dynamo stuk???

Forumindex Forums Modellen Corsa dynamo stuk???

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272757
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Beste forumleden het betreft hier een corsa c z10xep uit 2006. 84000 km.gelopen

      K heb al paar dagen last dat me tellernaald omlaag naar de 0 valt zodra ik stroom verbruik, bv de ecc en lampen aan.

      Gister auto gestart en accu klemmen eraf en een stukje proberen te rijden, auto flipt dat helemaal, stuurbekrachtiging valt uit, abs valt uit radio springt uit en aan dashboard verlichting verzwak! Is dit normaal? De dynamo moet dit toch aan kunnen zeg maar?

      Wat ook raar is accuspanning met lopende motor gemeten was 12.26 volt, klemmen los en deze gemeten 13.6 volt, klemmen erop opeens weer 13.6 volt op de accu, als ik deze handeling doe heeft de auto een paar dagen nergens last van met de tellernaald

      De massa punten heb ik nagelopen, losgemaakt schoon geschuurd en er weer op maar zonder resultaat

      De accu zelf is wat zwak,auto start overigs prima in de ochtend.

      Wat zeggen jullie hiervan?

      #18290516
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        met lopende motor maar net boven de 12 uit is wel erg minimaal. Zeker als je op dat moment geen (grote) verbruikers aan hebt staan.
        Hij hoort dan richting 14 te gaan.

        Waarschijnlijk óf de accu óf de dynamo.
        Ik zou gokken op de dynamo.
        Je zou ook evt. de accu door kunnen laten meten op capaciteit.

        #18290515
        MarkVectra93
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2015

          Laat dan ook meteen de dynamo testen..

          #18290517
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Even een kleine toevoeging, net was het weer zover, de tellernaald flipt bij stroomgebruik, ik weer gemeten op de accu met de dynamo erop, 12.3 volt accuklemmen los deze gemeten 14 volt, accu zelf 12.6 volt erna klemmen erop en probleem weer tijdelijk opgelost, echter de min pool van de accu was duidelijk heet! Kan die een kapotte plakkende cel zijn?

            #18290518
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              ik denk eerder slechte accu klemmen.
              als die daar heet wordt, ondervindt die daar weerstand.

              vervang de klemmen eens, schuur de polen eens schoon (wellicht kun je daarmee beginnen)

              als een accu kapot is, issie ook ècht kapot en niet een beetje.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.