Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ecu brandstofpomp gemaakt / maar nu ander probleem!!!??? upd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2010 om 19:02 #17228668
hallo mede-leden
gaat om een astra G 1.7 dti 2002
nou zoals ik al een keer verteld had,was mijn ecu kapot gegaan.opgestuurd bedrijf kreeg hem niet gemaakt,nu eindelijk vandaag andere opgehaald.
Nou gaat dus om mijn ecu die op mijn brandstofpomp zit,nou vammiddag op de auto gemonteerd,een paar keer starten en hij liep heel mooi 0800 toeren.
Nou ik helemaal in de veronderstelling dat het weer helemaal goed was, ben ik gaan rijden en na ong 3 km weer een flinke schok en valt uit ??? ong na 5 min kan je hem gewoon weer starten , en je dan heel voorzichtig rijd gaat het goed,maar zodra je gas wil geven valt ie weer uit ??? oftewel of ie geen genoeg inspuiting krijgt ?? of wat dan ook??
help help ????
alvast bedankt weer voor diegene die willen helpen
gr mik83
18 november 2010 om 20:26 #17762227lijkt erop dat je ecu niet goed is. heb je um nieuw gekocht of 2e hands?
18 november 2010 om 20:44 #17762228geen storings melding?
18 november 2010 om 20:56 #17762229het is een gereviseerde,getest en al
en toen ik de auto aanzette brande het motor-storings lampje wel,maar ging later wel weer uit,tijdens het rijden
( bij me oude ecu/edu startte de auto helemaal niet!!! nu start ie wel dus,loopt echt gewoon heel mooi stationer ong 0800 toeren)
maar zodra ik dus behoorlijk gas wil geven valt ie dood
dus ja ???
dus kastje is dan goed lijkt me
anders startte ie ook niet
18 november 2010 om 21:18 #17762230is dit bij een bepaalt aantal toeren?
wat is de leeftijd/kilometers van de pomp en het filter?18 november 2010 om 22:38 #17762231Nou de auto is uit 2002 en de pomp heeft 220000 gedraaid maar de pomp draait nog gewoon dat had ie nagekeken en het filter volgens mij nog niet vervangen dus zeker over 70000 gedraaid met zelfde filter ik zag er zelf niet de ernst van in mis achteraf stom van me. En je vraag bij hoeveel toeren ja gewoon als je wil doorschakelen ong vanaf 1500 ( denk ik want hij slaat gelijk af ) hopelijk heb je iets aan mijn antwoord alvast bedankt
18 november 2010 om 23:09 #17762232Dit klinkt als kapotte MAP sensor.
18 november 2010 om 23:20 #17762233Ow weer wat nieuws map sensor wat is dat precies en waar dient het voor en wat kost het???? Ook jij alvast bedankt voor het mee denken. Ik ga zo enzo morge effe nieuwe filter kopen is denk zo enzo wel handig
19 november 2010 om 01:22 #17762234Functie:
De MAP-sensor is een component dat de luchtdruk (üm) in het inlaatspruitstuk meet. Soms bezit deze sensor een luchttemperatuursensor. Kleine afwijkingen van deze sensor oefenen een grote invloed uit op regelingen in het motormanagementsysteem.
Regeling vindt plaats op (op volgorde van belangrijkheid):
1/ Hoeveelheid ingespoten brandstof
2/ Ontstekingsmoment
3/ Actiefkoolstofklep
4/ Stationair toerentalDe meting wordt geheel elektronisch uitgevoerd aan de hand van een meetkamer die verbonden is met het inlaatspruitstuk. In deze meetkamer zijn een aantal piëzoelementen geplaatst die bij vervorming door het vacuüm in het inlaatspruitstuk een signaal afgeven naar de inwendige sensorelektronica. Deze elektronica geeft een spanning af die evenredig variëert met het vacuüm.
Sensor spanningen:
De voedingsspanning op deze sensor bedraagt 5 volt. Het signaal van deze sensor bedraagtin het algemeen:
1/ Geen vacuüm: 4,7 – 4,9 volt.
2/ Stationair draaiende motor met 500-600 mbar: 1,2 – 1,8 voltzit de vacuúm slang nog goed op je map sensor en, is deze slang nog heel?
19 november 2010 om 10:32 #17762235hallo allemaal
vandaag weer bezig geweest nieuwe brandstof filter erin gedaan,weer rijden deed het iets beter maar uiteindelijk kwam het zelfde probleem weer terug,viel weer uit met schok,nou en dan effe wachtten start ie weer helemaal goed.
maar valt contuni uit als je effe wil doortrekken.
Daarna effe de stekker van lmm eruit gehaald,pakte ie hem een stuk beter op,kwa felheid
en dan weer hetzelfde eerst de schok en valt gelijk uit,dan weer effe wachtten en weer starten
( ook gaat gelijk het lampje aan van MM en een lampje dernaast vierkant met sterretje derin oftewel zoals nick-gsi motor koel module) maar die brande alleen bij het MM lampje toen ik de stekker van LMM had los getrokken,dus daarvoor brande ie niet!!! (maar komt mis door ik de stekker van lmm heb losgehaald ??
nou mis heb ik jullie weer wat meer op weg geholpen,en kunnen jullie mij weer op weg helpen
gr mik83
19 november 2010 om 11:08 #17762236motorkoelmodul lampje is dat vierkant ding met het sterretje erin. Bij de dealer even laten uitlezen
19 november 2010 om 17:02 #17762237Nou vam had mijn garage een kennis gebeld een of andere specialist in maarsen.
hij het verhaal uitgelegd,aan diegene,die ik ook hier op de forum heb neergezet.
Nu zegt die specialist dus van,ja bijna zeker gewoon de ecu/edu in ieder geval het kastje op de brandstof pomp.
1e kastje was gewoon kapot kunnen we zeker van zijn.
2e dus was degene die ik gister ophaalde,gereviseerd en al,athans gaan we vanuit,als hun het zeggen.
daar starte uiteindelijk wel de auto mee,en loopt mooi stationer,maar wil niet doortrekken ( echt heel raar allemaal )dus zou beteken dat ik nu aan me 2 kastje moet beginnen:cry
Het positieve is wel dat het bedrijf mij nu een 2e kastje toestuurd om te testen,kijken of het aan het kastje ligt of uiteindelijk aan de auto, dus erg goeie servicemaar weer geen auto 3e week pppfffff
bedankt mik83
20 november 2010 om 13:46 #17762238MENSEN EEN MOOIE DAG
ALLES IS OPGELOST,WE RIJDEN WEER
LAG TOCH AAN HET KASTJE,GISTER GEBELD NAAR HET BEDRIJF,DAT HET KASTJE MIS TOCH NIET GOED WAS.
DIE MAN ZEI TEGEN MIJ,IK STUUR JE GEWOON EXTRA KASTJE,KIJK OF DIE HET DOET.
VANMORGE BINNEN GEKREGEN
DER OPGEZET,EN JA HOOR ALS DE BRANDWEER!!!:thumbup:thumbup
DUS DAT JULLIE HET ALLEMAAL WETEN
HEEL ERG BEDANKT NOG VOOR HET MEEDENKEN
GR MIK83
20 november 2010 om 17:58 #17762239Dus toch de electra ! :wtf
20 november 2010 om 18:03 #17762240Heeeeeeeeeeel fijn dat het opgelost is !
Rik
(heb meegelezen maar niet gereageerd)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.