E16NZ uitlezen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types E16NZ uitlezen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207538
    GH45T
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 July 2005

      Hallo allemaal,

      Mijn E16NZ heeft de laatste tijd vaker last van een motorstoring, het motorstoringslampje gaat dan branden, na een keer starten is het vaak weer weg, de ene keer komt het 200 KM niet voor, de andere keer blijft het terugkomen.

      Nu wil ik dat ding dus uitlezen, maar er zit geen ALDL stekker aan de kabelboom, de stekker welke nodig is voor uitlezen met Tech1. Deze zelfde stekker wordt gebruikt om met een paperclip de motor uit te lezen. Bestaat er een manier om een E16NZ (dus zonder ALDL stekker) uit te lezen?

      Had zelf al bedacht dat ik de E16NZ naar een C16NZ kon ombouwen met de ECU en kabelboom. Lambdasonde zit toch nog in het uitlaatspruitstuk en voor de rest moet alles volgens mij over te zetten zijn. Heb eventueel nog wel een bobine en verdeler van een C12NZ liggen dus dit is een mogelijkheid. De C16NZ heeft wel ALDL.

      Maar voordat ik spullen ga aanschaffen wil ik dus graag weten of mijn motortje niet op een andere manier is uit te lezen. Weet iemand dit?

      #17420146
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Jupz, pin A met B verbinden van de uitleestekker.

        dan via knippercode uitlezen

        #17420147
        GH45T
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 July 2005

          origineel gepost door wim-v6
          Jupz, pin A met B verbinden van de uitleestekker.

          dan via knippercode uitlezen

          Maar die mis ik dus juist…

          Althans, ik kan hem echt niet vinden, misschien in een andere vorm?

          Aan de kabelboom van de C12NZ wist ik hem wel te vinden, De E16NZ heb ik zelf ingebouwd en ik weet welke stekkers er aan zitten en geen ALDL diagnostekker om een Tech1 aan te sluiten.

          #17420148
          GH45T
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2005

            Niemand die dit zo weet?

            Zal anders binnenkort eens wat Opel garages afbellen, kijken of die iets weten…

            #17420149
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Stekker hoort gewoon aan de kabelboom te zitten.

              Op een van de veerpoten.

              Willem

              #17420150
              GH45T
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 July 2005

                Zal van het weekend nog eens goed kijken dan en eventueel foto’s maken.

                Bedankt voor je hulp in ieder geval!

                #17420151
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  kan ook aan het schutbord in een houder geklikt zitten, net als bij onze E kadett Diesel.

                  Willem

                  #17420152
                  GH45T
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 July 2005

                    Nou, nog eens gekeken, niets gevonden.

                    Foto’s:

                    Hier zitten de twee stekkers in de ECU:

                    Kabelboom gaat naar de motorruimte + aftakking naar het dashboard:

                    Hier komt hij de motorruimte binnen, net achter de dynamo zit de stekker voor het octaangehalte:

                    De kabelboom loopt tussen luchtfilter en nokkenashuis door:

                    Hier nog kabels welke naar de bobine en verdeler gaan:

                    En dit is het schutbord, met de plaats waar de stekker zat bij de C12NZ, in de houder op het schutbord:

                    Ik weet ook wel hoe de stekker er uit ziet, heb de motor met kabelboom etc. er ook zelf ingebouwd, maar er zit gewoon écht geen ALDL stekker aan welke wordt gebruikt bij de Tech 1 en bij het paperclip uitlezen. In het zekeringskastje zitten alleen maar zekeringen dus daar hoeven we ook niet verder naar te kijken. Ik heb zelf de kabelboom inclusief diagnosestekker eruit gehaald en zelf ook de kabelboom zonder diagnosestekker terug geplaatst. Ik heb de stekker verder niet (zelf) verwijderd en zover ik kan nagaan de vorige eigenaar van de motor ook niet.

                    De E16NZ komt uit een Kadett E uit ik dacht 1987.

                    Die stekker zit er dus echt niet, maar ik vraag me af of er een andere manier voor uitlezen is. Anders bouw ik hem om naar C16NZ en komen we er vanzelf wel achter.

                    #17420153
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      op de onderste foto rechts onderaan dat zwarte blokje is de houder van de uitleesstekker.

                      Willem

                      #17420154
                      GH45T
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 July 2005

                        origineel gepost door wim-v6
                        op de onderste foto rechts onderaan dat zwarte blokje is de houder van de uitleesstekker.

                        Willem

                        Ja, dat type ik ook, heb ik hem zelf ook uitgehaald toen ik de C12NZ uit de auto haalde.

                        Maar ik ga eens wat garages afbellen, kijken wat ze daar zeggen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.