Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Een nieuw jaar en een nieuwe Omega
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2010 om 20:52 #17217443
Hier ook maar eens mijn nieuwe aanwinst tonen.
Eind December heb ik uit Duitsland een andere Omega opgehaald. Na schade te hebben gehad aan mijn B1 en het bijbehorende gedoe m.b.t. verzekering, dagwaarde en schadebedrag heb ik besloten dat het tijd was mijn woon-werk kilometers niet meer in de B1 te willen afleggen. Die wordt in stalling geschoven (nog zoekende daarvoor, tips zijn welkom :) ).
Maargoed, terug ontopic. Een behoorlijke tijd zitten zoeken naar een leuke Omega met relatief lage kilometerstand. Daarvoor de bekende websites in de gaten gehouden en een lijstje van auto’s gemaakt die de moeite van het bekijken waard leken. Na de tweede reis naar Duitsland was het raak en heb ik een B2 gekocht en meegenomen. Dat was 28 december.
Na wat invoergedoe (dat hele proces heeft behoorlijk langer geduurd dan normaal..) heb ik sinds 5 februari een kenteken en APK.
Invoerkeuring RDW:
Samen met m’n B1:
Uiteraard is er alweer wat aangepast. Ik ben niet zo’n fan van de witte delen in de achterlichten, dus die zijn vorige week meteen vervangen:
Dat levert het huidige resultaat op:
13 februari 2010 om 20:56 #17615435Mooie bak:wors
Maar dat wist je al:D:angel
gr
Danny
13 februari 2010 om 22:17 #17615436naaaais :D
maar uuuuh staan er ngo ergens :kewlpics van de binnenkant ;)
14 februari 2010 om 10:19 #17615437origineel gepost door sw_reijnders
naaaais :Dmaar uuuuh staan er ngo ergens :kewlpics van de binnenkant ;)
Nope,die vindt ‘tie waarschijnlijk nog niet mooi genoeg:jerry:jerry
gr
Danny
14 februari 2010 om 13:21 #17615438netjes hoor!
14 februari 2010 om 13:32 #17615439Mooie wagen. :thumbup Veel succes ermee.
15 februari 2010 om 11:53 #17615440Zeer mooie Omega
Vraagje, ik twijfel om deze rookkleurige achterlichten ook te plaatsen, waar kan ik qua prijs ongeveer op rekenen en waar kan ik zo iets vinden, ze zijn nl maar kort geleverd.
gr Hugo:D
15 februari 2010 om 18:15 #17615441Bedankt heren. :)
Interieurfoto’s zijn er wel, maar nog niet echt van geweldige kwaliteit. Had bedacht eerst nieuwe te maken, maar dat gaat weer tot het weekend duren op deze manier dus here goes:
@ Hugo: die lampen heb ik van Ebay.de geplukt. Ze zijn vrij zeldzaam zoals je al zegt, dus als je ze wilt hebben is het een kwestie van Ebay goed in de gaten houden. Kosten variëren. Denk dat je grofweg tussen de 125 en 175 euro moet rekenen inclusief verzendkosten. Meer zou ik er niet aan uitgeven.
15 februari 2010 om 19:57 #17615442Nette bak. :thumbup
Hoe heb je hem uit dld gehaald dan.
ik begin nu ook te denken om maar eens bij de oosterburen te kijken.Het aanbod in NL is niet best.
15 februari 2010 om 20:02 #17615443Aanbod was voor mij de reden om daar te zoeken, qua prijs is het uiteindelijk nog wel wat meer geworden dan hier in NL denk ik. Maargoed, ik wilde een lage km stand en een zo compleet mogelijke uitvoering. Dan is Duitsland de place to be.
Hoe ik hem hierheen heb gehaald.. daar gaan we het maar niet over hebben. :angel
15 februari 2010 om 21:50 #17615444origineel gepost door arjontje
Nette bak. :thumbupHoe heb je hem uit dld gehaald dan.
Hé Arjon,
Samen met mij :P verder laat ik mij openbaarlijk niet over uit :vertag
Groetjes,
Sjors16 februari 2010 om 15:31 #17615445Toch niet stiekum op een kenteken gereden van een andere ( [nagenoeg] gelijkende) Omega he jongens !!! :o
Want als ik de foto’s zo is bekijk…Daarbij, jullie doen wel heel geheimzinnig. :jerry
Arontje, een auto invoeren is niet zo moeilijk en ingewikkeld.
het enige wat je moet hebben is TIJD.
Vooral ook met keuren, en dan dat belastingformulier..
(Man man, wat is dat een ingewikkeld stuk papier-schepsel zeg. Echt dat kunnen ze alleen daar uitvinden !:argue
Door alle opties destijds was ik er meer dan een uur mee bezig.. Dacht doe eerlijk dus vul ‘m zo waarheidsgetrouw als mogelijk in)16 februari 2010 om 18:15 #17615446Voor die BPM naheffing is er autotelex.nl. Je tikt 14,95 af en je krijgt een PDF met de volledig ingevulde documenten op je scherm. Dat hebben ze bij mij en anderen keurig overgenomen, sterker nog: toen ik daar stond verwees een RDW medewerker een mevrouw naar die site.
