Een paar vraagjes over de vivaro

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Een paar vraagjes over de vivaro

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262172
    tuono
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 January 2008

      Hallo allemaal,

      al een tijdje ben ik lid van het forum, maar ook al een tijd niet gekeken, ik heb een vectra c station uit 2004, gisteren heb ik mijn astra uit 97 verkocht, en dan het mooie een vivaro 2,5 met 143 pk en automaat uit 2009 gekocht.

      Nu lees ik niet zo heel goede dingen over de automaat, maar ik vindt het een fijn ding tot nu toe, dan kom ik eigenlijk aan mijn vraag de stuur wiel bediening zijn deze knopjes niet verlicht??, of zijn ze kapot, zo ja zijn ze een beetje makkelijk te vervangen ik ga van de week toch mijn parrot inbouwen, en ben dan al lekker bezig, ook zijn er van de kachel bediening twee lampjes defect die pak ik ook gelijk allemaal even mee.

      Een volgende vraag is deze half of volledig canbus, ik wil nl de cd 30 gaan vervangen voor een cd 70 met navigatie kan dit 1 op 1 of moet ik nog ergens rekening mee gaan houden.

      #18195616
      beurjean
        Lid sinds:
        19 July 2011

        Voor de radio moet je even kijken of het voorbereid is kwa stekkers.

        Verlichting in de stuurwielbediening zit er niet.

        De kachelverlichting is goed te doen, even die bak om de schakelpook een stukje naar voren halen en dan de schroeven van het kachelpaneel eruit draaien.

        De Parrot inbouwen is goed doen de interface kun je achter het paneel boven het dasboardkastje kwijt.

        #18195617
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          ”Half” automaat zijn inderdaad vaak problemen mee(al rijden er ook mensen rond die er echt nooit problemen mee hebben) wat ik je sowieso af zou raden is met een aanhangwagen rijden, dan is je koppeling zo weg.

          Wat betreft je radio deze zit ingeleerd in de auto, deze moet dus uitgeleerd worden en de nieuwe moet ook weer ingeleerd.

          Zorg dus dat de nieuwe ook weer uitgeleerd is uit de auto waar die uitkomt anders gaat het niet werken.

          Je moet een kleurenscherm(CID) hebben met behuizing, RGB kabel.

          En je middenconsole wordt natuurlijk anders omdat je nu dat kleine schermpje hebt en dan zo’n grote boven op je console maar hoe dat exact zit weet ik niet.

          #18195618
          tuono
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 January 2008

            Zo al weer een paar weekjes genoten van de vivaro, wat ik gemerkt heb dat is als je het licht op automatisch ingesteld hebt, je dus niet kunt seinen met je groot licht, dan blijft hij dus gelijk aan staan hetzelfde met de mist lampen, die werken dus niet in die stand.

            Nu heb ik vanmiddag mijn parrot ingebouwd, en dus al het halve dashboard open gehad, nu viel het mij op de achter de deksel boven het handschoen kastje nog een stekker hangt, net als achter de kap onder de pook, iemand een idee waar deze voor zijn toevallig.

            Zijn er nog verborgen dingetjes die je kunt aanzetten, b.v cornerlights of follow me home, een soort follow me home heb ik al ontdekt net als op de vectra even het groot licht aan laat de lampen branden, ramen open en dicht doen via de afstandsbediening werkt niet, wie weet of er nog meer dingetjes zijn.

            Weet iemand nog of de vivaro canbus is of niet, i.v.m. Xenon inbouw.

            Mannen ik zag net dat na het uit en inbouwen het display boven de radio aan de rechter kant op halve kracht brand, zitten hier ook lampjes in of is het display naar zijn grootje, ik heb de stekker er af gehad met het inbouwen.

            #18195619
            tuono
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 January 2008

              Display boven de radio is opgelost, de stekker nog een keer goed aandrukken was de oplossing.

              Mijn eerste aanpassing heb ik vanmiddag gedaan, ik vindt de openers van de deur binnen moeilijk te vinden in het donker, vanmiddag heb ik hier een klein ledje in gemaakt, zodat ze verlicht zijn, ze zijn wel wit van kleur, even opzoek naar hoesjes om het licht amber van kleur te maken.

              Volgende week de led strips achterin de laadruimte maken, en de sidebars eronder bouten.

