Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › –
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2013 om 18:08 #17262951AnoniemLid sinds:
1 January 1970–
30 december 2013 om 20:15 #18203505ik werk zelf als monteur bij een opel dealer
30 december 2013 om 20:22 #18203506Veel sleutelen, begon op mijn 10e fietsen uit elkaar te schroeven, op mijn 12e brommer en op mijn 13e had ik een C-Kadett gekregen om aan te sleutelen.
Verder is het een natuurlijk zo dat als je nog nooit een steeksleutel heb vastgehouden of weet wat een doppenset is dat je dan niet meteen begint met bijvoorbeeld de distributie te vervangen: klein beginnen: lampje, filtertje, olie verversen.
En inderdaad zijn hier verschillende monteurs actief.30 december 2013 om 21:02 #18203507Werk zelf ook als monteur, en verder kijk ik ook vaak naar youtube, en leer je ook weer van andere mensen hier op het forum.
30 december 2013 om 21:23 #18203508Ik werk als vrachtwagen monteur. Dan kan je ook een Opel repareren :D
Maar veel lezen/meekijken en doen leer je een hoop van.31 december 2013 om 00:46 #18203509Op z’n minst gevoel voor techniek is een must.
Wanneer je twee linker handen hebt, kun je het beter aan een ander overlaten.Tenzij je heel erg gedreven bent en het gewoon zelf wil doen natuurlijk, maar
dan ben je per definitie wel technisch aangelegd. ;)Ik heb zelf elektronica gestudeert, maar ben later de fijnmechanica ingegaan.
Tegenwoordig zit ik in de ICT.
Vroeger echter wel op jonge leeftijd al (mechanische) wekkers gesloopt en later
aan mijn fiets en brommers gesleuteld.Het gereedschap dat ik toen had (Gedore, Belzer, e.d.), gebruik ik nog steeds;
da’s het voordeel als je oom een gereedschappenzaak heeft. :DGreetz,
Peter.
31 december 2013 om 08:50 #18203510AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah ik weet ook best veel
en er is niets wat ik niet durf aan te pakkenwou “vroeger” eigenlijk automonteur worden maar was geen droog brood in te verdienen toendertijd
(is nu volgens mij nog geen vetpot)maar heb altijd al aan veel dingen gesleuteld
begon al met m,n trapskelter denk ik toen de brommertijd
daarna ver voor m,n 18,e de crossauto,s
illegaal meedoen op naam van iemand anders ;)
(je had bij inschrijving n rijbewijs nodig maar werd later niet meer gecontroleerd ;) )en tegen woordig doe ik alles auto,s (snelle)boten complete boerderij verbouwen ;)
ik had door m,n geboortejaar geen internet waar je alles kon vinden ;)
dus tegenwoordig moet haast iedereen met wat goede wil
gezond verstand goed gereedschap en n internet aansluitingwel n dis riem leren vervangen ;)
31 december 2013 om 09:45 #18203511Haalde vroeger mijn tonka auto’s al uit elkaar. Met mijn 12e een crossbrommer, en zo via brommertijd in de auto zooi gerold. Eigenlijk niks veranderd t.o.v. mijn brommertijd, alleen de projecten zijn wat groter geworden. :thumbup
31 december 2013 om 10:15 #18203512Ja altijd al de interesse gehad voor auto’s en techniek.
Vroeger ook veel uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werkte enz.
En uiteindelijk een opleiding gevolgd voor automonteur.
Later nog apk keurmeester.En sinds 2 jaar heb ik samen meet een maat van mij een eigen autobedrijf.
31 december 2013 om 10:40 #18203513Op men 16de mijn eigen fiets in mekaar gesleuteld, daarvoor nooit iets gedaan met gereedschap.
Niemand in de familie die iets met auto’s deed. Ook nooit geen brommer gehad/gereden of gesleuteldDaarna op men 18de mijn eerste manta. Daar noodgedwongen voor moeten leren sleutelen mbv vraagbaak en hulp van 3de.
Nooit geleerd voor monteur, enkel alles vanuit het doen, vraagbaken en tegenwoordig internet. Maar doe dingen met succes, waar menig monteur zich niet aan zou durven wagen. :afro
31 december 2013 om 11:40 #18203514veel sleutelen, veel zelf proberen, gewoon ergens aan beginnen.
ben wel monteur maar niet van auto’s maar doe wel veel met stationaire diesel installaties en getrokken materieel waar iets van een motor inzit.
