Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › EDS???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2013 om 15:28 #17262602
Ik lees hier af en toe dat mensen naar EDS in Duitsland gaan voor tuning.
Mijne Insignia 2.0 Turbo verbruikt dus heel veel!! Bij gebruik autostrade – stad gemiddeld 14 liter.
Enkel stad 17,5!!!
Er is door de dealer een PIR rapport ingediend bij General Motors Europe voor aanvraag nieuwe software en ik deed hen ook mijn beklag bij hen.
Ik kreeg reeds mail retour dat ze het in onderzoek stellen. Ze mogen iets doen voor ne goede klant, 12 nieuwe Opels sinds 1982!!
Als ik nieuwe software of een andere oplossing moest verkrijgen overweeg ik toch eens langs EDS te gaan om een goede afstelling te verkrijgen en mogelijk nog wat pk’s ebij. Alhoewel ik vind 220 pk meer dan genoeg, krijg ze nu nog niet neergezet.
Maar wie ging reeds naar EDS? en hoe werken ze? Passen ze de computer van de wagen aan? Ik ben niet goed in Duits, hunne site vind ik niet duidelijk!!15 december 2013 om 16:06 #18199772AnoniemLid sinds:
1 January 1970De software dat in de ecu zit wordt aangepast. Het beste is om te gaan voor een op maat gemaakte chip op de rollenbank. Maar ga er maar niet vanuit dat je auto veel zuiniger gaat worden hoor. Ik heb een aantal jaar als chiptuner gewerkt en het zuiniger worden door chippen gaat meer over diesels dan benzine uitvoeringen.
En vergeet niet dat je een 2.0 turbo rijdt. Zo’n blok verbruikt gewoon veel. Mijn 2.0 turbo in mijn oude gts liep ook 1:7,5.
15 december 2013 om 19:21 #18199773Van een tuning wordt een auto bijna nooit zuiniger, ik heb het nu 2x gedaan (eds) eerst een 2.0 turbo en laatst een 1.6 turbo. Je krijgt meer pk’s en meer koppel, het is een hele kunst om met dit vermogen op het zelfde verbruik te houden als zonder tuning. De 2.0 gaat naar 300 pk. Dat is wel heel leuk om dat eens te ervaren. De 2.0 turbo gebruikte 9.5l/100km en de 1.6 turbo 8.3l/100km, allebei na de tuning.
15 december 2013 om 21:35 #18199774Mijn 2.0 (4×4) zit op de 1 op 10 a 11 (moet nog gechipt worden). Mijn oude Astra (Z20LER) reed 1 op 11 a 12 (wel na chiptuning)…
15 december 2013 om 22:09 #18199775What he said!
@martklanderman wrote:
De software dat in de ecu zit wordt aangepast. Het beste is om te gaan voor een op maat gemaakte chip op de rollenbank. Maar ga er maar niet vanuit dat je auto veel zuiniger gaat worden hoor. Ik heb een aantal jaar als chiptuner gewerkt en het zuiniger worden door chippen gaat meer over diesels dan benzine uitvoeringen.
En vergeet niet dat je een 2.0 turbo rijdt. Zo’n blok verbruikt gewoon veel. Mijn 2.0 turbo in mijn oude gts liep ook 1:7,5.
24 januari 2014 om 20:25 #18199776@NelisZ20LER wrote:
Mijn 2.0 (4×4) zit op de 1 op 10 a 11 (moet nog gechipt worden). Mijn oude Astra (Z20LER) reed 1 op 11 a 12 (wel na chiptuning)…
Nelis, is jouw Insignia ondertussen gechipt?
Ik heb zelf ook de 2.0 4×4 en wil hem misschien ook met de EDS software (phase 1) laten chippen.
Maar ben wel benieuwd of hij ook echt minder zal gaan verbruiken (ligt natuurlijk geheel aan mijn rechter voet).24 januari 2014 om 22:26 #18199777@martklanderman wrote:
De software dat in de ecu zit wordt aangepast. Het beste is om te gaan voor een op maat gemaakte chip op de rollenbank. Maar ga er maar niet vanuit dat je auto veel zuiniger gaat worden hoor. Ik heb een aantal jaar als chiptuner gewerkt en het zuiniger worden door chippen gaat meer over diesels dan benzine uitvoeringen.
