Ecu 1.8 16v 2001

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Ecu 1.8 16v 2001

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407827
    arie1986
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2013

      Beste,

      Helaas te horen gekregen dat mijn Ecu niet meer te repareren is. Injector aansturing werkt niet goed meer bij warme motor en gaat dan op 3 cilinders lopen.

      Goed vervelend allemaal, al helemaal omdat dit nu de derde keer is, steeds gereviseerd door ac tronics en dat ging de vorige twee keer goed nu helaas niet.

      Dus moet ik opzoek naar een andere ecu, echter word mijn zoektocht binnen Nederland wel lastig. Nu sprak ik een demontage bedrijf uit de regio en die zei dat iedere ecu van een 1.8 uit 2001 hetzelfde is. Hij hoeft alleen maar geflasht te worden. Vanuit mijn monteur krijg ik ge horen nee alleen dezelfde ecu terug halen met dezelfde code achterop.

      Kan iemand mij hier meer over vertellen, en/of heeft iemand er toevalig een liggen dan hoor ik ook graag van je.

      Type ecu Simtec 71 serie 09158670. Het is voor een astra g uit 2001 125pk automaat,  motorcode z18xe.

      Alvast bedankt!

      #18407828
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Hoi, heb ik eentje liggen. Ecu is siemens simtec 71 hardware, inderdaad. Nummer is software versie.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.