Dubbele carbs op 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Dubbele carbs op 2.0E

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208739
    Sylvian
      Lid sinds:
      25 February 2008

      Ik had een vraagje wat betreft ombouw van injectie naar dubbele carbs. Ik heb bij biesheuvel een carb pomp gekocht maar nu levert deze teveel druk waardoor mn carbs over lopen, klopt het dat ik mn pomp via de bobine/onsteking aan moet sluiten? ik heb em nu via een constante plus. Of kan ik em op die plus houden en moet ik er een brandstofdrukregelaar tussen plaatsen met een retourleiding? Wie heeft hier ervaring mee?

      groeten, Syl

      #17464403
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Stroomvoorziening maakt niks uit, de plus van de bobine is overal hetzelfde, hier komt stroom op zodra je de kontaktsleutel omzet.

        Als de pomp teveel druk levert, dan moet je een drukregelaar voor lage druk hebben met een retourleiding. Webers werken zo ongeveer met 0,4 bar benzinedruk.

        In principe als biesheuvel zo’n pomp levert die voor carburateurs is, kun je je afvragen of het probleem niet in de carburateur(s) zelf zit, maw: misschien sluiten je vlotternaalden niet af of zijn de vlotters lek.

        Als je twijfelt, kan je het beste eerst even een drukmeter in de brandstofleiding zetten en kijken wat voor druk er is. Voor een tientje heb je al een metertje, drukregelaars zijn wat duurder.

        #17464404
        js 400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          is het wel de goede pomp??? het gebeurd wel eens dat er een verkeerde pomp in de doos zat:P
          een maatje van me probeerde zijn injektiemotor aan te krijgen met een een pomp voor caberateurs,dat ging dus niet hahaha zat een verkeede in de doos:P:P:P:P

          #17464405
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Ik heb een pomp van quinton hazel….die levert een lage druk…
            Stopt ook met pompen als de vlotters vol zitten!
            Verkrijgbaar bij brezan endergelijke.

            #17464406
            c kadett freak
              Lid sinds:
              10 July 2004

              heb jij een nummer van die pomp of niet want ik heb een cih en wil der webers ophebben maar ik heb niet het gat in me distributie huis zitten om het pompje te monteren alleen de schroef gaten of kan ik hier ook gewoon de pakking afteken en een gat erin boren want ik weet namelijk niet of het erachter het zelfde zit??

              anders doe ik dat:hmmz:hmmz

              #17464407
              Deluxe77
                Lid sinds:
                13 March 2008

                Als je graag een standaard cih pomp er op wil, kun je beter het distributiehuis vervangen voor die van een carb versie.
                Deze kan van elke cih carb versie gepakt worden, wel even opletten of je de goeie hebt met of zonder de torx bouten aan de bovenkant.

                En anders gewoon even bellen of na vragen bij Biesheuvel voor een dubbele carb. pomp.

                #17464408
                bb motorsport
                  Lid sinds:
                  15 November 2009

                  op een 2 liter e met 40mm webers heb je een redtop facet brandstof pomp nodig
                  als je hem bij biesheuvel besteld hebt moet je de goede hebben
                  als deze carb s overstroomen moet je ze gewoon revieceren
                  en je vlotter goed afstellen
                  gr bas

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.