16 februari 2010 om 18:46 #17615447Toen ik bij de RWD stond voor keuring (invoer + ombouw, zonder afspraak)stond kon ik niet op internet omdat ff te downloaden, maar kreeg dat formulier dat ingevuld moest worden, eerder werd er geen papier/goedkeuring afgegeven. Dus ja, het is maar net de manier hoe.
Maar blijkbaar heb jij het wel van te voren gewoon uitgezocht en volgens afspraak met/bij de RDW gewerkt, maar dan mag Arontje dat toch ook wel weten, zodat ‘ie een mooie Omega kan invoeren..
16 februari 2010 om 18:54 #17615448Ahja, met je Astra was het natuurlijk een ander verhaal.
Bij invoer van een standaard model is het een stukje makkelijker. Via de genoemde site van Autotelex vul je alle gegevens van de auto in (5 min werk) inclusief eventuele opties enz. Dan rolt er meteen een resultaat uit dat je tegen betaling kunt downloaden.
RDW accepteert dat zoals gezegd, dus scheelt een lading werk. :)
16 februari 2010 om 19:26 #17615449Bedankt voor de tip heb hem gelijk bij mijn favorieten gezet. :thumbup
16 februari 2010 om 19:31 #17615450ja zo had ik het nog niet eens bekeken idd.
Zaken als uitstoot (gr./km) kon ik niks over invullen. Dat is niet bekend.
Het ging zowiezo wel vrij vreemd, want ze hadden dit nog nooit gehad zo, maar mij was vooraf verzekerd dat de 2 keuringen in een keer konden.
Gemakhalve vergaten ze wel de geluidsmeting te doen.:sleeping16 februari 2010 om 19:37 #17615451Bij zo’n ombouwproject zijn dat soort dingen inderdaad niet bekend. In mijn geval was het een kwestie van bij Opel Nederland een CVO (Certificaat Van Overeenstemming) opvragen (kost iets van 90 euro) waarop alle gegevens staan. Denk aan gewicht, uitstoot, enz. Daardoor hoeft de auto niet apart gewogen, wat weer gunstig is voor de wegenbelasting. Hij weegt immers een stoot meer dan het gewicht op kenteken.
Bij mij duurde het verkrijgen van dat CVO helaas vrij lang door een niet echt meewerkende dealer. Je moet het via een dealer aanvragen, kunt niet rechtstreeks bij Opel Nederland terecht helaas.
16 februari 2010 om 20:15 #17615452Meen je dat nou ? Ik kreeg gratis een CVO toegestuurd via Opel NL. Een CVO op motor nummer. Dus alleen van de motor. Alle karakteristieken (behalve uistoot) zoals die in de Omega geleverd is.
Uiteraard klopt dat dan ook weer niet helemaal, want er zitten hele andere (geen Omega) aanbouwdelen op. Hoe dan ook, in eerste instantie via de dealer geprobeerd op een Omega met dezelfde motor, helemaal niks. Het kon niet (!) Het zou geld gaan kosten zowiezo ook. Nou vond ik dat het probleem niet. Dus toen maar zelf proberen bij Opel NL, en kreeg ‘m gratis toegestuurd. Helaas was ik vergeten er een copie van te maken, want het origineel ging in de file bij de RDW..
Wel jammer.Ik moest wel wegen. Aparte manier trouwens. Zou wel is weten hoe ze dat doen. Hij werd per as gewogen, en stond zelf bij de indicator. Helaas weet ik niet meer precies de exacte waardes, maar ik weet wel dat de waardes bij elkaar op geteld van voor en achter as hoger waren dan wat er nu als totaal gewich (rijklaar) op de papieren staat. Mij een raadsel, ken die berekening niet, maar die zal specifiek zijn. Gekke was dat er die dag ook andere voertuigen waren, die buiten op een weegbrug moesten.
16 februari 2010 om 20:29 #17615453Af en toe doen ze maar wat volgens mij.
Ik heb mijn CVO overigens wel teruggekregen na de invoerkeuring.
16 februari 2010 om 20:34 #17615454Bij Opel of de RDW ?
Ik denk dat je beide bedoeld, zoja, dan ben ik het daar helemaal mee eens.
Het RDW is absoluut niet eenduidig. Heb het aan de lijve ondervonden met een verhitte discussie over getinte ramen. De knupels. Niks getint, gewoon een fabriekstint, net als de in NL geleverde auto’s, klaar.. Nee, eerst een uur zeveren, 4 andere collega’s laten kijken, meten met een soort tintmaster op de manier zoals niet hoort, en dan als er niks aan de hand blijkt vervolgens zeggen dat het echt een kantje boord-geval was, en dat IK wel donders veel geluk had.. :thumbdown
En in alle consternatie vergeet je geluid te meten, en zie je het motorstoringslampje ook niet.. :sleeping (helaas ging dat af en toe branden ten tijde van keuring)
16 februari 2010 om 20:44 #17615455Beiden inderdaad.
