E10 Nokkenas?

Forumindex Forums Techniek Cih E10 Nokkenas?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212899
    Tafkam
      Lid sinds:
      24 April 2006

      Zegt iemand dat wat?

      #17534390
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ja, dat moet een nokkenas van “Enem” zijn, Ik moet wel zeggen dat een I10 of E11 me meer bekend voorkomt van dit bedrijf.

        #17534391
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          origineel gepost door henk 400rr
          Ja, dat moet een nokkenas van “Enem” zijn, Ik moet wel zeggen dat een I10 of E11 me meer bekend voorkomt van dit bedrijf.

          Bijna goed henk, het is de B10 nokkenas van de Zweedse Firma Carneborn en is in het verre verleden geleverd door ENEM.
          De Directeur van ENEM oftewel Freek Staal heeft toendertijd ook met deze geheugenstam gereden met zijn Kadett-GTE.
          Deze geheugenstam 312 graden gaf 25 + pk`s, mits de motor de juiste spullen had.
          Dus met: kamzuigers, stage 3 cilinderkop, 45 dubbele webers en een rallye uitlaat.
          In die tijd bestond de groep A nog niet, Toen was het groep 1 tot groep 5.
          Bye the way……… had zelf ook zo`n geheugenstam in mijn ex van der Marel kadett-GTE.
          Bestaat deze nog wel? 78-JA-47.

          Kijk maar ff op de achterkant van de geheugenstam, en vermeld hier wat er in geslagen staat.
          :kewlpics

          #17534392
          Tafkam
            Lid sinds:
            24 April 2006

            Ik zat van de week wat oude papieren en rekeningen van mijn manta uit te zoeken en toen kwam ik de advertentie weer tegen van toen ik hem een jaar of 10 geleden heb gekocht, en daar stond in ‘speciale kop met E10 nokkenas’ , vandaar.
            En hij was sneller dan de meeste 2 liters, met de nadruk op was, ik ga er morgen een andere kop op zetten omdat deze kapotte kleppen heeft.
            Ik ben dus benieuwd wat hier uit komt.
            Uit het verhaal van Jethro begrijp ik dat het weinig zin heeft om de nokkenas over te zetten als de rest niet is aangepast?

            #17534393
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              origineel gepost door jethro

              origineel gepost door henk 400rr
              Ja, dat moet een nokkenas van “Enem” zijn, Ik moet wel zeggen dat een I10 of E11 me meer bekend voorkomt van dit bedrijf.

              Bijna goed henk, het is de B10 nokkenas van de Zweedse Firma Carneborn en is in het verre verleden geleverd door ENEM.
              De Directeur van ENEM oftewel Freek Staal heeft toendertijd ook met deze geheugenstam gereden met zijn Kadett-GTE.
              Deze geheugenstam 312 graden gaf 25 + pk`s, mits de motor de juiste spullen had.
              Dus met: kamzuigers, stage 3 cilinderkop, 45 dubbele webers en een rallye uitlaat.
              In die tijd bestond de groep A nog niet, Toen was het groep 1 tot groep 5.
              Bye the way……… had zelf ook zo`n geheugenstam in mijn ex van der Marel kadett-GTE.
              Bestaat deze nog wel? 78-JA-47.

              Kijk maar ff op de achterkant van de geheugenstam, en vermeld hier wat er in geslagen staat.
              :kewlpics

              Oke :thumbup

              Wat het kenteken betreft, helaas geen gegevens bekend bij de RDW, dus hij zal er wel niet meer zijn.

              #17534394
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                Heb nog een folder gevonden van ENEM, daar staan verschillende geheugenstammen in voor de OPEL met CIH motor.
                Waaronder: I10, E11, P2, H9 en de B10.
                De P2 en de B10 hebben dubbele klepveren en een lichthoogte van 12,15.
                De B10 is een bijzondere snelle race-nokkenas voor injectie en carburatie motoren. Gebruikt in OPEL-Fabrieksmotoren.

