E Kadett 1.3S ontstekings problemen

Forumindex Forums Modellen Kadett E Kadett 1.3S ontstekings problemen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18389363
    Marien91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2020

      Laatst viel mijn E Kadett 1.3S (’86) op de snelweg plots uit. Ik ging er vanuit dat de distributieriem gebroken was maar dat bleek niet het geval te zijn.

      Op geen van alle bougies heb ik een vonk. Ik heb de stappen uit een werkplaatshandboek gevolgd en heb de volgende constatering :

      > + aanluiting op bobine vanuit module (roze draad) = accuspanning
      > + aanluiting op bobine vanuit contactschakelaar (zwarte draad) = accuspanning
      > Aansluiting – aan module (bruine draad) = accuspanning
      > Aansluiting – (groende draad) aan toerenteller = accuspannibng

      Als ik het handboek volg lijkt het probleem te liggen in de massa naar de bobine, de module of de inductiespoel.

      Daarom heb ik de module vervangen (deze had overigens 6 aansluitingen i.p.v. 4) maar dat loste het probleem niet op.

      Hoe kan het dat er op de bruine draad (wat – vanaf de module zou moeten zijn, als ik het begrijp) spanning staat?
      Kan het zijn dat de 6 polige module (met dus twee extra aansluitingen) niet geschikt is?
      Heeft iemand suggesties?

      Ik zie uit naar tips en reactie’s!

      Marien

      #18389366
      Marien91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2020

        Nog een opmerking: de spoel voor de onsteekpuls heeft een weerstand van ongeveer 800 ohm, is deze dan gewoon heel of kan dat ook nog een probleem zijn?

        #18391185
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Meestal de ontsteking module.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.