Eerste auto! corsa 1.4 i strada met 80.xxx Km uit 1998

Forumindex Forums Modellen Corsa Eerste auto! corsa 1.4 i strada met 80.xxx Km uit 1998

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349696
    lisaolstie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 November 2017

      Wegens de verre afstand van mijn studie naar mn ouders en vriend ben ik low-key gaan zoeken naar een goedkoop maar betrouwbaar bakkie die mij van A naar B kon brengen voor minstens 1 jaar.
      Als niet-kenner wou ik de auto bij een betrouwbaar adres vandaan halen. Dus had ik de stiefvader van een vriendin van mij ingeschakeld, hij heeft een garage. En na al 1 maand krijg ik een bericht over een oude klant die haar Opel Corsa b uit 1998 heeft ingeruild. En hier komt het mooie, km.stand van 80.xxx, nieuwe uitlaat, nieuwe banden, geen roest, nieuwe APK, 800 euro. Na dat ik een proefrit had gemaakt was ik helemaal verkocht (en de Corsa dus ook). Hij rijd super soepel, geen rare geluiden, schakelt soepel. Alles was tiptop in orde.

      Nu heb ik hem afgelopen zaterdag opgehaald, en zoals eerder genoemd, ik ben geen kenner. De beste man had er een radiotje ingezet, maar die zit een klein beetje los. Radio is te zien op laatste foto, het is een Lenco. Je merkt er niks van in het geluid, maar bedienen in het algemeen en het scherm aflezen in de avond is lastig omdat het licht en de knopjes het niet doen zonder de radio aan te drukken. Ik wil er eigenlijk een ander radiotje inzetten die dit dus niet vertoont en vooral een AUX aansluiting heeft. Bluetooth of andere manieren van verbinden met mijn telefoon is geen must maar weiger ik ook niet. Moet ik dan zoeken naar een specifiek soort radio die compatibel is met de Corsa? Of past alles met de juiste afmeting er in?
      En er zit een hele kleine afwijking in de toerenteller, is dit makkelijk goed aftestellen? De wijzer is iets te hoog.
      En hoeveel km kan je rijden als de wijzer van de brandstof meter op het laatste witte lijntje staat?
      Verdere handigheidjes voor gebruik en opleuken van mijn Corsa zijn welkom :applause02:

      #18349716
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Welkom op het forum!

        Een afwijking op de toerenteller klinkt mij wat vreemd, bedoel je dat de naald niet op 0 staat als de motor uit is?

        Het laatste witte streepje van de brandstofmeter is ongeveer 10 liter. Tank trouwens nooit zo goed als leeg rijden (naald diep in rode vlak) maar op tijd tanken.

        Van radio’s heb ik niet zo veel verstand, maar er is veel keuze. Vaak even goed kijken naar de aansluitingen van de stekkers aan de achterkant.

        In ieder geval veel plezier met je Corsa, een prima eerste auto (Ik heb er zelf ook één).

        Groet,

        Jasper

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.