ECU vervangen + inleren Corsa 2000

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen ECU vervangen + inleren Corsa 2000

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363870
    rvanbussel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2015

      Beste forumgangers,

      Door waterschade is de computer van de corsa met motorcode  X12XE defect geraakt en hij staat nu bij de garage. Deze vertellen mij dat een computer van de sloop €300,- is en het inleren ook nog eens €200,- kost. Een redelijk prijzige bedoeling dus voor een auto uit 2000.

      Als ik echt op de onderdelenlijn kijk is de duurste computer die ik kan vinden ‘slecht’ €150,-.

      https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/opel/model/corsa/onderdeel/computer-motormanagement/onderdeelid/8521536/

       

      Zou deze de juiste zijn en is er een goedkopere manier om deze in te leren? Kom uit de omgeving van Apeldoorn.

      Alvast bedankt

      #18363928
      Mlinde
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 February 2019

        Hoi,

        Ik heb een soortgelijk probleem. Auto staat bij de garage en het schijnt dat de ECU stuk is. Setje van de sloop gehaald voor 75 euro inclusief tellers. Eerst zonder tellers maar toen deed hij helemaal niks meer maar helaas nu met tellers nog steeds niet.

        Hij slaat direct in de startblokkering. Dus schijnbaar is er nog een onderdeel die de ECU niet herkent waardoor hij in de startblokkering valt (aldus de garage). Iemand enig idee wat dit kan zijn? Jij hebt het over inleren. Zou dat alleen bij de dealer kunnen (hij staat bij een allround garage namelijk).

        Eerst was het de bedoeling de ECU op te sturen voor reparatie maar dan schijn je een heleboel onderdelen te moeten opsturen en dus demonteren. (wellicht achteraf toch beter geweest…. :-( ).

        Gr. Michel

        #18363935
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          [quote quote=18363928]Dus schijnbaar is er nog een onderdeel die de ECU niet herkent waardoor hij in de startblokkering valt (aldus de garage). Iemand enig idee wat dit kan zijn? [/quote]

          BCM.

          #18364051
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            Neem contact op met Liviu…..Die weet ze goedkoop te krijgen, en is er bij mij ooit eens aan huis komen installeren. Goed en goedkoop.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.