              #18195620
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Voor de lampen zou ik gewoon een Canbus set pakken.
                Op die manier weet je zeker dat het altijd werkt, wel of geen Canbus.

                Overigens wordt het nu wel tijd voor wat foto’s na die updates ;)

                #18195621
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Welk stuurwiel zit er in? Kan me herinneren dat de Vivaro’s zelfde stuurwielbedieningsknopjes hebben als Astra G/ Zafira A en daar zit wel verlichting in.

                  #18195622
                  tuono
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 January 2008

                    Een rond zwart stuur :jerry :jerry , hahaha, de knopjes zitten niet in het stuur maar er achter/onder, 3 links en 3 rechts, rechts is volume, en links de zender en een voor de cd, zou wel mooi zijn als daar ook lampjes in kunnen of zitten.

                    #18195623
                    van der Wal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 June 2011

                      Hoi

                      Je kunt bij de Vivaro gewoon een normaal xenon setje inbouwen alle electronica die er in zit is van Renault en bij deze bussen word nog geen gebruik gemaakt van can bus.
                      Alles in de bus is volledig analoog.
                      Wat betreft de xenon moet je het type H4 hebben en dan kun je kiezen uit gewone H4 of H4 bi xenon dan is je grootlicht ook xenon.
                      De Stuurbediening is bij de Vivaro nooit verlicht, de Stuurbediening van een Astra overzetten gaat helaas niet.
                      De stekker die je tegen bent gekomen boven het dashboard kastje is bedoelt voor de passagiers airbag.
                      Verder is er bij een Vivaro niks voorbereid wat betreft bochtenverlichting of thuiskomverlichting.
                      Een comfort module zit er ook niet in dat de ramen automatisch dicht gaan.
                      Mochten er nog meer dingen zijn die je wilt weten hoor ik het wel

                      Groetjes Ralf van der Wal
                      http://www.bedrijfswagen-bekleden.nl

                      #18195624
                      tuono
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 January 2008

                        Hoi ralf bedankt voor de antwoorden, ik heb net even de knopjes van de stuurwiel bediening er af gehaald, er zit een printplaatje achter, ik zal eens gaan meten of er ergens stroom op gaat staan waar ik dan een klein ledje op kan solderen, het lijkt erop dat er in het midden een ledje zou kunnen, hier zit een klein gaatje. Heeft iemand toevallig wel verlichting(in de personen auto) kan die misschien een foto maken.

                        Van de week en extra sleutel laten programmeren, toen ook gevraagd of er extra dingen op zitten, hij heeft alles nagekeken maar helaas pindakaas er zit niks extra in.

                        Ook geprobeerd om de sidebars te monteren, maar de blindklink bussen( of hoe heten die)
                        Zetten niet genoeg uit om in de grote gaten te passen, volgens mij zit er verder geen draad in, voorzover ik kan zien op straat, volgende week maar eens bij een kennis kijken daar kan hij op de krik.

                        De lampjes die ik in de deurklink had gemaakt, moet ik nog veranderen, ze zijn nu geschakeld Op het contact :hmmz , ze gaan ook gelijk uit dus als ik de sleutel er uit doe, even opzoek naar een condensatortje die ik er tussen kan doen, zodat ze net even blijven branden na het uit schakelen van het contact.

                        #18195625
                        van der Wal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 June 2011

                          Hoi

                          Om even terug te komen op je eerste bericht wat betreft de navigatie.
                          Je wilt het originele systeem met kleurenscherm inbouwen lees ik.
                          Dit is helaas ook niet mogelijk bij de Vivaro de reden is dat de bedrading voor het scherm en voor de gps antenne en voor de radio zelf niet voorbereid zijn als de Vivaro niet standaard geleverd is met navigatie.
                          De enige manier om de originele navigatie in te bouwen is de complete kabelboom van een Vivaro met navigatie over te bouwen in jou Vivaro anders is het niet mogelijk.
                          Maar daar hoef je ook niet rouwig om te zijn want het originele systeem is niet veel bijzonders en qua bediening en begeleiding heel erg ouderwets.
                          Daar komt nog bij dat je met dit systeem verder ook niks kunt
                          Dan kun je beter een dubbel DIN radio van bijvoorbeeld Pioneer of een ander merk monteren.
                          Dan heb je veel meer mogelijkheden zoals ingebouwde telefoon functie , mogelijkheid voor een achteruitrijcamera, duidelijkere en betere navigatie , film kijken en ga zo maar door.
                          Ik heb zelf de Pioneer F 930 BT radio navigatie en de werkt super in alles en de telefoonbediening werkt ook heel makkelijk en duidelijk.
                          De originele stuurbediening kan door middel van een extra interface ook gewoon gebruikt worden.
                          Deze radio’s worden op marktplaats veel aangeboden voor mooie prijsjes
                          Mochten er nog vragen zijn laat maar weten kan veel informatie geven over de Vivaro

                          Groeten ralf.

