ECC werkt niet meer

Forumindex Forums Overige Opel algemeen ECC werkt niet meer

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362765
    jasper_tb
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2011

      Hallo OPEL forum leden,

      Sinds een maand werkt de ventilator van de ECC in mijn OPEL Corsa C (2006) niet meer. Aanvankelijk dacht ik, na alle gelezen info op het forum, dat dit veroorzaakt zou worden door een defecte kachelweerstand. Deze heb ik vervolgens vervangen maar dit heeft het disfunctioneren van de bediening van de kachelventilator niet opgelost. Inmiddels heb ik tijdelijk een aan/uit schakelaar geplaatst tussen de kachelventilator zodat er toch voorruitontwazeming en verwarming gebruikt kan worden. Maar uiteraard wil ik wel dat alles weer origineel wordt en functioneert.

      Nu vermoed ik dat het disfunctioneren wordt veroorzaakt door een defect in het elektronische bedieningspaneel. Aangezien de airco zich sinds een half jaar ook niet meer laat inschakelen, ondanks uitgebreide onderhoudsbeurt incl. vullen vorig jaar, vraag ik mij of een defect in het elektronische bediening ook de oorzaak kan zijn van het niet functioneren van de airconditioning…. Zijn er mensen die ervaring hebben met het defect raken en vervangen van de elektronische ECC bediening?

      Ik jullie reactie graag tegemoet.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.