Een paar vraagjes

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Een paar vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242608
    wassie
      Lid sinds:
      21 March 2012

      al met al ontdek ik een paar dingetjes die ik aan mijn Vectra wil gaan doen.

      1. Een van de bekerhouders zit klem. Ik vermoed dat een veertje ontbreekt. zijn de bekerhouders er makkelijk uit te krijgen?

      2. de sigarettenaansteker doet het niet. ook de lampjes van de ventilatorbediening werkt niet. op het zekeringenklepje kan ik niet zien bij welke zekering de sigarettenaansteker hoort. heeft iemand daar een overzicht van of kan iemand me vertellen welke zekering ik kan checken?

      3. het rubber van mijn dakraam is in een slechte staat, erg droog. het lekt (nog) niet, maar ik wil er wel wat aan doen. is het insmeren met Vaseline voldoende of is vervangen beter? is het vervangen van dat rubber (schijf/ kantel) moeilijk?

      ik vermoed dat ik nog wel tegen meer dingetjes aan ga lopen.

      #17931882
      Klopper
        Lid sinds:
        19 September 2010

        1) http://members.home.nl/opeltje/asbak%20vectra%20b.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; :)

        Ik heb hetzelfde probleem, maar ben er nog niet achter wat nou precies het probleem is. Heb alles al wel een paar keer ingespoten met WD40, maar loopt nog steeds stroef.

        #17931883
        wassie
          Lid sinds:
          21 March 2012

          @Klopper wrote:

          1) http://members.home.nl/opeltje/asbak%20vectra%20b.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; :)

          Ik heb hetzelfde probleem, maar ben er nog niet achter wat nou precies het probleem is. Heb alles al wel een paar keer ingespoten met WD40, maar loopt nog steeds stroef.

          en heb je die stappen van je link al gevolgd?

          #17931884
          Klopper
            Lid sinds:
            19 September 2010

            Ja, en dat is vrij goed gelukt, alleen het onderste deel eruit trekken ging wat moeizaam door een uitstekend randje…

            #17931885
            wassie
              Lid sinds:
              21 March 2012

              @Klopper wrote:

              Ja, en dat is vrij goed gelukt, alleen het onderste deel eruit trekken ging wat moeizaam door een uitstekend randje…

              ok, je hebt het er dus wel uitgekregen maar je kan niet zien wat het probleem is? zit er niet iets van een veertje ofzo?
              en weet je misschien antwoord op mijn overige vragen?

              #17931886
              Klopper
                Lid sinds:
                19 September 2010

                Zitten volgens mij wel meerdere veertjes, maar is voornamelijk een vrij afgesloten deel van de behuizing, iets wat ik niet zomaar uit elkaar ga halen. Ik denk dat het gewoon een veertje is wat z’n beste tijd heeft gehad… Maar heb het gewoon laten zitten. Nu staat de bekerhouder gewoon altijd iets op een kiertje, zodat hij er makkelijk uit te halen is.
                Wat betreft puntje 2, zou goed een zekering kunnen zijn. Zal zo even het schema doorkijken om te zien waar de zekering evt bij kan horen.
                Dakraamrubber kan je gewoon insmeren met vaseline en anders meerdere keren inspuiten met WD40, om de paar dagen een keertje. Vervangen zou ik gewoon nog even laten.

                #17931887
                wassie
                  Lid sinds:
                  21 March 2012

                  @Klopper wrote:

                  Zitten volgens mij wel meerdere veertjes, maar is voornamelijk een vrij afgesloten deel van de behuizing, iets wat ik niet zomaar uit elkaar ga halen. Ik denk dat het gewoon een veertje is wat z’n beste tijd heeft gehad… Maar heb het gewoon laten zitten. Nu staat de bekerhouder gewoon altijd iets op een kiertje, zodat hij er makkelijk uit te halen is.
                  Wat betreft puntje 2, zou goed een zekering kunnen zijn. Zal zo even het schema doorkijken om te zien waar de zekering evt bij kan horen.
                  Dakraamrubber kan je gewoon insmeren met vaseline en anders meerdere keren inspuiten met WD40, om de paar dagen een keertje. Vervangen zou ik gewoon nog even laten.

                  super, daar kan ik wat mee. ga het met droog weer gelijk doen, dat dak!

                  en die bekerhouder, kan je er gewoon een nieuwe in plaatsen?

                  #17931888
                  Klopper
                    Lid sinds:
                    19 September 2010

                    Bekerhouder is vrij plug en play eigenlijk. Gewoon eentje op de sloop zoeken die nog niet gaar is. Bedenk wel dat je het hele blok inclusief de asbak moet vervangen :)

                    #17931889
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      idd complete asbak unit

                      staan met bosjes op ebay
                      als je geluk hebt, voor 15 euro incl verzendkosten.

                      #17931890
                      Klopper
                        Lid sinds:
                        19 September 2010

                        Welke zekering het precies is durf ik even niet te zeggen. Op de tekening laat hij zekering 37 zien, maar die is in mijn auto gewoon blanco, dus dat klopt niet echt :P

                        Je zou eens 18, 36 en 38 na kunnen kijken… Nummers staan op de afdekplaat.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.