Dubbele carbs op 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Dubbele carbs op 2.0E

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Sylvian
    • Topics 2
    • Reacties 14

Ik had een vraagje wat betreft ombouw van injectie naar dubbele carbs. Ik heb bij biesheuvel een carb pomp gekocht maar nu levert deze teveel druk waardoor mn carbs over lopen, klopt het dat ik mn pomp via de bobine/onsteking aan moet sluiten? ik heb em nu via een constante plus. Of kan ik em op die plus houden en moet ik er een brandstofdrukregelaar tussen plaatsen met een retourleiding? Wie heeft hier ervaring mee?

groeten, Syl

henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813

Stroomvoorziening maakt niks uit, de plus van de bobine is overal hetzelfde, hier komt stroom op zodra je de kontaktsleutel omzet.

Als de pomp teveel druk levert, dan moet je een drukregelaar voor lage druk hebben met een retourleiding. Webers werken zo ongeveer met 0,4 bar benzinedruk.

In principe als biesheuvel zo’n pomp levert die voor carburateurs is, kun je je afvragen of het probleem niet in de carburateur(s) zelf zit, maw: misschien sluiten je vlotternaalden niet af of zijn de vlotters lek.

Als je twijfelt, kan je het beste eerst even een drukmeter in de brandstofleiding zetten en kijken wat voor druk er is. Voor een tientje heb je al een metertje, drukregelaars zijn wat duurder.

js 400
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 889

is het wel de goede pomp??? het gebeurd wel eens dat er een verkeerde pomp in de doos zat:P
    een maatje van me probeerde zijn injektiemotor aan te krijgen met een een pomp voor caberateurs,dat ging dus niet hahaha zat een verkeede in de doos:P:P:P:P

Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323

Ik heb een pomp van quinton hazel….die levert een lage druk…
    Stopt ook met pompen als de vlotters vol zitten!
    Verkrijgbaar bij brezan endergelijke.

c kadett freak
    • Topics 2
    • Reacties 19

heb jij een nummer van die pomp of niet want ik heb een cih en wil der webers ophebben maar ik heb niet het gat in me distributie huis zitten om het pompje te monteren alleen de schroef gaten of kan ik hier ook gewoon de pakking afteken en een gat erin boren want ik weet namelijk niet of het erachter het zelfde zit??

anders doe ik dat:hmmz:hmmz

Deluxe77
    • Topics 8
    • Reacties 206

Als je graag een standaard cih pomp er op wil, kun je beter het distributiehuis vervangen voor die van een carb versie.
    Deze kan van elke cih carb versie gepakt worden, wel even opletten of je de goeie hebt met of zonder de torx bouten aan de bovenkant.

En anders gewoon even bellen of na vragen bij Biesheuvel voor een dubbele carb. pomp.

bb motorsport
    • Topics 2
    • Reacties 26

op een 2 liter e met 40mm webers heb je een redtop facet brandstof pomp nodig
    als je hem bij biesheuvel besteld hebt moet je de goede hebben
    als deze carb s overstroomen moet je ze gewoon revieceren
    en je vlotter goed afstellen
    gr bas

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.