E1/E2 sticker op de wielkuip onder de motorkap; uitleg ?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen E1/E2 sticker op de wielkuip onder de motorkap; uitleg ?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263570
    Kadett1.2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2011


      Alle Opels hebben een E1/E2 sticker op de wielkuip onder de motorkap.
      Wat is de reden of het nut van die stickers ? Waar zijn deze voor bedoeld ?
      zie voorbeeld;
      Ten tijde dat mijn Kadett geproduceerd is (zomer 1979) werden de ADMiral en DIPlomat allang niet meer gemaakt.
      De mijne is gemaakt in Russelheim.
      Waar zijn die codes voor en waar staan die nummers voor ?
      En wat betekend m.VERST ?

      Ik weet nog (uit het hoofd zelfs) dat bij een vorige Kadett van ons een 1.6s Berlina automaat een zelfde sticker zat geplakt
      Daar stond iets op van GTE en Aero
      Is dit afhankelijk van dezelfde produktie lijn ofzo ?

      #18210210
      VideoRipper
        Lid sinds:
        11 December 2013

        Die E is voor het ECE-regelement (Europees keurmerk) en het cijfer daarachter
        geeft aan in welk land dit is getoetst (1 = Duitsland).

        Ik kon helaas geen Nederlandstalig Wiki-artikel hierover vonden, maar wel een
        Engelstalige versie: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Forum_for_Harmonization_of_Vehicle_Regulations” onclick=”window.open(this.href);return false; . :thumb

        Greetz,

        Peter.

        #18210211
        Kadett1.2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2011

          Ik begrijp nu welk doel de sticker heeft; bevestiging dat het “produkt” voldoet aan the 1958 agreement van de UN.
          Dan vraag ik me alleen nog af waar de verschillende Opel typen of de afkorting daarvan ook op het stikkertje vermeld staan zoals COMModore, ADMiral, DIPlomat, REKORD.
          En wat bedoeld word met m.VERST. ???

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.