Echte Commodore A GS???

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Echte Commodore A GS???

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250541
    Bavel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 November 2008

      Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie commodore A coupe
      nu kwam ik deze tegen op marktplaats maar ik vraag mij af
      of het wel een echte GS is want op het kenteken staat six (een normale 6 pitter dus)

      hoe kan ik nog meer zien of het een normale six is of toch een GS?

      http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/569860808-opel-commodore-a-coupe-gs-six.html

      gr Rob

      #18047350
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        als er six op kenteken staat dan is het geen GS.

        als het een GS is echte GS is dan staat dat ook op kenteken achter commodore. verder heeft de GS dubbele carbs, toerenteller, 3 tellers in het midden en nog wel het 1 en ander.

        #18047351
        Bavel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 November 2008

          ok bedankt Bettus daar was ik al bang voor
          ik had zelf zogouw geen kenteken van een echte gs bij de hand om dit tevergelijken
          ik wil nog wel naar de commodore gaan kijken
          wat is ongeveer de straatwaarde van een normaale six coupe?

          gr Rob

          #18047352
          bettus accu
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2009

            tsja, is maar net wat de gek ervoor geeft. en hoe de staat van de auto is. :thumb

            #18047353
            Bavel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 November 2008

              Haha ja wat een gek er voor geeft king:
              nu heb ik een mailtje van de eigenaar gehad
              en die zegt:
              Ik was mn kenteken kwijt en heb nieuwe papieren gekregen en daar staat geen gs op. Op het oude bewijs wel!

              nu is mijn vraag kan dit?
              want als je hem kwijt bent krijg je toch 1tje op je kenteken of is dat alleen als je de platen kwijt raakt?
              en als je een volledig nieuw kenteken zou krijgen zijn dat toch gele platen?
              of zouden ze hem hebben omgekat met behulp van een kenteken van een six?
              kan ik nergens aan de carosserie zien of het om een echte GS gaat?
              dus niet aan al die extera dingen die ze er op en aan geschroeft zouden kunnen hebben

              poe poe wat een hoop vragen zeg :vertag
              vind het zelf allemaal erg vaag gedoe rond deze commodore

              gr Rob

              #18047354
              Arjen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik denk dat in dit geval het niets uit maakt. Een originele heeft andere wielen, sierlijsten, nummerplaat op het tankklepje, emblemen op de spatborden, oranje knipperlichten, een zwart skai dak, andere luchtfilters, enz. enz. Dus wat is origineel? GS op het kenteken is leuk, maar deze auto lijkt niet op een originele Commodore GS. Kan zelfs nog een verbouwde Rekord zijn. Wel een mooie auto op zich.

                #18047355
                HOT ROD
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2009

                  Rob, één tip (ook al is het niet wat je lezen wil), als je het niet vertrouwd; loop weg , zoek een andere.

                  Bij de RDW maken ze natuurlijk fouten maar een nieuw kenteken papiertje printen ze gewoon uit het bestand wat ze hebben en als daar SIX op staat is het geen GS (ook al heeft ie twee carburateurs). Het is óf een SIX óf een GS maar beide aanduidingen worden nooit samen gebruikt.
                  Het is maar net hoeveel waarde je daaraan hecht maar dit is geen GS.
                  Maakt verder denk ik ook niet zoveel uit, de mijne is ook een SIX maar die heeft wel een 30E, 5bak, geventileerde schijven rondom enz, enz. Ja dat heb ik er zelf opgebouwd.
                  Verder staat er een hele waslijst aan vervangen delen in de advertentie, hoe zeker is het dat die erin zitten (bonnen zegt ook niet alles) en wat heb je eraan als je bv toch later een 30E erin gaat bouwen?
                  Het enige wat echt belangrijk is is de staat van het koetswerk. Is er aan gerestaureerd en hoe is dat gedaan en natuurlijk de prijs. Wil je dat er voor uitgeven?

                  Succes met je beslissing.

                  #18047356
                  Bavel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 November 2008

                    teneerste bedankt voor jullie reacties!
                    ik wil nog wel naar de commodore gaan kijken
                    en dan zie ik wel waar het schip strand
                    al is het maar om wat meer know how op tedoen over de Commodore A
                    ben zelf meer thuis in het Manta A gebeuren
                    dus alle info is welkom :thumbup

                    kan iemand mij vertellen of er duidenlijk verschil in achterass zit tussen Record C en Commodore A?
                    dan kan ik dat gelijk ook ff checken ;)

                    gr Rob

                    #18047357
                    HOT ROD
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2009

                      Verschil is duidelijk: Rekord = 4 wielbouten, Commodore = 5 wielbouten en een Commodore heeft een groter diifentieel.
                      Waarbij ik nog wel moet opmerken dat een Rekord Sprint ook een Commodore onderstel heeft, dus ook 5 gaats.
                      Het koetswerk is verder eigenlijk gelijk en hebben ook allemaal de bevestigingsgaten voor 4 en 6 cilinder.
                      Alleen een Commodore heeft in de voorste balk (bovenste) een rechthoekige opening voor de radiateur. Bij de Rekord zit de radiateur in de motorruimte.
                      Als je het chassisnummer zoekt, die zit ingeslagen in de achterste felsrand van die balk. Bij de Commodore moet je vaak de bovenste radiatorslang iets naar achteren drukken om dat te zien.

                      #18047358
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        viewtopic.php?f=27&t=166179

                        Topic waar een originele A gs gerestaureerd word. Hier kun je vast duidelijke info vinden

                        #18047359
                        Bavel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 November 2008

                          HOT ROT bedankt voor de duidenlijke uitleg

                          Helmer dat is echt een mooi project ja en pakken het goed aan, ga ik zeker volgen

                          gr Rob

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.