Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › dyno x20xev ( tegenvaller )
- Dit onderwerp bevat 69 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 8 januari 2021om 22:24 door Klaas De Haan.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2013 om 22:58 #18105012
@marijnl1988 wrote:
dus als ik het nu goed begrijp
zijn de pk’s op papier de pk’s op de krukas ??????Ja.
12 februari 2013 om 11:14 #18104987Aangezien de x20xev niet anders is intern als de xer op de nokkenassen, spagettie en krukas na (meer boutgaten). en deze wat meer pk’s heeft zou ik gewoon de xer nokkenassen ergens zien te krijgen en anders het maximum aangal graden nokkenassen wat je kunt krijgen die je kunt gebruiken met hydraulische stoters en standaard klepveren. Zodat je enkel je nokkenassen hoeft te veranderen.
12 februari 2013 om 14:43 #18105013@Haasje17 wrote:
Aangezien de x20xev niet anders is intern als de xer op de nokkenassen, spagettie en krukas na (meer boutgaten). en deze wat meer pk’s heeft zou ik gewoon de xer nokkenassen ergens zien te krijgen en anders het maximum aangal graden nokkenassen wat je kunt krijgen die je kunt gebruiken met hydraulische stoters en standaard klepveren. Zodat je enkel je nokkenassen hoeft te veranderen.
Kunnen mensen mij mee vertellen over de nokkenassen ???
Ik ben zelf namelijk nog nooit verder gekomen dan wat ik nu al heb
Dus voor mij is dit allemaal nieuw maar zou graag meer info willen over welke ik beste zou kunnen gaan gebruiken voor mijn x20xev misschien met site waar ik allemaal kan bestellen
En wat alles precies inhoudErg bedankt alvast
12 februari 2013 om 16:46 #18105014Kijk eens op de site van Catcams, die hebben diverse types nokkenassen voor jouw auto.
Dbilas ook.Even kort door de bocht genomen is hoe hager het aantal graden hoe slechter onderin de auto presteert en hoe slechter hij stationair loopt, maar hoe meer vermogen je er uit kan krijgen.
De XER nokkenassen zijn een prima upgrade voor een XEV.
Daarna de auto op een rollenbank laten afstellen (chip op maat).
En dan kom je wel een eind.
Die uitlaat is dan ook gewoon prima.Mocht je nog geld hebben, dan zou ik eventueel nog een Dbilas Flowtec nemen (inlaatspruitstuk) en daarna de auto laten afstellen.
12 februari 2013 om 17:01 #18105015Throttle bodies…
12 februari 2013 om 19:50 #18105016Zal zeker geen tb worden….
Totaal geen ervaring meeIk ga eens opzoek naar een nokkenassen setje….
X20xer zullen dus mooi en goed werken in mijn x20xev ???
12 februari 2013 om 20:04 #18105017denk dat je niet te klagen hebt.
heb toen mijn x20xev op de bank gehad en 116 pk op de wielen
dit had ik verandert
egr dicht
3.3 brandstofdruk
gechipt
luchtinlaat aangepast,
spaghetti uitlaat spruitstuk.daarna is wel de koppakking er tussen uitgeblazen..
toen is de kop nog een keer gevlakt, en alle kleppen in geslepen
daarna liep hij als nieuw. daarna nooit weer op de bank geweest.12 februari 2013 om 20:13 #18105018gewoon een x20xer kopen en daar je spullen op weet nog wel een voor je :wub
of een c20let :wub
12 februari 2013 om 21:23 #18105019ik heb mijn c18xe op de bank gehad had toen 128 pk op de wielen
viel mij in de eerste instantie ook erg tegen
had zoiets van standaardt 125 pk en had hem goed aangepakt
compleet gereviceert en een paar :vertag dingen aangepast
had op een 140 pk gehoopt en boven de 200 nm koppel
kwam ik lang niet aan maar wel altijd de snelste in onze klasse bi de cross
echte pk,s zijn echte pk,s en standaart 136pk op de krukas is na een 100xxx mischien niet eens 100 pk op de wielen
indd wel een beetje jammer dat de fabrieks vermogen op de krukas is gemeten
x20xer nokkenassen liggen niet voor het oprapen heb nu een setje voor redelijk geld naar 3 jaar zoeken
als je bij dbilas een paar leuke nokken besteld ben je iets meer kwijt voor nieuw ;)13 februari 2013 om 03:24 #18105020@marijnl1988 wrote:
Zal zeker geen tb worden….
