Laatst viel mijn E Kadett 1.3S (’86) op de snelweg plots uit. Ik ging er vanuit dat de distributieriem gebroken was maar dat bleek niet het geval te zijn.
Op geen van alle bougies heb ik een vonk. Ik heb de stappen uit een werkplaatshandboek gevolgd en heb de volgende constatering :
> + aanluiting op bobine vanuit module (roze draad) = accuspanning
> + aanluiting op bobine vanuit contactschakelaar (zwarte draad) = accuspanning
> Aansluiting – aan module (bruine draad) = accuspanning
> Aansluiting – (groende draad) aan toerenteller = accuspannibng
Als ik het handboek volg lijkt het probleem te liggen in de massa naar de bobine, de module of de inductiespoel.
Daarom heb ik de module vervangen (deze had overigens 6 aansluitingen i.p.v. 4) maar dat loste het probleem niet op.
Hoe kan het dat er op de bruine draad (wat – vanaf de module zou moeten zijn, als ik het begrijp) spanning staat?
Kan het zijn dat de 6 polige module (met dus twee extra aansluitingen) niet geschikt is?
Heeft iemand suggesties?
Ik zie uit naar tips en reactie’s!
Marien