eds phase 2 tuning voor astra h opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen eds phase 2 tuning voor astra h opc

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254017
    -OPC-
      Lid sinds:
      30 December 2012

      Hoi,

      Ik ben van plan om mijn astra h opc te laten tunen bij eds fahrzeugtechnik in duitsland, het betreft een phase 2 chiptuning met grotere intercooler en pre cat vervangende pijp.
      Nu is mijn vraag of er nog veranderingen moeten gebeuren aan de motor en of er iemand ervaring heeft met eds motorsport?
      Ik kan geen woord duits dus vraag mij ook af of ze engels kunnen spreken? ;)
      Alvast bedankt

      #18089429
      kelderbier
        Lid sinds:
        30 September 2007

        Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.

        #18089430
        NoFear1696
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2012

          Hier ook hele goede ervaring met EDS :thumb

          #18089431
          -OPC-
            Lid sinds:
            30 December 2012

            @kelderbier wrote:

            Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.

            Ik heb al een direct performance air intake system van Mtech, een downpipe?(vervanger van kat na turbo) en een friedrich motorsport uitlaat na 2e kat. volstaat dit om de 300pk te halen?
            ik merk wel dat ik vermogenverlies heb bij volle gas en dit rond de 3500 toeren in 4e en 5e versnelling..mijn uitlaat zit wel niet perfect dicht heb ik gemerkt(aansluiting van 2e kat aan achterste stuk), kan dit de oorzaak zijn?
            en waar heb je in nederland je astra laten chippen dan?
            ik heb zelf ook een nurburgring edition nr 341 :thumb
            alvast bedankt voor de uitleg

            #18089432
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              @kelderbier wrote:

              Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.

              als je 400 wil draaien moet je dus geen LEH ladertje hebben.
              denk dat je met een gt2871r de 400 nog niet haalt, voor zoiets moet je echt wel een gt30 of een gtx28 hebben, met gesmeden internals :P

              #18089433
              -OPC-
                Lid sinds:
                30 December 2012

                @dion87 wrote:

                @kelderbier wrote:

                Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.

                als je 400 wil draaien moet je dus geen LEH ladertje hebben.
                denk dat je met een gt2871r de 400 nog niet haalt, voor zoiets moet je echt wel een gt30 of een gtx28 hebben, met gesmeden internals :P

                ik ken dus bitter weinig van motortuning :???:
                kan je mij miss tips geven om mijn een originele opc motor(LEH) op te kietelen tot om en bij de 300pk?

                #18089434
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  @-OPC- wrote:

                  @dion87 wrote:

                  @kelderbier wrote:

                  Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.

                  als je 400 wil draaien moet je dus geen LEH ladertje hebben.
                  denk dat je met een gt2871r de 400 nog niet haalt, voor zoiets moet je echt wel een gt30 of een gtx28 hebben, met gesmeden internals :P

                  ik ken dus bitter weinig van motortuning :???:
                  kan je mij miss tips geven om mijn een originele opc motor(LEH) op te kietelen tot om en bij de 300pk?

                  voor de 300pk gaat je turbo het prima houden, en je internals houden dat ook wel.

                  ik denk dat als je voor 300pk gaat je alleen je intercooler moet veranderen van een Side mounted- naar een front mountedintercooler.
                  en een rvs uitlaat van turbo tot einddemper doet ook wonderen.
                  bij mij merkte ik bij het veranderen van me uitlaat het meeste, turbo spoelt makkelijker op omdat die vrijwel geen tegendruk heeft dus eerder op vol boost :P

                  #18089435
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    ik zou trouwens wel voor een progressie map gaan en niet voor een agressieve.

                    agressief is dat je al je koppel onderin hebt en progressief is als je koppel curve zich door je hele toeren gebied heen gaat. maar het is ook afhankelijk van je rijstijl.
                    maar je blok vind het wel fijner een progressieve map.

                    (voor de mensen die het beter weten, correct me if i’m wrong!)

                    #18089436
                    -OPC-
                      Lid sinds:
                      30 December 2012

                      @dion87 wrote:

                      ik zou trouwens wel voor een progressie map gaan en niet voor een agressieve.

                      agressief is dat je al je koppel onderin hebt en progressief is als je koppel curve zich door je hele toeren gebied heen gaat. maar het is ook afhankelijk van je rijstijl.
                      maar je blok vind het wel fijner een progressieve map.

                      (voor de mensen die het beter weten, correct me if i’m wrong!)

                      sorry maar ik ben echt een leek op dit gebied ;)
                      ik was van plan om bij eds een phase 2 tuning te laten doen(chiptuning, grotere intercooler en pre cat), is dit een goed idee?
                      Ik heb al een direct performance air intake system van Mtech, een downpipe?(vervanger van kat na turbo) en een friedrich motorsport uitlaat na 2e kat.
                      ik merk wel dat ik vermogenverlies heb bij volle gas en dit rond de 3500 toeren in 4e en 5e versnelling..mijn uitlaat zit wel niet perfect dicht heb ik gemerkt(aansluiting van 2e kat aan achterste stuk), kan dit de oorzaak zijn?

