E.G.R. afgedopt, storingslampje

Forumindex Forums Modellen Astra E.G.R. afgedopt, storingslampje

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274277
    Sporting-Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2015

      Heb gisteren een andere pakking op mijn egr gezet van opel zelf om m aftedoppen echter geeft hij na een aantal km een motorstoringslampje en heb hem gelijk laten uitlezen en de egt code laten wissen.
      toch kwam de melding terug en heb er nu maar weer de orginele pakking tussen gezet en heb nu geen problemen meer.

      Heb een x16xel 16v en dacht dat dit kon zonder problemen omdat ik het met de hoe to op dit forum heb gedaan.

      Wat kan ik het zijn?

      #18302299
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Als de egr niet goed is kan je alsnog een foutmelding krijgen. Of je hebt een verkeerde afdichting waardoor de plunjer niet meer kan bewegen. Of je hebt een slimme ecu die dat detecteert en alsnog een fout geeft.
        Hoe dan ook, laten uitschrijven uit de ecu is het beste.

        #18302300
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Heb je compleet blinde pakking?

          Bij de X16XE krijg je ook storing bij afdoppen, bij de Z16XE niet, maar bij de X16XEL zou ik verwachten dat er ook geen storing optreed. Tenzij de accurater niet meer open dicht kan (tegen de pakking aan komt). Bij volledig blinde pakking EGR niet monteren maar wel aan de bedrading laten hangen en ergens anders even aan vast bevestigen.

          #18302301
          Sporting-Astra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 October 2015

            het is een pakking die aan de onderkant is afgesloten het gat wordt afgesloten en het pinnetje is nog vrij, heb m ook goed schoongenaakt en hij beweegt soepel.
            was naar de dealer gegaan en die zei dat een je een 16v niet kan uitprogrammeren maar een 8v wel, klonk mij als onzin aangezien hun mij nog al iets te happig waren om me een nieuwe egr aan te smeren.
            Dat het de egr zelf is lijkt me sterk want dan zou ik ook een sotring moeten krijgen met orginele pakking toch?

            #18302302
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Bij de X16XEL krijg je als je wat minder rustig rijd met afgedopte EGR het storingslampje te zien.

              Dit lampje zegt dan Code P0400 stroming EGR onjuist.
              Deze melding is ook enkel een melding.

              Deze komt zonder noodloop.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.