Tja, toen ik dacht na de invoerkeuring de BPM te betalen werd me verteld dat dat sinds 1 januari niet meer ter plaatse kan. Douane is overgegaan in belastingdienst (daar gaan we al.. zucht) en die sturen ‘binnen een week een rekening’. Waardoor het verkrijgen van een kentekenbewijs weer wat langer ging duren.
De rekening was er inderdaad binnen enkele dagen, maarja als ze geld kunnen krijgen gaat dat over het algemeen ook best. Daarna nog een week kunnen wachten op post van de RDW. In totaal 5 weken zoet geweest, waarvan 3 weken wachtend op CVO.
Mijn invoerkeuring sloeg ook nergens op. Ik reed binnen, was amper uitgestapt en mij werd verteld dat ik alweer exit mocht. Hij had het wel gezien. Nou had ik er een laten doen zonder APK, maar het was toch zeker de bedoeling dat ie alle mogelijke opties ging bekijken. Die heeft ie zowiezo niet gezien.
16 februari 2010 om 20:54 #17615456origineel gepost door J-Omega
Beiden inderdaad.Tja, toen ik dacht na de invoerkeuring de BPM te betalen werd me verteld dat dat sinds 1 januari niet meer ter plaatse kan. Douane is overgegaan in belastingdienst (daar gaan we al.. zucht) en die sturen ‘binnen een week een rekening’. Waardoor het verkrijgen van een kentekenbewijs weer wat langer ging duren.
De rekening was er inderdaad binnen enkele dagen, maarja als ze geld kunnen krijgen gaat dat over het algemeen ook best. Daarna nog een week kunnen wachten op post van de RDW. In totaal 5 weken zoet geweest, waarvan 3 weken wachtend op CVO.
Mijn invoerkeuring sloeg ook nergens op. Ik reed binnen, was amper uitgestapt en mij werd verteld dat ik alweer exit mocht. Hij had het wel gezien. Nou had ik er een laten doen zonder APK, maar het was toch zeker de bedoeling dat ie alle mogelijke opties ging bekijken. Die heeft ie zowiezo niet gezien.
Of het was een kenner :P
Maar die cvo is ook een goede tip :thumbup16 februari 2010 om 21:02 #17615457Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.Ja, dat is idd wel merkwaardig ja dat ze dat niet hebben gedaan bij jouw.. Bij mij kwam het vrouwtje van de Douane alleen wel kijken omdat ze de motorcode niet overeenkomstig konden vinden met het model.. “ik had een vreemde auto.. die hadden ze nog niet gezien..” zei ze.. “maar wel mooi” en bedankt :P
Maar bij mij keek ze ook niet verder. Liep om de auto heen en dat was het. Heel merkwaardig, want er waren andere mensen op het terrein, en daar ging een man van de douane inzitten, en ik hoorde dat ze in discussie gingen, en dat die eigenaar en berisping kreeg omdat ‘ie zaken niet had ingevuld. Was een Lotus Elise, snel dingetje met het stuur rechts.. Die gast was aardig not amused laat maar zeggen want er kwamen duidelijk Euro’s bij !
Wellicht dat het ook met bouwjaar te maken heeft ? Bedoel mijn wagen zag er niet slecht of oud uit, zeker niet, maar ja een auto ui 97 is gewoon niet echt nieuw.
Jouw Omega is stukken jonger en volgens mij de duurste Opel die je toen kon kopen..
16 februari 2010 om 21:04 #17615458origineel gepost door Jerremy
Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.Ja, dat is idd wel merkwaardig ja dat ze dat niet hebben gedaan bij jouw.. Bij mij kwam het vrouwtje van de Douane alleen wel kijken omdat ze de motorcode niet overeenkomstig konden vinden met het model.. “ik had een vreemde auto.. die hadden ze nog niet gezien..” zei ze.. “maar wel mooi” en bedankt :P
Maar bij mij keek ze ook niet verder. Liep om de auto heen en dat was het. Heel merkwaardig, want er waren andere mensen op het terrein, en daar ging een man van de douane inzitten, en ik hoorde dat ze in discussie gingen, en dat die eigenaar en berisping kreeg omdat ‘ie zaken niet had ingevuld. Was een Lotus Elise, snel dingetje met het stuur rechts.. Die gast was aardig not amused laat maar zeggen want er kwamen duidelijk Euro’s bij !
Wellicht dat het ook met bouwjaar te maken heeft ? Bedoel mijn wagen zag er niet slecht of oud uit, zeker niet, maar ja een auto ui 97 is gewoon niet echt nieuw.
Jouw Omega is stukken jonger en volgens mij de duurste Opel die je toen kon kopen..
Klopt bij “oude” auto’s hoef je niet bpm over de opties te betalen bij nieuwe auto’s wel.
Dat is uit mijn hoofd sinds 2007 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.