15 januari 2014 om 21:51 #18203515Veel van de dingen die ik leer is ook al doende. Weet je niet waar te beginnen is dit forum voor en in het slechtste geval als je echt bang bent om iets kapot te doen kan je met iemand afspreken die er wel wat van kent om het samen te doen.
Ieder heeft op zich wel een specialiteit waar ie zich liever mee bezig houdt of beter in is ;) we kunnen ook niet allemaal topmonteurs zijn :)
Ben zelf (spijtig genoeg) niet motorisch aangelegd al zou ik het wel graag willen leren. Maar met het uit en in elkaar vijzen van cosmetische onderdelen zoals een bumper, motorkap, interieuronderdelen moet je gewoon de eerste vijs zoeken en met sommige modellen gewoon rustig je tijd nemen, als dat kapot is is dat niet zo’n ramp, reserveonderdelen genoeg op de markt… Met elektrische onderdelen moet je gewoon zien dat alles goed afgezekerd is en zien dat je geen kortsluiting maakt :D (Heb ik ook al vallend geleerd)
Zou graag mettertijd meer in carrosserie en motor willen bezighouden maar dan moet ik wel eerst mijn eigen garage hebben. Het goede materiaal is ook belangrijk voor als je aan iets werkt zodat je niets kapot doet.
Grtz Seth
19 januari 2014 om 21:05 #18203516ik begin steeds meer kleine dingetjes aan mijn eigen auto te doen, luchtfilter al vervangen, radio ingebouwd, sub amp en condensator. misschien niet de meest uitdagende of moeilijke dingen. Maar voor iemand met 0 sleutel ervaring aan een auto is het leuk om mee te beginnen.
Ik heb bijvoorbeeld op youtube gekeken hoe ik die amp, sub en condensator in moest bouwen. het principe is eigenlijk het zelfde voor elke auto, maar om er beeld bij te hebben zeg maar, scheelt het toch wel :D19 januari 2014 om 21:30 #18203517Hey, leuk dat je het zelf doet/probeert. Kunnen we alleen maar aanmoedigen :thumb Zo is iedereen hier moeten beginnen met te proberen. En als je vragen hebt mag je ze hier altijd stellen ;) Daar zijn we voor.
19 januari 2014 om 21:37 #18203518Ik heb heel veel interesse voor techniek, ik zelf heb niets met autotechniek gestudeerd, maar wel algemeen techniek gehad op school en ben vrij handig. Veel dingen zocht ik in het begin op, maar uit interesse weet ik steeds meer van motoren en auto’s en vooral van opel’s. De astra G en Zafira A is voor mij een open boek. De corsa C begint ook een open boek te worden.
Inmidels kennis verzamelt na veel zelf doen over auto’s en ook actief met andere merken (peugeot/citroen) . En tevens een opknapper opel uit 1954 (model 1955).
19 januari 2014 om 22:59 #18203519Uit de hand gelopen hobby, waarbij we haast vaker motoren uit en inbouwen / de en monteren dan dat we bougies vervangen.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
20 januari 2014 om 17:18 #18203520Vaker de bougies vervangen ! Voorkomt het veelvuldig in- en uitbouwen en het de- en monteren van motoren :angel :jerry
Volgens mij heb jij zowiezo een groot deel van het ‘benzine in je bloed’ en Opel virus van huis uit mee gekregen..
Je vader was een heel goede en kundig monteur. En een bijzonder fijne vent sowieso.. ;)
23 januari 2014 om 13:00 #18203521Ik ben schilder van beroep,maar de interresse in auto’s ligt me ook wel.Veel zelf proberen.Vroeger sleutelde ik ook aan m’n auto’s,met behulp van mijn vader (die helaas niet meer leeft en automonteur was).
Ook het gevalletje ‘durven’ komt kijken.Gewoon doen en als het niet lukt,opnieuw proberen.Goed kijken als je iets uit elkaar haalt,welke volgorde enz.Leg alles netjes neer en flikker het niet in een bakje.
Dan kom je er meestal wel weer uit.
voorbeeld: Ik dorst nooit m’n hele tellerklok eruit te halen.Nu wel.Bijna met m’n ogen dicht.
Kleine dingen die je zelfvertrouwen een flinke sprong vooruit geven………..4 februari 2014 om 22:56 #18203522@Jerremy wrote:
Vaker de bougies vervangen ! Voorkomt het veelvuldig in- en uitbouwen en het de- en monteren van motoren :angel :jerry
Volgens mij heb jij zowiezo een groot deel van het ‘benzine in je bloed’ en Opel virus van huis uit mee gekregen..