Totaal geen ervaring meeIk ga eens opzoek naar een nokkenassen setje….
X20xer zullen dus mooi en goed werken in mijn x20xev ???
als je andere nokassen kunt monteren lukt je een setje tb’s ook wel hoor :D
13 februari 2013 om 13:40 #18105021Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken
13 februari 2013 om 14:35 #18105022@otdh wrote:
Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken
+1 die van mij kwam ook buiten spelen
13 februari 2013 om 14:48 #18105023Ik zou hem niet max belasten….
13 februari 2013 om 14:55 #18105024ik heb mijn c18xe motorke toch 2 seizoenen redelijk mishandelt op de cross
nergens geen last van gehad
tot hoever kan je gaan met pk,s met een x20xev of ligt het meer aan de toerental dat ze ograag naar buiten willen13 februari 2013 om 16:11 #18105025OF ombouwen naar turbo met een DBilas set.
13 februari 2013 om 16:15 #18105026@arnold kadett wrote:
ik heb mijn c18xe motorke toch 2 seizoenen redelijk mishandelt op de cross
nergens geen last van gehad
tot hoever kan je gaan met pk,s met een x20xev of ligt het meer aan de toerental dat ze ograag naar buiten willenbij EDS vertelde ze mij Über 200ps kaput!
13 februari 2013 om 16:22 #18105027Bij standaard xer vermogens komen ze soms al naar buiten
Heb 1 dealer onderhouden motor vervangen ( xer ) waarbij die al bij 130000 buiten kwam kijken13 februari 2013 om 20:33 #18105028zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???
welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??tanks alvast
13 februari 2013 om 20:38 #18105029neem wel je portefeuille mee
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602919&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;
13 februari 2013 om 22:42 #18105030Vind het trouwens wel vreemd als het gemeten vermogen wiel pk’s zijn dat onze V6 dan 177pk en en 259Nm perst, deze is geheel origineel..
standaard zou dat 170pk en 230Nm op de krukas moeten zijn..
Willem
13 februari 2013 om 23:48 #18105031-Het verlies ten opzichte van krukaswaardes is zoals je weet per auto verschillend. In dit geval erg minimaal, dat kunnen we rustig concluderen.
-Ook de manier van inrijden vormt een auto zoals je weet. Lekker ingereden dus.
-En de ene v6 komt sneller de fabriek uit dan de ander. Ook dit weet je. Je hebt overduidelijk geluk met deze.3 factoren die dit o.a. teweeg kunnen brengen. Ik zou in m’n handjes klappen.
14 februari 2013 om 00:37 #18105032@marijnl1988 wrote:
zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???
welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??tanks alvast
tjek ff Astra gedeelte. Heeft iemand een topic geopend met een OPC1 in onderdelen op Marktplaats. Score die nokkenassen en ECU. :thumb
Greetz Emiel
14 februari 2013 om 14:57 #18105033@TWA wrote:
@marijnl1988 wrote:
zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???
welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??tanks alvast
tjek ff Astra gedeelte. Heeft iemand een topic geopend met een OPC1 in onderdelen op Marktplaats. Score die nokkenassen en ECU. :thumb
Greetz Emiel
Deze dus Klikkerdeklikklik
14 februari 2013 om 18:49 #18105034Deze gast heeft zijn blok compleet al verkocht helaas….
Jullie zeggen dat beste is om een x20xer nokkenassen te vinden ???????
14 februari 2013 om 19:37 #18105035google is your frend
nokkenassen zijn er van
kent
catcams
m-techt heeft een set
qed
lexmaul misschien
vmax -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.