Een nieuw jaar en een nieuwe Omega

Forumindex Forums Modellen Omega Een nieuw jaar en een nieuwe Omega

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217443
    J-Omega
      Lid sinds:
      23 January 2008

      Hier ook maar eens mijn nieuwe aanwinst tonen.

      Eind December heb ik uit Duitsland een andere Omega opgehaald. Na schade te hebben gehad aan mijn B1 en het bijbehorende gedoe m.b.t. verzekering, dagwaarde en schadebedrag heb ik besloten dat het tijd was mijn woon-werk kilometers niet meer in de B1 te willen afleggen. Die wordt in stalling geschoven (nog zoekende daarvoor, tips zijn welkom :) ).

      Maargoed, terug ontopic. Een behoorlijke tijd zitten zoeken naar een leuke Omega met relatief lage kilometerstand. Daarvoor de bekende websites in de gaten gehouden en een lijstje van auto’s gemaakt die de moeite van het bekijken waard leken. Na de tweede reis naar Duitsland was het raak en heb ik een B2 gekocht en meegenomen. Dat was 28 december.

      Na wat invoergedoe (dat hele proces heeft behoorlijk langer geduurd dan normaal..) heb ik sinds 5 februari een kenteken en APK.

      Invoerkeuring RDW:

      Samen met m’n B1:

      Uiteraard is er alweer wat aangepast. Ik ben niet zo’n fan van de witte delen in de achterlichten, dus die zijn vorige week meteen vervangen:

      Dat levert het huidige resultaat op:

      #17615435
      Omega2.2-16v
        Lid sinds:
        21 March 2007

        Mooie bak:wors

        Maar dat wist je al:D:angel

        gr

        Danny

        #17615436
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          naaaais :D

          maar uuuuh staan er ngo ergens :kewlpics van de binnenkant ;)

          #17615437
          Omega2.2-16v
            Lid sinds:
            21 March 2007

            origineel gepost door sw_reijnders
            naaaais :D

            maar uuuuh staan er ngo ergens :kewlpics van de binnenkant ;)

            Nope,die vindt ’tie waarschijnlijk nog niet mooi genoeg:jerry:jerry

            gr

            Danny

            #17615438
            Opelkees
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 September 2007

              netjes hoor!

              #17615439
              Slurpy
                Lid sinds:
                3 March 2007

                Mooie wagen. :thumbup Veel succes ermee.

                #17615440
                Hugo46
                  Lid sinds:
                  11 February 2009

                  Zeer mooie Omega

                  Vraagje, ik twijfel om deze rookkleurige achterlichten ook te plaatsen, waar kan ik qua prijs ongeveer op rekenen en waar kan ik zo iets vinden, ze zijn nl maar kort geleverd.

                  gr Hugo:D

                  #17615441
                  J-Omega
                    Lid sinds:
                    23 January 2008

                    Bedankt heren. :)

                    Interieurfoto’s zijn er wel, maar nog niet echt van geweldige kwaliteit. Had bedacht eerst nieuwe te maken, maar dat gaat weer tot het weekend duren op deze manier dus here goes:

                    @ Hugo: die lampen heb ik van Ebay.de geplukt. Ze zijn vrij zeldzaam zoals je al zegt, dus als je ze wilt hebben is het een kwestie van Ebay goed in de gaten houden. Kosten variëren. Denk dat je grofweg tussen de 125 en 175 euro moet rekenen inclusief verzendkosten. Meer zou ik er niet aan uitgeven.

                    #17615442
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      Nette bak. :thumbup

                      Hoe heb je hem uit dld gehaald dan.
                      ik begin nu ook te denken om maar eens bij de oosterburen te kijken.

                      Het aanbod in NL is niet best.

                      #17615443
                      J-Omega
                        Lid sinds:
                        23 January 2008

                        Aanbod was voor mij de reden om daar te zoeken, qua prijs is het uiteindelijk nog wel wat meer geworden dan hier in NL denk ik. Maargoed, ik wilde een lage km stand en een zo compleet mogelijke uitvoering. Dan is Duitsland de place to be.

