Een nieuw jaar en een nieuwe Omega

Forumindex Forums Modellen Omega Een nieuw jaar en een nieuwe Omega

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Jerremy
    Deelnemer

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door J-Omega
      Beiden inderdaad.

Tja, toen ik dacht na de invoerkeuring de BPM te betalen werd me verteld dat dat sinds 1 januari niet meer ter plaatse kan. Douane is overgegaan in belastingdienst (daar gaan we al.. zucht) en die sturen ‘binnen een week een rekening’. Waardoor het verkrijgen van een kentekenbewijs weer wat langer ging duren.

De rekening was er inderdaad binnen enkele dagen, maarja als ze geld kunnen krijgen gaat dat over het algemeen ook best. Daarna nog een week kunnen wachten op post van de RDW. In totaal 5 weken zoet geweest, waarvan 3 weken wachtend op CVO.

Mijn invoerkeuring sloeg ook nergens op. Ik reed binnen, was amper uitgestapt en mij werd verteld dat ik alweer exit mocht. Hij had het wel gezien. Nou had ik er een laten doen zonder APK, maar het was toch zeker de bedoeling dat ie alle mogelijke opties ging bekijken. Die heeft ie zowiezo niet gezien.

Of het was een kenner :P
      Maar die cvo is ook een goede tip :thumbup

Die zou juist moeten gaan kijken.
      Stel je maar eens voor dat Sjors RDW keurmeester is.
      Neem je slaap zak maar mee en een paar dagen vrij.
      Die raakt niet uit-gekeurd denk, en maakt foto’s voor het keurings-rapport. :P

J-Omega

lopt bij “oude” auto’s hoef je niet bpm over de opties te betalen bij nieuwe auto’s wel.
        Dat is uit mijn hoofd sinds 2007

Wel nemen ze het mee in de waardebepaling t.a.v. de nieuwwaarde.

Nou staat er op die CVO ook een hoop dus mogelijk hebben ze daar voldoende aan.

Laatste tip: maak een afspraak als je gaat. Ik was naar keuringsstation Den Bosch en daar stond 25 man binnen. De meesten stonden er nog toen ik vertrok. Die waren allemaal zo aan komen waaien en dan gaat het op volgorde van binnenkomst. Ik had een afspraak gemaakt dus kreeg voorrang.

J-Omega

origineel gepost door Jerremy
          Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
          Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.

Is veranderd sinds 1 januari. Het stomme was, ik stond daar eind januari en had nog even op de site gekeken en daar staat dus nog vrolijk dat alles direct te betalen is. Websites updaten is niet hun sterkste kant..

Jerremy
          Deelnemer

origineel gepost door Jerremy
            Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
            Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.

Ja, dat is idd wel merkwaardig ja dat ze dat niet hebben gedaan bij jouw.. Bij mij kwam het vrouwtje van de Douane alleen wel kijken omdat ze de motorcode niet overeenkomstig konden vinden met het model.. “ik had een vreemde auto.. die hadden ze nog niet gezien..” zei ze.. “maar wel mooi” en bedankt :P

Maar bij mij keek ze ook niet verder. Liep om de auto heen en dat was het. Heel merkwaardig, want er waren andere mensen op het terrein, en daar ging een man van de douane inzitten, en ik hoorde dat ze in discussie gingen, en dat die eigenaar en berisping kreeg omdat ‘ie zaken niet had ingevuld. Was een Lotus Elise, snel dingetje met het stuur rechts.. Die gast was aardig not amused laat maar zeggen want er kwamen duidelijk Euro’s bij !

Wellicht dat het ook met bouwjaar te maken heeft ? Bedoel mijn wagen zag er niet slecht of oud uit, zeker niet, maar ja een auto ui 97 is gewoon niet echt nieuw.

Jouw Omega is stukken jonger en volgens mij de duurste Opel die je toen kon kopen..

Klopt bij “oude” auto’s hoef je niet bpm over de opties te betalen bij nieuwe auto’s wel.
            Dat is uit mijn hoofd sinds 2007

Weet je dat zeker ? Mocht alle opties opschrijven, en er staat een BPM bedrag op me kenteken dat nagenoeg net zo hoog is als de BMP van me Omega X30XE uit 1999.

Moest 560 eurie aftikken. Vond nog eigenlijk beetje tegenvallen, maar goed.

Jerremy
            Deelnemer

origineel gepost door J-Omega
              Laatste tip: maak een afspraak als je gaat. Ik was naar keuringsstation Den Bosch en daar stond 25 man binnen. De meesten stonden er nog toen ik vertrok. Die waren allemaal zo aan komen waaien en dan gaat het op volgorde van binnenkomst. Ik had een afspraak gemaakt dus kreeg voorrang.

Ik was zonde afspraak, maar stond om 7:30 op de stoep.
              Was als derde. Maar idd het gaat wat gestroomlijnder denk als je een afspraak maakt.

Maar ik had me auto in orde en wilde geen 2 weken meer wachten totdat ik aan de buurt was. Wilde ‘m zsm. straatlegaal hebben.

Had daarbij het geluk dat de wagen voor mee een Golf was met 2 petjes met bondkragen erin, die denk door de Politie gestuurd waren, auto had al een NL kenteken maar denk dat er met een verkeers controle iets loos mee was.. :jerry

J-Omega

Stap 1 richting de I-line uitdossing is gezet: er zit een Irmscher grille in sinds gisteren. Binnenkort nog wat andere goodies ophalen. :)

Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook maar eens een waslaag aan te brengen, dat was nog altijd niet gebeurt.. geheel tegen mijn natuur in :thumbdown

wim-v6
                Deelnemer

Deze staat wel zeer leuk op de Oprit haha…

Strakke kar zo hoor..

Willem

Sjors-V6

Prachtig Jacco !!

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.