Dump valve Zafira OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Dump valve Zafira OPC

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210087
    a.haijes
      Lid sinds:
      18 March 2009

      Naast het chiptuning zit ik te denken om een dump valve te plaatsen. Ik heb hierover gelezen dat je bij het schakelen meer power heb als je weer op het gaspedaal trapt. En het is beter voor je turbo!
      Waarom niet direct vanaf de fabriek plaatsen. :hmmz

      Is dit verschil echt te merken als je een dump valve plaats of is het vanwege het whoooosh geluid? ;)

      #17487492
      Klanderman
        Lid sinds:
        29 March 2009

        Ik weet niet of je auto er sneller op wordt alleen weet ik wel dat een collega van mij er ook één had op z’n impreza wrx en er helemaal gek van werd. Het is leuk als je een beetje aan het trappen bent maar als je door het dorp of de stad rijdt en bij elke keer schakelen die wooosh hoort dan heb je het snel bekeken.

        #17487493
        a.haijes
          Lid sinds:
          18 March 2009

          Dit is precies wat ik wilde weten. Extra power is leuk, maar het moet niet storend zijn. Dank voor de info. :wors :wors :wors

          #17487494
          Jerk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2004

            Standaard zit er al 1 op je Zafira OPC ;)
            Je kan er 1 extra op zetten die meer geluid maakt.

            #17487495
            xxxCQP2.4Exxx
              Lid sinds:
              24 April 2006

              Misschien een beetje een rare vraag, maar waar zit de standaard dumpvalve op een Zafira OPC?

              #17487496
              amice
                Lid sinds:
                1 November 2006

                Bij mij zit die rechts van mijn turbo heb dan een astra H opc. Lijkt niet op een dumpvalve maar het is er wel 1 haha.
                Heb zelf meerder dumpvalves uit geprobeerd. Bailys heeft een meer aardige afblaas geluidje. Heb nu een Forch en die is redelijk bescheiden.

                succes

                #17487497
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  het klinkt leuk maar naar mijn idee wordt je het gauw zat….

                  Beetje een bescheiden geluid is dan wel prettig om te hebben.

                  Maar als er al eentje op zit waarom zou je er dan nog 1 opzetten?

                  #17487498
                  OPCdriver
                    Lid sinds:
                    1 August 2009

                    Het verschil zit hem in de positie van de “valve” bij het orgineel zit deze in het inlaat gedeelt van het turbohuis dit heeft als voordeel simpel te produceren (lees goedkoper) en vooral stiller , de “aftermarket”modelen zijn complexeren (duurder) en maken meer geluid.
                    Echter het grootste verschil zit hem in de positie nl de “blow-off valve” komt het best tot uiting wanneer deze zo dicht mogelijk bij de gasklep zit , in deze positie blijft de turbo het best op toeren en wordt minder afgeremd tijdens schakelen dan bij het orgineel en dit is ook weer beter voor het ontlasten van de kwetsbare lagers van de turbo.
                    Het is dus niet alleen een afweging van geluid.
                    Marcel:agent

                    #17487499
                    Roger
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      standaard zit er geen dumpvalve op, maar een divertervalve/recirculatieklep op.. Ik zat er ook aan te denken, maar voorlopig hou ik lekker de standaard die erop zit. Minder kans op storingen, en er is zelfs kans dat als je een dumpvalve erop zet, (+de originele afsluit voor het geluid) dat je turbogat alleen maar groter wordt..

                      #17487500
                      DEEF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2007

                        als je een HKS erop zet kun je het vinnetje eruit halen en dan klinkt ie een stuk minder hard.je kunt ook een dump-valve met recirculatie erop zetten……

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.