                #17534395
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Wij zijn nu wel benieuwd welk nummer er in de geheugenstam ingeslagen is.
                  ;)

                  #17534396
                  Tafkam
                    Lid sinds:
                    24 April 2006

                    Ik blijf jullie het antwoord (voorlopig) schuldig.
                    Ik ben zaterdag aan de slag gegaan en had ik maar eerst het kleppendeksel verwijderd in plaats van de uitlaat, injectie, termostaathuis en de radiator voor de ruimte….
                    Toen ik dus als laatste (***#@#@@@***) het kleppendeksel verwijderde bleek er een tuimenaar los te liggen!
                    Nou ben ik maar een amateur met 0,0 opleiding wat betreft auto’s, maar als je nog geen jaar geleden je auto bij de ‘opeldealer’ laat afstellen en kleppen laat stellen en te horen krijgt dat ‘er weinig meer van die scheepsdiesel is te maken’ en dat een algemene garage komt met diagnose geen compressie op eerste cylinder, waarschijnlijk kleppen, dan daalt je vertrouwen in monteurs steeds meer tot het nulpunt.
                    De laatste zat in ieder geval in de buurt, hij zei er ook bij dat hij het pas zeker wist als hij er mee aan de slag ging, maar die Opeldealer…. die gasten kunnen volgens mij niks meer zonder dat een laptopje ze verteld wat er stuk is en wat ze moeten doen.
                    Ik heb zelf alles vastgedraait, motor weer in elkaar gezet en de kleppen gesteld en hij heeft in tijden niet zo goed gelopen. Garages zullen mij niet veel meer zien, ik los het zelf wel op.
                    Dus sorry… misschien over een jaar, of twee, als ik hem ga restaureren.

                    #17534397
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      origineel gepost door Tafkam
                      Ik blijf jullie het antwoord (voorlopig) schuldig.
                      Ik ben zaterdag aan de slag gegaan en had ik maar eerst het kleppendeksel verwijderd in plaats van de uitlaat, injectie, termostaathuis en de radiator voor de ruimte….
                      Toen ik dus als laatste (***#@#@@@***) het kleppendeksel verwijderde bleek er een tuimenaar los te liggen!
                      Nou ben ik maar een amateur met 0,0 opleiding wat betreft auto’s, maar als je nog geen jaar geleden je auto bij de ‘opeldealer’ laat afstellen en kleppen laat stellen en te horen krijgt dat ‘er weinig meer van die scheepsdiesel is te maken’ en dat een algemene garage komt met diagnose geen compressie op eerste cylinder, waarschijnlijk kleppen, dan daalt je vertrouwen in monteurs steeds meer tot het nulpunt.
                      De laatste zat in ieder geval in de buurt, hij zei er ook bij dat hij het pas zeker wist als hij er mee aan de slag ging, maar die Opeldealer…. die gasten kunnen volgens mij niks meer zonder dat een laptopje ze verteld wat er stuk is en wat ze moeten doen.
                      Ik heb zelf alles vastgedraait, motor weer in elkaar gezet en de kleppen gesteld en hij heeft in tijden niet zo goed gelopen. Garages zullen mij niet veel meer zien, ik los het zelf wel op.
                      Dus sorry… misschien over een jaar, of twee, als ik hem ga restaureren.

                      Nou mooi dat de manta weer voor elkaar is, en dat je het zelf gedaan hebt.:thumbup:thumbup
                      En de fout dat je gelijk alles ging demonteren……..je bevindt je in goed gezelschap want, de prof.monteurs overkomt dat ook wel.
                      Kunnen ze nog wel kleppen stellen bij de OPEL-DEALER????????:hmmz
                      Jaren geleden had een kennis van mij een Kadett-gte 1000 serie, hij werkte bij de OPEL-DEALER en had ook een woeste geheugenstam in zijn 20E. Op een dag was hij op het werk de kleppen aan het stellen, bij een CIH motor doe je dat met draaiende motor. En je raad het al ze kwamen ff kijken waarom de motor zo beroerd liep, riepen: verbrande kleppen, enz.
                      Hij het verhaal uitgelegd van hoe en wat, maar men begreep het niet en zelf de chef werkplaats niet.
                      Ja ja en dan ook nog roepen: LIEVER DE DEALER.
                      :jerry:jerry

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.