                          #18195626
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011
                            tuono wrote:
                            Hoi ralf bedankt voor de antwoorden, ik heb net even de knopjes van de stuurwiel bediening er af gehaald, er zit een printplaatje achter, ik zal eens gaan meten of er ergens stroom op gaat staan waar ik dan een klein ledje op kan solderen, het lijkt erop dat er in het midden een ledje zou kunnen, hier zit een klein gaatje. Heeft iemand toevallig wel verlichting(in de personen auto) kan die misschien een foto maken.

                            Heb je misschien een foto van de radiobediening nu die er uit is, ben benieuwd hoe die er dan uitziet.
                            Ik heb nog ergens een radiobediening van een Astra liggen, zal wel eens kijken of ik een fotootje kan schieten.

                            #18195627
                            Haiko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 January 2014

                              @van der Wal wrote:

                              Hoi

                              Je kunt bij de Vivaro gewoon een normaal xenon setje inbouwen alle electronica die er in zit is van Renault en bij deze bussen word nog geen gebruik gemaakt van can bus.
                              Alles in de bus is volledig analoog.
                              Wat betreft de xenon moet je het type H4 hebben en dan kun je kiezen uit gewone H4 of H4 bi xenon dan is je grootlicht ook xenon.

                              Heb je bij de vivaro geen verstrooing ? ik heb namelijk ook zitten kijken maar een kennis die zegt dat ik juist iets mis om “fatsoenlijk”licht te krijgen en hij had er ook over dat ik waarschijnlijk de andere weggebruikers juist zou verblinden ?

                              Klopt dit ? had graag ook xenon gehad :)

                              #18195628
                              van der Wal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 June 2011

                                De lichtopbrengst met xenon achteraf ingebouwd in de Vivaro is gewoon goed
                                Het is alleen dat er voor de Vivaro geen koplampen met xenon lenzen verkrijgbaar zijn waardoor als de xenon ingebouwd is dat de hele koplamp gevuld word met het xenonlicht wat dan voor andere weggebruikers fel over kan komen vooral omdat de koplampen bij de Vivaro vrij hoog zitten.
                                Ik heb bij mijn Vivaro de koplampen wat naar beneden bij laten stellen en dan gaat het perfect en hebben tegenliggers geen last.
                                Maar dit probleem komt ook bij gewone auto’s voor die xenon in normale koplampen hebben gemonteerd dat als ze niet wat bijgesteld zijn het hinderlijk voor tegenliggers kan zijn.
                                Maar als je het zo doet geen probleem.

                                Gr. Ralf

                                #18195629
                                tuono
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 January 2008

                                  Hallo allemaal,

                                  De reden voor de navigatie was dat er net op dat moment een complete set werdt aangeboden op mp, maar die was ook zo weg, ik ga nu voor een pioneer app radio.

                                  Inmiddels heb ik de sidebars eronder gezet, een simpel interieur voor mijn gereedschap gemaakt en de verlichting in de laadruimte aangepast door er een paar led strips in te zetten, nu is het net een zonnebank nu kan ik tenminste wat zien achterin :D , ook zitten de winterbanden eronder nu alleen nog de winter.

                                  Het volgende is een webasto thermo top c stand kachel in bouwen, de stond gisteravond op mp voor een mooie prijs(€150,-) even een mail gestuurd dat ik hem wel kon ophalen voor €160,- en warempel dat was goed, hij komt uit een vw transporter t5 en is helemaal compleet incl bediening, aansluit materiaal en de boekjes, ze hadden hem gedemonteerd om weer over te zetten in een camper die ze hadden gekocht, maar bij nader onderzoek bleek er daar al een in te zitten, nu hoorde ik alleen dat een vw t5 canbus heeft, zou dit nog problemen geven omdat de vivaro dit niet heeft, of heeft dit alleen betrekking op de aansturing :D .

                                  Tot zover ben ik reuze tevreden met de vivaro.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.