DTM 4×4 vs. straat 4×4 Calibra

Forumindex Forums Overige 4×4 DTM 4×4 vs. straat 4×4 Calibra

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239068
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Hoe hebben ze destijds de DTM Calibra’s zodanig opgebouwd dat ze het vol hielden op het circuit en wat hebben ze veranderd ten opzichte van de straatgaande 4×4’s?

      #17894126
      inayat
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 February 2011

        http://www.migweb.co.uk/forums/car-talk/377726-calibra-dtm-real-racer-info-needed.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Van wat ik hier lees komt de race DTM versie,
        niet eens in de buurt van de normale straat versie.

        #17894127
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          dat is een mooie site :D met info

          hier even een stukje :D

          Standard
          Power 168hp
          Max rpm 6,000
          Combustion pressure 70bar max
          Piston load 3,400kg max
          Piston acceleration 20,000m/s^2 max

          DTM
          Power 457hp
          Max rpm 12,000
          Combustion pressure 150bar max
          Piston load 9,400kg max
          Piston acceleration 65,000m/s^2 max

          DTM CGI block was 20.4% lighter.
          DTM CGI block used a bedplate design rather than conventional mains arrangement.
          DTM CGI block had reduced deck height to accomodate a shorter stroke.
          DTM CGI block had a revised cooling system:
          Cooling channel around the bore was reduced in height. Cooling circuit within the block was changed from front-to-back, to an individual bottom-to-top flow around the bore. Coolant enters at the bottom of each cylinder and exits at the top.
          DTM CGI block had a 4mm smaller bore-to-bore spacing and still acheived a 70% reduction in bore distortion due to the better properties of CGI.

          :shock: :shock:

          #17894128
          inayat
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 February 2011

            Die originele DTM blok staat trouwens te koop in Noorwegen,
            voor een bedrag van US $25.000.

            Ding staat al 12 jaar stil en blok weegt maar 80 kilo!! (190lbs)

            http://www.race-cars.com/engsales/cosworth/1290178741/1290178741ss.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

            De bijbehorende 4×4 gearbox manufactured by X-track staat voor hetzelfde bedrag te koop

            http://www.race-cars.com/boxsales/other/1290183896/1290183896ss.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Dus voor de super rijken onder ons, die iedereen huilend achter zich wil laten.
            Sla je slag!!!

            #17894129
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Holy sh… als die oudejaarsloterij nu eens hier viel :wub
              Ik ben HEEL erg benieuwd hoe dit er van binnen (schematisch) uit ziet, met een in langsrichting geplaatste motor zal het allicht een sterker ontwerp zijn?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.