Je vader was een heel goede en kundig monteur. En een bijzonder fijne vent sowieso.. ;)
Haha, ja, maar die motoren wisselen, dat is meestal voor anderen.
Die net te laat zijn met een probleem oplossen, of iets Vlotters onder de kap willen Jeroen.En ja, Dat was hij zeker, een monteur van de Echte Oude stempel, Moto’s
– If it Aint Broken, Don’t Fix it.
– Goed gerepareerd is Beter als nieuw
– Gereedschap, even niet voorhanden, dan maak je t toch gewoon zelf..
– Vooral geen Haast, beter in 1x op je gemak, dan dat je t nog een keer moet doen..Willem
5 februari 2014 om 06:14 #18203523En geduld is ook dikwijls een mooie deugd.
Een maat van me hanteert als motto…
Alle verzet is nutteloos, ik win toch. ;)5 februari 2014 om 18:09 #18203504@wim-v6 wrote:
En ja, Dat was hij zeker, een monteur van de Echte Oude stempel, Moto’s
– If it Aint Broken, Don’t Fix it.
– Goed gerepareerd is Beter als nieuw
– Gereedschap, even niet voorhanden, dan maak je t toch gewoon zelf..
– Vooral geen Haast, beter in 1x op je gemak, dan dat je t nog een keer moet doen..Klinkt als een man naar mijn hart.
Jammer dat ik hem nooit heb mogen ontmoeten.6 februari 2014 om 21:27 #18203524AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Slurpy wrote:
En geduld is ook dikwijls een mooie deugd.
Een maat van me hanteert als motto…
Alle verzet is nutteloos, ik win toch. ;)zoiets gebruik ik ook
GEEN DOOIE DINGEN BAAS ;) :jerry
7 februari 2014 om 08:42 #18203525@ freestyler:
Een Vakman met engelengeduld.
Dat geduld heb ik niet altijd evengoed.
Bij knap afhankelijk van mijn gemoedstoestand.
Ik kan engelen geduld hebben, zeker als ik alleen aan t rommelen ben met mijn electro projectjes voor de auto.Soms wil het gewoon helemaal niet.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
8 februari 2014 om 19:25 #18203526Op mijn dertiende – veertiende haalde ik reeds brommers uit mekaar :shock: , eens zestien stak ik ze terug in mekaar :hmmz want toen mocht ik er mee rijden king:
17 februari 2014 om 08:48 #18203527Ik ben nu 22, en heb mijn auto twee jaar nu. Het enige wat ik niet zelf heb gedaan is het vervangen van waterpomp, distributieriem, spanrollen e.d. toen mijn waterpomp het begeven had. Ik hoorde wel ns vaker een rammeltje maar bij de waterpomp leek het me toch ernstiger en heb ik het dus aan mijn broer gevraagd (ook hier op het forum) en die vreesde voor de waterpomp. Omdat ik het toen snel weer klaar wou hebben is de auto toen naar de garage gegaan. Ik had het eventueel ook samen met mijn broer kunnen doen maar daar heb ik toen niet voor gekozen.
Verder in de 2 jaar dat ik mijn auto heb:
-bougies + bougiekabels vervangen
-benzinefilter
-luchtfilter (meteen maar wat gaten erin geboord :P)
-oliefilter
-koplampen/achterlampen/velgen voor optisch
-remcilinder (bleek achteraf niet nodig :(
-handremkabels
-Uitlaat vanaf de kat vervangen
-gsi tellerbak van de sloop met witte tellerplaten via het forum. Deze 2 gecombineerd met mijn originele tellerbak zodat mijn km-stand wel nog klopt.
-Alle audio vervangen (4 speakers in de deuren + 2 hoedenplank en een flinke subwoofer, headunit vervangen, alles voor een lekkere dreun door de hele auto en toch fijn helder geluid)
-Verder doe ik op de sloop altijd leuke ideeën op. Mijn voorspoiler komt van een seat cordoba dacht ik (daar lag hij althans voor op de grond) en voor andere onderdelen ook lekker goedkoop vaak.Allemaal nog kleine klusjes tot nu toe maar je leert er wel veel van. En het spaart je kosten. Als ik ergens niet uitkom kan ik ook nog altijd mijn broer vragen, die heeft in zijn corsa toen hij mijn leeftijd had nog veel meer gesleuteld (andere motor, versnellingsbak e.d.)
Al doende leert men, en geduld is een schone zaak :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.