                      #18089437
                      dion87
                        Lid sinds:
                        22 August 2011

                        maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.

                        ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.

                        ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
                        je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.

                        onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.

                        http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        ff voorbeeldje :P

                        #18089438
                        -OPC-
                          Lid sinds:
                          30 December 2012

                          @dion87 wrote:

                          maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.

                          ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.

                          ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
                          je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.

                          onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.

                          http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          ff voorbeeldje :P

                          oke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
                          klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
                          prettige feesten nog :thumb

                          #18089439
                          z20leh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 November 2011

                            klasen is niet zo ver.
                            ben er zelf ook geweest en ben ook belg.

                            Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                            #18089440
                            kelderbier
                              Lid sinds:
                              30 September 2007

                              Ik heb zelf een progressieve map. Boost begint later. heb van 3000 tot 5000 toeren 485 nm aan trekkracht. Auto acceleert in 6e versnelling bij 3500 toeren net zo hard als in 3e versnelling.

                              Adviseer wel een dikke 3 inch downpipe te kopen. Een goed volledig dicht uitlaatsysteem doet wonderen. had eerst een systeem van Mtech, maar kwalitatief slecht en bij de flensen was deze niet volledig 3 inch. Nu een perfect systeem van Piper eronder en auto loopt veel beter

                              De mijne is op de bank gemapt bij JS Autosport in Vriezeveen. Begreep dat ik een hele verse motor had in topconditie. Rij altijd op BP ultimate 98

                              #18089441
                              perror
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 August 2011

                                Hey,

                                Nu jullie het toch over uitlaatjes hebben. Ik heb volgens mij een 76mm rvs pijp van het merk fox. Is dit een goed systeem? Alleen 2e kat is orgineel.

                                Groeten.

                                #18089442
                                kelderbier
                                  Lid sinds:
                                  30 September 2007

                                  Fox ken ik niet. Klinkt als een duits merk zoals Jetex ? Heb je een Catback systeem ?

                                  #18089443
                                  perror
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 August 2011

                                    er zit ook een downpijp op. Dus alleen 2e kat is orgineel.
                                    Ik had ook nog nooit van het merk fox gehoord. Vandaar dat ik me afvroeg of het een beetje goed spul was.

                                    #18089444
                                    bluezafke
                                      Lid sinds:
                                      21 March 2005

                                      @-OPC- wrote:

                                      @dion87 wrote:

                                      maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.

                                      ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.

                                      ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
                                      je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.

                                      onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.

                                      http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      ff voorbeeldje :P

                                      oke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
                                      klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
                                      prettige feesten nog :thumb

                                      Ik ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
                                      Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
                                      Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?

                                      #18089445
                                      -OPC-
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2012

                                        @bluezafke wrote:

                                        @-OPC- wrote:

                                        @dion87 wrote:

                                        maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.

                                        ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.

                                        ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
                                        je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.

                                        onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.

                                        http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                        ff voorbeeldje :P

                                        oke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
                                        klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
                                        prettige feesten nog :thumb

                                        Ik ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
                                        Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
                                        Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?

                                        Ik ga toch kiezen voor eds denk ik. ik zou graag afspreken om samen naar eds te gaan want ik kan ook geen duits of kunnen ze daar engels? van waar in belgië ben je?

                                        #18089446
                                        bluezafke
                                          Lid sinds:
                                          21 March 2005

                                          @-OPC- wrote:

                                          @bluezafke wrote:

                                          @-OPC- wrote:

                                          @dion87 wrote:

                                          maakt toch niet uit, iedereen heeft het moeten leren toch.

                                          ik denk niet dat een lekke uitlaat negatieve invloed heeft op een turbo blok, minder tegendruk is meer lucht je cilinders in dus meer power.

                                          ik weet niet hoe de mappen zijn van EDS, ik lees een hoop goede dingen erover maar ook dat ze te agressief zijn.
                                          je kan ook navragen bij klasen motors, of bij unlimited tuning (forum sponsor). die laatste zit gewoon in nederland en is misschien wel het makkelijkst.. weet niet waar je woont maar hun zitten geloof ik in amersfoort.

                                          onderdelen uit engeland kunnen trouwens goedkoper uitpakken dan uit duitsland of uit nederland.

                                          http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-astra-vxr-front-mount-intercooler-kit–tophat-201-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                          ff voorbeeldje :P

                                          oke bedankt voor de info, ik ga het even checken wat het beste is.
                                          klasen had ik ook al gevonden maar is nogal ver, ik ben van belgisch limburg.
                                          prettige feesten nog :thumb

                                          Ik ben al bij EDS (chippen) en Klasen (downpipe) geweest. Ligt maar een 30-tal km van elkaar (ben ook van België, vlakbij Limburg).
                                          Ben tot nu toe zeer tevreden van de EDS fase 1 (reeds 8 jaar).
                                          Ik moet binnenkort naar EDS, misschien kunnen we samen afspreken?

                                          Ik ga toch kiezen voor eds denk ik. ik zou graag afspreken om samen naar eds te gaan want ik kan ook geen duits of kunnen ze daar engels? van waar in belgië ben je?

                                          Zie PM

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.