                        Hoe ik hem hierheen heb gehaald.. daar gaan we het maar niet over hebben. :angel

                        #17615444
                        Sjors-V6
                          Lid sinds:
                          7 March 2008

                          origineel gepost door arjontje
                          Nette bak. :thumbup

                          Hoe heb je hem uit dld gehaald dan.

                          Hé Arjon,

                          Samen met mij :P verder laat ik mij openbaarlijk niet over uit :vertag

                          Groetjes,
                          Sjors

                          #17615445
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            Toch niet stiekum op een kenteken gereden van een andere ( [nagenoeg] gelijkende) Omega he jongens !!! :o
                            Want als ik de foto’s zo is bekijk…

                            Daarbij, jullie doen wel heel geheimzinnig. :jerry

                            Arontje, een auto invoeren is niet zo moeilijk en ingewikkeld.
                            het enige wat je moet hebben is TIJD.
                            Vooral ook met keuren, en dan dat belastingformulier..
                            (Man man, wat is dat een ingewikkeld stuk papier-schepsel zeg. Echt dat kunnen ze alleen daar uitvinden !:argue
                            Door alle opties destijds was ik er meer dan een uur mee bezig.. Dacht doe eerlijk dus vul ‘m zo waarheidsgetrouw als mogelijk in)

                            #17615446
                            J-Omega
                              Lid sinds:
                              23 January 2008

                              Voor die BPM naheffing is er autotelex.nl. Je tikt 14,95 af en je krijgt een PDF met de volledig ingevulde documenten op je scherm. Dat hebben ze bij mij en anderen keurig overgenomen, sterker nog: toen ik daar stond verwees een RDW medewerker een mevrouw naar die site.

                              #17615447
                              Jerremy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 October 2004

                                Toen ik bij de RWD stond voor keuring (invoer + ombouw, zonder afspraak)stond kon ik niet op internet omdat ff te downloaden, maar kreeg dat formulier dat ingevuld moest worden, eerder werd er geen papier/goedkeuring afgegeven. Dus ja, het is maar net de manier hoe.

                                Maar blijkbaar heb jij het wel van te voren gewoon uitgezocht en volgens afspraak met/bij de RDW gewerkt, maar dan mag Arontje dat toch ook wel weten, zodat ‘ie een mooie Omega kan invoeren..

                                #17615448
                                J-Omega
                                  Lid sinds:
                                  23 January 2008

                                  Ahja, met je Astra was het natuurlijk een ander verhaal.

                                  Bij invoer van een standaard model is het een stukje makkelijker. Via de genoemde site van Autotelex vul je alle gegevens van de auto in (5 min werk) inclusief eventuele opties enz. Dan rolt er meteen een resultaat uit dat je tegen betaling kunt downloaden.

                                  RDW accepteert dat zoals gezegd, dus scheelt een lading werk. :)

                                  #17615449
                                  arjontje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 March 2006

                                    Bedankt voor de tip heb hem gelijk bij mijn favorieten gezet. :thumbup

                                    #17615450
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      ja zo had ik het nog niet eens bekeken idd.
                                      Zaken als uitstoot (gr./km) kon ik niks over invullen. Dat is niet bekend.
                                      Het ging zowiezo wel vrij vreemd, want ze hadden dit nog nooit gehad zo, maar mij was vooraf verzekerd dat de 2 keuringen in een keer konden.
                                      Gemakhalve vergaten ze wel de geluidsmeting te doen.:sleeping

                                      #17615451
                                      J-Omega
                                        Lid sinds:
                                        23 January 2008

                                        Bij zo’n ombouwproject zijn dat soort dingen inderdaad niet bekend. In mijn geval was het een kwestie van bij Opel Nederland een CVO (Certificaat Van Overeenstemming) opvragen (kost iets van 90 euro) waarop alle gegevens staan. Denk aan gewicht, uitstoot, enz. Daardoor hoeft de auto niet apart gewogen, wat weer gunstig is voor de wegenbelasting. Hij weegt immers een stoot meer dan het gewicht op kenteken.

