Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › ECU storing ?????? Z18XE vervolg dus geen ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2015 om 15:32 #17271388
Hallo zit met een KKKK probleem
krijg continu fout misfire cilinder 2 hebben nu eigenlijk alles al gedaan …nieuwe bobine (heb er nog 3 liggen :jerry ) compressie meting (helemaal goed) nieuwe bougies (heb er nu 4 over :swear ) injectoren gecleaned en alles 642 keer nagelopen en nu uiteindelijk de stekkers van de injectoren doorgemeten en cylinder 2 krijgt geen signaal dus denk toch echt dat de ecu het loodje heeft gelegd iemand suggesties ????gr jeroen
PS: hoe kan je je aanmelden voor de google lijst van mensen met uitlees apparatuur ben zelf namelijk ook in het bezit daarvan als je er iemand van het forum mee kan helpen WHY NOT
8 april 2015 om 15:58 #18280516ZakhooiTM hier van het forum even pm’en hij is de ECU goeroe.
8 april 2015 om 15:59 #18280517ga ik gelijk doen thanks man
9 april 2015 om 12:20 #18280518Of Liviu2004 zag pas geleden dat hij nog een ECU voor een Z18XE had liggen, hij heeft mijn buurman toen goed geholpen. Denk alleen dat het een beetje uit de buurt is.
9 april 2015 om 12:48 #18280519Ja liviu had ik al gezien op marktplaats maar wacht neuroot ff op ZAKHOOITM hij gaat voor mij even kijken maar thanks voor het idee :)
26 april 2015 om 23:53 #18280520Nou we zijn een paar dagen verder en problemen nog steeds niet verholpen
Heel veel gecommuniceerd met ZakhooiTM via de app en veel theorien besproken maar ook hij weet het niet meer dus nu jullie hulp gevraagdSymptomen
Loopt op 3 cylinders elm geeft aan misfire cylinder 2
nieuwe bougies ….probleem blijft
nieuwe bobine ……probleem blijft (heb er 3 liggen dus echt niet de bobine hahaha)
injectors verwisseld met cylinder 1 en 2 ……… probleem blijft (misfire cylinder 2)
Compressie test alle cylinders boven de 12 bar
Andere ecu …..probleem onveranderd
Overschakelen op Lpg ….. geen problemen loopt erg mooi
bedrading doorgemeten van cylinder 2 injector naar ecu ……helemaal goed niks mis mee
Schop tegen de astra …… probleem blijft (ook na schop 3 en 4 oh ja en 2 )Nu zijn er nog een paar dingen waar ik aan denk en dus even na ga meten al denk ik zelf niet dat dat het probleem is
Lambda sonde ?????
LMM ?????
brandstofpomp (als het goed is 3,5 bar werk druk) ????iemand nog een idee
27 april 2015 om 00:59 #18280521heb je je bougiekabels al eens na gekeken want die zie ik niet in je lijstje staan van wat je gedaan hebt… of heb je een bobine rail waar je de bobine direct op de bougie zet net als bij de z22xe?? als dit
het geval is dan heb ik niks gezegd… wilde het alleen even weten.. nieuwsgierigheid..27 april 2015 om 05:09 #18280522Lamda of luchtmassameter veroorzaakt geen misfire. Misfire is dus echt ontsteking, brandstof of compressie probleem. Aangezien je alles vervangen hebt.
Op gas loopt die prima zeg je? Dus dan is eigenlijk ontsteking ook uitgesloten.
Heb je de voeding van de injectoren ook gecontroleerd? Naar de ECU is een massa schakeling.
27 april 2015 om 08:47 #18280524De ecu-uitgang kan worden gecontroleerd met een oscilloscoop. Ik heb een database met signalen vormen. Hetzelfde geldt voor de primaire kant van de bobine.
Je nodig hebt om iemand met een goede oscilloscoop en auto elektrische schema’s te vinden.27 april 2015 om 10:30 #18280525Wissel alle injectoren is om… Niet alleen de 1st 2..
27 april 2015 om 10:34 #18280526Je begrijpt het niet ….
27 april 2015 om 10:51 #18280527@Haasje17 wrote:
Lamda of luchtmassameter veroorzaakt geen misfire. Misfire is dus echt ontsteking, brandstof of compressie probleem. Aangezien je alles vervangen hebt.
Op gas loopt die prima zeg je? Dus dan is eigenlijk ontsteking ook uitgesloten.
Heb je de voeding van de injectoren ook gecontroleerd? Naar de ECU is een massa schakeling.
denk dat haasje de spijker op zijn kop slaat.
auto loopt op lpg wel goed dan maak je ook gebruik van de aansturing van de cpu.27 april 2015 om 11:41 #18280528Ga denk ik nogmaals de stroom toevoer naar de injectoren nalopen want als de lambda en de lmm het zeker niet kunnen zijn en de ecu is gewoon goed daar er ook compressie is en de ontsteking ook gewoon zijn werk doet zijn er niet veel mogelijkheden meer
27 april 2015 om 12:23 #18280523Het zit in je gas computer waarschijnlijk, deze schakeld namelijk de injectoren aan/uit. En wellicht dat deze dus niet meer goed inschakelt waneer je niet op gas rijd.
27 april 2015 om 13:09 #18280529Ligt er geheel aan wat voor systeem het is… laatst ook zafira. Deze had 1 draad om alle 4 de inspuitventielen uit te schakelen. Deze had een mengstuk, dus geen injectie.
27 april 2015 om 19:16 #18280530het is een lpi installatie
Heb vandaag alles er weer uitgetrokken en visueel geconstateerd dat injector 2 in cylinder 2 (joh :jerry ) GEEN brandstof inspuit
Heb al eerder met behulp van ZAKHOOITM de connectie naar de ecu gecontroleerd en heeft signaal (motor liep dus niet op dat moment)
Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is wat HAASJE17 zegt de LPI computer
iemand een idee hoe ik dat tijdelijk kan bypassen om daar zeker van te zijn of moet hij dan echt naar een gasboeriedereen die heeft bijgedragen tot nu toe THANKS
27 april 2015 om 19:31 #18280531Even controleren bij de draden van de injectoren, hier zit ergens een aftakking of schakeling naar de gas computer.
28 april 2015 om 20:41 #18280532nou het probleem is gevonden hoor HAASJE17 had de spijker op de kop geslagen idd de lpi computer naar de haaien
na dat ik een brug tussen injector 2 en de ecu had gemaakt liep het motortje weer als een zonnetjeMaar iedereen die mee heeft gedacht in dit probleem …een hele dikke thanks
Special thanks to ZAKHOOITM voor het meedenken en het toch weer telkens beantwoorden van de app en HAASJE17 voor het aandragen van de uiteindelijke oplossing :thumb :thumb28 april 2015 om 20:54 #18280533Mooi zo, op deze manier diagnose stellen is soms best lastig maar wil wel eens lukken. king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.