En vergeet niet dat je een 2.0 turbo rijdt. Zo’n blok verbruikt gewoon veel. Mijn 2.0 turbo in mijn oude gts liep ook 1:7,5.
bijna goed,,,,originele software wordt verwijderd en opgeslagen. er wordt nieuwe software geladen. als je kiest voor chip op maat wordt de nieuw software ook bijgewerkt.
26 januari 2014 om 12:32 #18199778@P@rick wrote:
@NelisZ20LER wrote:
Mijn 2.0 (4×4) zit op de 1 op 10 a 11 (moet nog gechipt worden). Mijn oude Astra (Z20LER) reed 1 op 11 a 12 (wel na chiptuning)…
Nelis, is jouw Insignia ondertussen gechipt?
Ik heb zelf ook de 2.0 4×4 en wil hem misschien ook met de EDS software (phase 1) laten chippen.
Maar ben wel benieuwd of hij ook echt minder zal gaan verbruiken (ligt natuurlijk geheel aan mijn rechter voet).Nee, nog niet. Ik wil dit eind februari begin maart laten doen. Als je normaal rijdt dan zal het misschien wat schelen inderdaad.
Ik ga er niet van uit dat hij dadelijk opeens 1 op 13 gaat rijden…22 maart 2014 om 19:46 #18199779@NelisZ20LER en P@rick
Heeft er al een van jullie je auto laten tunen?
Ben namelijk benieuwd wat de bevindingen zijn, denk er ook aan om mijn Insignia 2.0T 4×4 te laten tunen.
Eind volgende maand is mijn garantie afgelopen, hier heb ik opgewacht en denk ook aan EDS software.22 maart 2014 om 21:51 #18199780Eugene en ik zijn er mee bezig. Ging als een rakket, maar bij de 2500-3000 toeren stotterde de motor wat. Vooral als je op de snelweg rijdt met 120-130 km/h
en je geeft gas dan was dat merkbaar, de motor bokte dan af en toe. Heb de originele software weer terug laten plaatsen door Eugene. Eugene gaat contact
opnemen met EDS hierover. (waren vandaag niet meer bereikbaar helaas…)Eugene vertelde mij dat hij dit nog nooit had meegemaakt met de 2.0 turbo. Ik ben dus weer een appart geval, helaas. Even afwachten wat EDS hier van
zegt. Misschien hebben ze een aangepaste mapping voor me of zo, of ik moet als nog naar Duitsland.Buiten dit ging de auto als een speer en er was ook nog gewoon rustig mee te rijden. De oprit naar de snelweg was een feest!
23 maart 2014 om 03:38 #18199781@ Opelde ik heb nog steeds het chippen op mijn wensenlijstje staan.
Echter is het er nog niet van gekomen.29 maart 2014 om 18:18 #18199782@NelisZ20LER wrote:
Eugene en ik zijn er mee bezig. Ging als een rakket, maar bij de 2500-3000 toeren stotterde de motor wat. Vooral als je op de snelweg rijdt met 120-130 km/h
en je geeft gas dan was dat merkbaar, de motor bokte dan af en toe. Heb de originele software weer terug laten plaatsen door Eugene. Eugene gaat contact
opnemen met EDS hierover. (waren vandaag niet meer bereikbaar helaas…)Eugene vertelde mij dat hij dit nog nooit had meegemaakt met de 2.0 turbo. Ik ben dus weer een appart geval, helaas. Even afwachten wat EDS hier van
zegt. Misschien hebben ze een aangepaste mapping voor me of zo, of ik moet als nog naar Duitsland.Buiten dit ging de auto als een speer en er was ook nog gewoon rustig mee te rijden. De oprit naar de snelweg was een feest!
Inmiddels bij EDS geweest. Bleek aan de bougies te liggen, de electrode afstand is aangepast! Super nu!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.