                                        Bij mij duurde het verkrijgen van dat CVO helaas vrij lang door een niet echt meewerkende dealer. Je moet het via een dealer aanvragen, kunt niet rechtstreeks bij Opel Nederland terecht helaas.

                                        #17615452
                                        Jerremy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 October 2004

                                          Meen je dat nou ? Ik kreeg gratis een CVO toegestuurd via Opel NL. Een CVO op motor nummer. Dus alleen van de motor. Alle karakteristieken (behalve uistoot) zoals die in de Omega geleverd is.
                                          Uiteraard klopt dat dan ook weer niet helemaal, want er zitten hele andere (geen Omega) aanbouwdelen op. Hoe dan ook, in eerste instantie via de dealer geprobeerd op een Omega met dezelfde motor, helemaal niks. Het kon niet (!) Het zou geld gaan kosten zowiezo ook. Nou vond ik dat het probleem niet. Dus toen maar zelf proberen bij Opel NL, en kreeg ‘m gratis toegestuurd. Helaas was ik vergeten er een copie van te maken, want het origineel ging in de file bij de RDW..
                                          Wel jammer.

                                          Ik moest wel wegen. Aparte manier trouwens. Zou wel is weten hoe ze dat doen. Hij werd per as gewogen, en stond zelf bij de indicator. Helaas weet ik niet meer precies de exacte waardes, maar ik weet wel dat de waardes bij elkaar op geteld van voor en achter as hoger waren dan wat er nu als totaal gewich (rijklaar) op de papieren staat. Mij een raadsel, ken die berekening niet, maar die zal specifiek zijn. Gekke was dat er die dag ook andere voertuigen waren, die buiten op een weegbrug moesten.

                                          #17615453
                                          J-Omega
                                            Lid sinds:
                                            23 January 2008

                                            Af en toe doen ze maar wat volgens mij.

                                            Ik heb mijn CVO overigens wel teruggekregen na de invoerkeuring.

                                            #17615454
                                            Jerremy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 October 2004

                                              Bij Opel of de RDW ?

                                              Ik denk dat je beide bedoeld, zoja, dan ben ik het daar helemaal mee eens.

                                              Het RDW is absoluut niet eenduidig. Heb het aan de lijve ondervonden met een verhitte discussie over getinte ramen. De knupels. Niks getint, gewoon een fabriekstint, net als de in NL geleverde auto’s, klaar.. Nee, eerst een uur zeveren, 4 andere collega’s laten kijken, meten met een soort tintmaster op de manier zoals niet hoort, en dan als er niks aan de hand blijkt vervolgens zeggen dat het echt een kantje boord-geval was, en dat IK wel donders veel geluk had.. :thumbdown

                                              En in alle consternatie vergeet je geluid te meten, en zie je het motorstoringslampje ook niet.. :sleeping (helaas ging dat af en toe branden ten tijde van keuring)

                                              #17615455
                                              J-Omega
                                                Lid sinds:
                                                23 January 2008

                                                Beiden inderdaad.

                                                Tja, toen ik dacht na de invoerkeuring de BPM te betalen werd me verteld dat dat sinds 1 januari niet meer ter plaatse kan. Douane is overgegaan in belastingdienst (daar gaan we al.. zucht) en die sturen ‘binnen een week een rekening’. Waardoor het verkrijgen van een kentekenbewijs weer wat langer ging duren.

                                                De rekening was er inderdaad binnen enkele dagen, maarja als ze geld kunnen krijgen gaat dat over het algemeen ook best. Daarna nog een week kunnen wachten op post van de RDW. In totaal 5 weken zoet geweest, waarvan 3 weken wachtend op CVO.

                                                Mijn invoerkeuring sloeg ook nergens op. Ik reed binnen, was amper uitgestapt en mij werd verteld dat ik alweer exit mocht. Hij had het wel gezien. Nou had ik er een laten doen zonder APK, maar het was toch zeker de bedoeling dat ie alle mogelijke opties ging bekijken. Die heeft ie zowiezo niet gezien.

