraG-CC ZI.6XE

Forumindex Forums Modellen Astra EGR klep afdoppen astraG-CC ZI.6XE

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211156
    Bref
      Lid sinds:
      5 August 2009

      Hoi
      Kan iemand mij vertellen waar precies de EGR klep zit bij mijn Astra liefst met foto
      Dank
      Henk

      #17508546
      Ericjuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 June 2006

        Hallo Henk,

        Welkom op het Opel Forum.

        De EGR zit achter/onder het inlaatspruitstuk, maar hoe deze moet worden afgedopt, weet ik niet.
        Misschien dat Wim reageerd :P

        Groeten Eric

        #17508547
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          Bij een Astra G Z16XE zit hij naast de cilinderkop, onder de rand van de motor afdekplaat.

          Afdoppen kan door middel van een dichte pakking.

          Alleen is de vraag of je motor management dit ook accepteerd, sommig typen controleren de werking van de E.G.R. doormiddel van de druk in het inlaat spruitstuk te controleren met de MAP of MAF sensor (afhankelijk van de leeftijd) dit is dus een kwestie van proberen, pakking kost maar een paar euro…

          Als je redelijk tot goed duits spreekt heb je hier wel wat aan (link klikken)

          http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/agr-stilllegung-t2305838.html

          #17508548
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            EGR afdichten met een pakking met 1 opening.

            deze is bij de dealer te krijgen.

            dan zal de motor er goed op reageren, bij de Z16XE schijnt de EGR weg te programmeren te zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

            Willem

            #17508549
            martijn_maja
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 April 2006

              ik heb gewoon een dichte plaat er tussen gezet, en tot nu toe geen problemen,alleen merk ik in het verbruik nog geen verbetering. en met de apk zei de goeie man. het co is hartstikke goed, alleen stationair valt hij nog wel binnen de normen maar was wel wat hoger dan zonder afgedopte egr. en daar zal weinig aan te doen zijn.gr,martijn

              #17508550
              OPC Turbo
                Lid sinds:
                7 June 2009

                origineel gepost door wim-v6
                EGR afdichten met een pakking met 1 opening.

                deze is bij de dealer te krijgen.

                dan zal de motor er goed op reageren, bij de Z16XE schijnt de EGR weg te programmeren te zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

                Willem

                Volgens mij is dat idd. mogelijk, bij de Z16SE in elk geval wel, en volgens mij bij de Z16XE ook idd.

                (ff een beetje off-topic, maar bij een Corsa C en Combo C met een .13DT. motor kan je de software landcode Turkye geven dan schakelt hij de E.G.R. uit, dit werkt alleen als de E.G.R. nog dicht staat en dus geen storing heeft dat hij blijft hangen in de open stand (dat was bij de Z16SE overigens ook de voorwaarde))

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.