Drukgroep C20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Drukgroep C20let

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258864
    tuner
      Lid sinds:
      15 February 2005

      Hoi

      Ik heb een vraagje: is een standaard drukgroep van een c20let sterk genoeg om met een racekoppeling te rijden .

      Drukgroep van c20let heb ik nog nieuw liggen.

      Hij moet ongeveer 400nm koppel aan kunnen, ik rij met een c20let +f18

      Of zijn er nog andere opties.

      Ik hoor het graag van jullie.

      Gr Patrick

      #18155596
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        Fase 3 gaat ook goed met een komvliegwiel, XE plaat en ern LET drukgroep. Neem aan dat jij ook een komvliegwiel heb aangezien je met een LET drukgroep wil rijden

        #18155597
        tuner
          Lid sinds:
          15 February 2005

          Bedankt voor je reactie

          Ik ga inderdaad met een komvliegwiel rijden.

          Wat voor racekoppelingsplaat zou je mijn aanraden ?

          Mvg Patrick

          #18155598
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Belangrijkste is of je er ook op de straat mee blijft rijden voor alle dag.
            Zo ja dan zou ik een geveerde nemen, bijv. de organische of sinterbronzen van Sachs Performance.
            Zo niet, dan kan een starre plaat overwegen.

            #18155599
            tuner
              Lid sinds:
              15 February 2005

              Bedankt voor de reactie

              Ik ga er gewoon mee op straat rijden

              Je bedoeld zeker deze 2 koppelingen ?

              http://www.stroevemotorsport.nl/Koppelingen/304931/881861_999777–Opel-Astra-Sachs-Koppelingen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              http://www.stroevemotorsport.nl/Koppelingen/304932/881861_999765–Opel-Astra-Sachs-Koppelingen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Zijn er nog meer adressen waar de koppeling verkrijgbaar is? kon alleen deze website en M-tech maar die verkoopt alleen komplete sets

              Gr Patrick

              #18155600
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                Voor op straat kan je ook gewoon een XE plaat nemen hoor. Gaat prima. Die platen van die links kunnen ook, alleen zijn ze aardig aan de prijs.

                En ja Servaas, ook die combi met die XE plaat gaat op Bitburg met M&H gewoon goed zonder slip met EDS fase 3. Al ben ik wel met je eens als je een auto puur voor de strip bouwt je beter voor een ander set kan gaan. Maar voor op straat en 2x per jaar Bitburg vind ik het onzin.

                #18155601
                tuner
                  Lid sinds:
                  15 February 2005

                  Die koppelingsplaten zijn zeker prijzig .

                  Dus een standaard xe plaat voldoet ook prima.

                  Maar waar kan ik een losse xe koppelingsplaat halen? zijn meestal toch komplete sets.

                  Gr Patrick

                  #18155602
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    Meestal complete sets idd. Je zou een compleet set voor een leuke prijs op MP moeten vinden ofzo. Dan kan je die drukgroep verkopen en plaat en druklager zelf houden.

                    Of je moet die LET plaat die je te koop heb staan op MP, met iemand kunnen ruilen voor een XE plaat. Of is die advertentie niet van jou? Denk het wel aangezien je Patrick heet en uit Beverwijk komt. Er zat zijn iig zat jongens die met een f28 rijden en dus zo plaat kunnen gebruiken.

                    Succes

                    #18155603
                    tuner
                      Lid sinds:
                      15 February 2005

                      Ja dat is inderdaad mijn advertentie goed gezien.

                      Komplete set kost 150 euro via http://www.mister-auto.nl
                      Moet dan meestal wel uit Frankrijk komen maar is daar wel goedkoop .
                      Dus ga daar maar een complete set bestellen let koppeling komt daar ook vandaan.

                      Gr Patrick

                      .

                      #18155604
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        400nm plus op een standaard drukgroep zou ik ten zeerste afraden.
                        Maar goed dat is meer door mijn eigen ervaring dat ik al een drukgroep heb zien exploderen bij 380nm

                        Ik hoef me voeten niet kwijt.
                        wel vermogen willen maar geen geld willen uitgeven voor goed materiaal wat de rest aandrijft.

                        400+nm = gewoon een sachs performance drukgroep erin.

                        #18155605
                        Corsa16V
                          Lid sinds:
                          26 January 2005

                          Naar mijn idee kwam dat gewoon omdat je je koppeling zwaar hebt laten slippen, te zien aan de foto’s is het zooitje aardig heet geweest. Er zijn toch zat jongens die ermee rijden of gereden hebben jaren lang? Je bent echt niet de eerste.

                          #18155606
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            de koppeling slipt omdat de drukgroep het vermogen niet aankan.
                            Op banen als drachten nooit geen problemen maar als er geen grip was kon die plaat/drukgroep het niet houden.

                            En nee ik rij niet met de poot op de koppeling.
                            Andere drukgroep en zelfde soort plaat erin en het gaat wel goed.

                            Zelfs met nog meer vermogen.

                            Ook met DPT lang gekeken naar oorzaken en oplossingen.
                            Hij reed ook de ene orginele drukgroep + plaat na de andere naar zijn schrootje
                            Serieus spul erin en het blijft heel.

                            Dus ja ik ben niet de eerste en niet de enigste met het probleem.
                            Wel leuk dat andere aan de hand van foto’s kunnen zien hoe ik met mijn auto rij :S

                            #18155607
                            Mr. Bone
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 September 2009

                              Niet alleen aan de hand van foto’s hoor. In deze run hoor je duidelijk dat die tijdens en na je start zwaar slipt. Tijdens het warmroken dan weer niet.

                              http://youtu.be/ZO2B-ZFZBcw” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              #18155608
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                wat dus puur veroorzaakt wordt door de drukgroep die het koppel niet trekt.
                                maar goed fijn dat anderen mijn eigen motor beter kennen als mezelf.

                                #18155609
                                Mr. Bone
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 September 2009

                                  Dat snap ik dat je drukgroep het niet houdt, maar dan klopt het toch dat je plaat daar slipt of niet? En dus kokend heet geworden is.

                                  Je hoort hier niemand zeggen dat we jou auto beter kennen als jou. Het enigste wat gezegt word is dat je drukgroep misschien mede gespettert is door dat die heet is geweest. Omdat je vliegwiel ook zo blauw was door het slippen van je plaat wat volgens jou dan weer kwam omdat je drukgroep het niet hield op de “niet” Drachten banen.

                                  Heet is die zeker geweest, want je vliegwiel was zo blauw als een ME bus.

                                  MEER IS ER NIET GEZEGT!!!

                                  Het is ook logisch dat die standaard drukgroep ergens stopt, zeker met full slicks op de strip.
                                  En ook dat is lang goed gegaan bij je op banen zoals Drachten. Maar topic starter gaat niet naar de strip en zeker niet met slicks rijden, vandaar dat er geZegt word dat een standaard LET drukgroep voldoende is.

                                  Ik ga ook niet met full slicks rijden icm fase 3 en een originele drukgroep, maar met semi slicks. Als ik uiteindelijk wel met M&H wil rijden om snellere tijden te rijden, zal ik waarschijnlijk ook een andere versterkte drukgroep nodig heben.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.