Een hele rits foutcodes

Forumindex Forums Modellen Astra Een hele rits foutcodes

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252094
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      Tijdens mijn vakantie door engeland werkte de cruise control een paar keer niet. Motor uit en aan zetten werkte wel eens. Ook kreeg ik af en toe heel kort een rood lampje en piepje. Zo kort dat ik niet precies kon zien welke. Linkerkant van de toerenteller iig. Ook wilde hij een keer niet starten (deed ie helemaal nix) naar 3x proberen startte ie meteen.

      na de vakantie heb ik hem even uit gelezen met opcom. Ik kreeg nogal wat foutcodes.

      U2141-71 Ongeldige gegevens van achterste electronische centrum (REC)
      B2955-00 Ultrasoon module, functiestoring
      B3011-05 Schakelaar kofferbak, open circuit of spanning te hoog. (kan kloppen, lampje in kofferbak is kapoet)
      B3916-71 Geen communicatie met alarmsirene
      U2139-00 CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolomdodule)
      B1272-04 Signaalcircuit antenne AM/FM open

      Zit fabrieksalarm op. met 2 van die optischie dingen in het plafond. Hij is al eens afgegaan in het verleden. dus dat zit er wel op :)
      Radio werkt verder prima.
      Heb in opcom ooit alarm op sirene gezet ipv claxon, maar ik heb geen sirene volgens mij.
      Verder heb ik dagrijlicht, ramen via a.bediening dicht en anti hijack aan staan (wat allemaal werkt).

      Heb de fouten gewist en sindsdien nergens last van (maar gebruik normaliter die cruisecontrol ook niet zo vaak)

      Wat kan hier aan de hand zijn.

      #18064729
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Eerst Resetten en kijken of deze Terug komen, bij deze auto’s staan er vaak zat hele lijsten met foutcodes in, zonder rede, meestal Communicatie storingen.

        #18064728
        Tusk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 January 2009

          Gister duurde het weer een aantal seconden voordat hij wilde starten (warm, nadat ik ff naar de AH was geweest), dus maar eens opnieuw uitgelezen.

          B3055-00 Probleem met transpondersleutel
          U2141-71 Ongeldige gegevens van achterste elektronische centrum (REC)
          B3867-00 Circuit parkeerlicht rechtsvoor, functiestoring
          B3869-00 Circuit zijrichtingaanwijzer rechts, functiestoring
          B3011-05 Schakelaar kofferbak, open circuit of spanning te hoog.
          B1272-04 Signaalcircuit antenne AM/FM open

          Verder kreeg ik tijdens het uitlezen de melding dat er geen communicatie was met:
          Motormanagement ECU
          ABS/TC/ESP ECU (elektr regelapparaat)
          EHPS (elekt.hydr. stuurbekr.)
          SDM (airbag)

          Ik heb wel ledjes in m’n stadslichten, maar daar rij ik al meer dan een half jaar zonder problemen mee rond. Misschien dat dat iets met parkeerlicht te maken heeft?

          Wederom heb ik 2 of 3 keer een piep plus rood lichtje gezien aan de linkerkant van mijn toerenteller. Maar het is telkens zo kort dat ik niet kan zien of het het handremlichtje of het motorolie lampje is. Olie is prima op peil.

          Moet ik me over deze meldingen/gebeurtenissen zorgen maken?

          #18064727
          Basshoven
            Lid sinds:
            30 May 2012

            @Tusk wrote:

            Ik heb wel ledjes in m’n stadslichten, maar daar rij ik al meer dan een half jaar zonder problemen mee rond. Misschien

            Sorry, ff offtopic.
            Maar welke ledjes zijn dan?
            Zoek me rot naar LED die wel werken zonder storing??

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.