                                                #17615456
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  origineel gepost door J-Omega
                                                  Beiden inderdaad.

                                                  Tja, toen ik dacht na de invoerkeuring de BPM te betalen werd me verteld dat dat sinds 1 januari niet meer ter plaatse kan. Douane is overgegaan in belastingdienst (daar gaan we al.. zucht) en die sturen ‘binnen een week een rekening’. Waardoor het verkrijgen van een kentekenbewijs weer wat langer ging duren.

                                                  De rekening was er inderdaad binnen enkele dagen, maarja als ze geld kunnen krijgen gaat dat over het algemeen ook best. Daarna nog een week kunnen wachten op post van de RDW. In totaal 5 weken zoet geweest, waarvan 3 weken wachtend op CVO.

                                                  Mijn invoerkeuring sloeg ook nergens op. Ik reed binnen, was amper uitgestapt en mij werd verteld dat ik alweer exit mocht. Hij had het wel gezien. Nou had ik er een laten doen zonder APK, maar het was toch zeker de bedoeling dat ie alle mogelijke opties ging bekijken. Die heeft ie zowiezo niet gezien.

                                                  Of het was een kenner :P
                                                  Maar die cvo is ook een goede tip :thumbup

                                                  #17615457
                                                  Jerremy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 October 2004

                                                    Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
                                                    Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.

                                                    Ja, dat is idd wel merkwaardig ja dat ze dat niet hebben gedaan bij jouw.. Bij mij kwam het vrouwtje van de Douane alleen wel kijken omdat ze de motorcode niet overeenkomstig konden vinden met het model.. “ik had een vreemde auto.. die hadden ze nog niet gezien..” zei ze.. “maar wel mooi” en bedankt :P

                                                    Maar bij mij keek ze ook niet verder. Liep om de auto heen en dat was het. Heel merkwaardig, want er waren andere mensen op het terrein, en daar ging een man van de douane inzitten, en ik hoorde dat ze in discussie gingen, en dat die eigenaar en berisping kreeg omdat ‘ie zaken niet had ingevuld. Was een Lotus Elise, snel dingetje met het stuur rechts.. Die gast was aardig not amused laat maar zeggen want er kwamen duidelijk Euro’s bij !

                                                    Wellicht dat het ook met bouwjaar te maken heeft ? Bedoel mijn wagen zag er niet slecht of oud uit, zeker niet, maar ja een auto ui 97 is gewoon niet echt nieuw.

                                                    Jouw Omega is stukken jonger en volgens mij de duurste Opel die je toen kon kopen..

                                                    #17615458
                                                    arjontje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 March 2006

                                                      origineel gepost door Jerremy
                                                      Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
                                                      Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.

                                                      Ja, dat is idd wel merkwaardig ja dat ze dat niet hebben gedaan bij jouw.. Bij mij kwam het vrouwtje van de Douane alleen wel kijken omdat ze de motorcode niet overeenkomstig konden vinden met het model.. “ik had een vreemde auto.. die hadden ze nog niet gezien..” zei ze.. “maar wel mooi” en bedankt :P

                                                      Maar bij mij keek ze ook niet verder. Liep om de auto heen en dat was het. Heel merkwaardig, want er waren andere mensen op het terrein, en daar ging een man van de douane inzitten, en ik hoorde dat ze in discussie gingen, en dat die eigenaar en berisping kreeg omdat ‘ie zaken niet had ingevuld. Was een Lotus Elise, snel dingetje met het stuur rechts.. Die gast was aardig not amused laat maar zeggen want er kwamen duidelijk Euro’s bij !

                                                      Wellicht dat het ook met bouwjaar te maken heeft ? Bedoel mijn wagen zag er niet slecht of oud uit, zeker niet, maar ja een auto ui 97 is gewoon niet echt nieuw.

                                                      Jouw Omega is stukken jonger en volgens mij de duurste Opel die je toen kon kopen..

                                                      Klopt bij “oude” auto’s hoef je niet bpm over de opties te betalen bij nieuwe auto’s wel.
                                                      Dat is uit mijn hoofd sinds 2007

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.