drukknop op de ruitenwisser hendel?

Forumindex Forums Modellen Calibra drukknop op de ruitenwisser hendel?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17399850
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      origineel gepost door Project

      origineel gepost door wim-v6
      indien Traction Control aanwezig is pin 19 op de ABS unit en pin 8 op de TC unit voor de snelheids meter.

      deze kun je pakken voor de Cruise Control deze garandeerd dan ook een goede werking

      Willem

      en heb je die al vaak gezien die uitvoering met TC ????

      Ehhh Ja..

      Bij de 2.5 V6.

      Daarom vermeldde ik erbij, INDIEN TC aanwezig..

      omdat het niet altijd aanwezig is..

      wat ik nu vermeld heb, geld namelijk niet alleen voor de TURBO!!! maar voor ALLE Calibra’s en Vectra’s A met ABS en Eventueel ETC.

      Willem

      #17399851
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        En welke pin zonder TC, voor of na dat snelheidsmeter component?

        #17399852
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Geen aparte aangegeven, pakken van een wielsensor.

          Willem

          #17399853
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Net even op h-base gekeken en dit is het lijstje wat ik gevonden heb:

            – Astra G (koppelingsschakelaar en in het geval van de turboloze OPC remlichtschakelaar),
            – Omega B (geen schakelaar gevonden),
            – Vectra B (geen schakelaar gevonden),
            – Zafira A (koppelingsschakelaar),
            – Vivaro (koppelingsschakelaar maar geen hendel gevonden).

            Nummers voor de hendel Febi MC27940 (10 aansluitingen) of 27941 (Omega 2.5td met 14 aansluitingen), schakelaar Kw 510207, Kw 510156 (remlicht), of Kw 510150.
            CC unit zal wel een dealer onderdeel zijn waar ik graag een nummer van wil hebben.. koppelingsschakelaar valt die zo in een Calibra te monteren of moet de bevestigingsbeugel dan aangepast worden?
            Hendel kan die ook zo overgezet worden (domme vraag misschien maar wilde het voor de zekerheid toch weten)?
            Heeft iemand een Astra, Vectra of Omega schema voor me zodat ik het zaakje met elkaar kan verbinden?
            Onder de kap moet als het goed is ook een motortje gemonteerd worden om de gaskabel vast te houden, kan deze in 1 van bovenstaande auto’s gevonden worden en valt hij in een Calibra Turbo te monteren?

            #17399854
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              koppelings schakelaar is niet zo in een Calibra te monteren..

              zal je iets op moeten maken.

              Ik rijdt met de Combo zonder koppelings schakelaar.

              Willem

              #17399855
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                En het CC gaskabelmotortje?

                #17399856
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Dat is de Centale Stuurunit voor de CC..

                  deze kan je op de sloop vinden, vaak voor heel schappelijke prijzen ,daar deze over het algmeen toch niet verkocht worden.

                  deze is te vinden in de Astra-G / Vectra-B / Omega-B benzine modellen met Gaskabel

                  Willem

                  #17399857
                  InjectTheVenom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2004

                    Achso, morgen even rondbellen hier in de omgeving :D Vraag me af hoe het ding er uit ziet, staat er in het how-to topic bij Astra niet toevallig een foto van?
                    Heeft iemand onderdeelnummer(s) voor me misschien en nog belangrijker een bedradingsschema met uitleg van de pinbezettingen?

                    #17399858
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Voor Calibra koppelingsschakelaar uit een calibra sloper een tweede remsschakelaar halen.
                      Die past wel

                      Je kan natuurlijk ook een schakelaar kopen bij de dealer, maar das duurder!

                      #17399859
                      InjectTheVenom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2004

                        Een tweede remschakelaar hoe moet ik dat opvatten?

                        #17399860
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          remschakelaar hoef je niet aan te passen als je zelf een boompje maakt

                          2e remsignaal (continu 12V dat ondebreekt bij remmen) kan je ook gewoon op constant (over contact) + 12V zetten.

                          en koppelings schakelaar Calibra?? die dingen zijn officieel nooit met CC geleverd.

                          Willem

                          #17399861
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            origineel gepost door wim-v6
                            remschakelaar hoef je niet aan te passen als je zelf een boompje maakt

                            2e remsignaal (continu 12V dat ondebreekt bij remmen) kan je ook gewoon op constant (over contact) + 12V zetten.

                            en koppelings schakelaar Calibra?? die dingen zijn officieel nooit met CC geleverd.

                            Willem

                            Dan vraag ik me af van welke auto het gasklepmechanisme en dat beugeltje wat de gaskabel naast het kleppendeksel vast houdt komen want beiden zijn voorzien voor aansluiting van een extra kabel :vertag
                            Boompje kan ik makkelijk zelf maken dat komt wel goed :thumbup

                            #17399862
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              ja dat vraag ik me ook af..

                              maar bij veel opels zit zo’n dubbele beugel erop..

                              en gasklep met ectra ruimte voor Cruise Kabel.

                              Zo ook op Veel astra-F’s deze zijn ook nooit met CC geleverd.. maar kan er wel zo op..

                              zo ook voor de C16Xe in de Corsa-B deze kan je ook zo een CC kabel op zetten, deze motor is ook alleen in de corsa-B geleverd.

                              ( daarom rijd ik nu met een C16XE gasklephuis, daar kan zo de kabel op, op die van een X16XE weer niet.)

                              #17399863
                              InjectTheVenom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2004

                                Dit dode topic ook weer even tot leven wekken:

                                Nummers voor de hendel Febi MC27940 (10 aansluitingen) of 27941 (Omega 2.5td met 14 aansluitingen)

                                Ik schijn er eentje nodig te hebben met 4 aansluitpunten op de losse stekker omdat degene met 3 aansluitingen voor electrisch bediend gas is, mijn vraag hoe kom ik er achter welke richtingaanwijzer hendel 4 aansluitpunten en welke er 3 heeft? Kan iemand me zeggen wat de bovenstaande Febi nummers hebben?

                                #17399864
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  Om deze nog even een keer aan te halen, bij een turbo met mechanishe teller moet je dus het snelheidssignaal van een wielsensor of de ABS pomp hebben, en voor het koppelingssignaal kun je niet degene gebruiken die er al zit maar moet je een andere hebben zijn deze 2 aannames correct?

                                  #17399865
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Achter de teller zit een signaal gever, die kan je ook gebruiken…

                                    willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.