Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Drukgroep C20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2013 om 18:33 #17258864
Hoi
Ik heb een vraagje: is een standaard drukgroep van een c20let sterk genoeg om met een racekoppeling te rijden .
Drukgroep van c20let heb ik nog nieuw liggen.
Hij moet ongeveer 400nm koppel aan kunnen, ik rij met een c20let +f18
Of zijn er nog andere opties.
Ik hoor het graag van jullie.
Gr Patrick
27 juni 2013 om 20:20 #18155596Fase 3 gaat ook goed met een komvliegwiel, XE plaat en ern LET drukgroep. Neem aan dat jij ook een komvliegwiel heb aangezien je met een LET drukgroep wil rijden
28 juni 2013 om 06:58 #18155597Bedankt voor je reactie
Ik ga inderdaad met een komvliegwiel rijden.
Wat voor racekoppelingsplaat zou je mijn aanraden ?
Mvg Patrick
28 juni 2013 om 13:05 #18155598Belangrijkste is of je er ook op de straat mee blijft rijden voor alle dag.
Zo ja dan zou ik een geveerde nemen, bijv. de organische of sinterbronzen van Sachs Performance.
Zo niet, dan kan een starre plaat overwegen.28 juni 2013 om 16:12 #18155599Bedankt voor de reactie
Ik ga er gewoon mee op straat rijden
Je bedoeld zeker deze 2 koppelingen ?
http://www.stroevemotorsport.nl/Koppelingen/304931/881861_999777–Opel-Astra-Sachs-Koppelingen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.stroevemotorsport.nl/Koppelingen/304932/881861_999765–Opel-Astra-Sachs-Koppelingen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zijn er nog meer adressen waar de koppeling verkrijgbaar is? kon alleen deze website en M-tech maar die verkoopt alleen komplete sets
Gr Patrick
28 juni 2013 om 18:07 #18155600Voor op straat kan je ook gewoon een XE plaat nemen hoor. Gaat prima. Die platen van die links kunnen ook, alleen zijn ze aardig aan de prijs.
En ja Servaas, ook die combi met die XE plaat gaat op Bitburg met M&H gewoon goed zonder slip met EDS fase 3. Al ben ik wel met je eens als je een auto puur voor de strip bouwt je beter voor een ander set kan gaan. Maar voor op straat en 2x per jaar Bitburg vind ik het onzin.
28 juni 2013 om 20:38 #18155601Die koppelingsplaten zijn zeker prijzig .
Dus een standaard xe plaat voldoet ook prima.
Maar waar kan ik een losse xe koppelingsplaat halen? zijn meestal toch komplete sets.
Gr Patrick
28 juni 2013 om 22:00 #18155602Meestal complete sets idd. Je zou een compleet set voor een leuke prijs op MP moeten vinden ofzo. Dan kan je die drukgroep verkopen en plaat en druklager zelf houden.
Of je moet die LET plaat die je te koop heb staan op MP, met iemand kunnen ruilen voor een XE plaat. Of is die advertentie niet van jou? Denk het wel aangezien je Patrick heet en uit Beverwijk komt. Er zat zijn iig zat jongens die met een f28 rijden en dus zo plaat kunnen gebruiken.
Succes
29 juni 2013 om 07:44 #18155603Ja dat is inderdaad mijn advertentie goed gezien.
Komplete set kost 150 euro via http://www.mister-auto.nl
Moet dan meestal wel uit Frankrijk komen maar is daar wel goedkoop .
Dus ga daar maar een complete set bestellen let koppeling komt daar ook vandaan.Gr Patrick
.
1 juli 2013 om 20:36 #18155604400nm plus op een standaard drukgroep zou ik ten zeerste afraden.
Maar goed dat is meer door mijn eigen ervaring dat ik al een drukgroep heb zien exploderen bij 380nmIk hoef me voeten niet kwijt.
wel vermogen willen maar geen geld willen uitgeven voor goed materiaal wat de rest aandrijft.400+nm = gewoon een sachs performance drukgroep erin.
2 juli 2013 om 05:31 #18155605Naar mijn idee kwam dat gewoon omdat je je koppeling zwaar hebt laten slippen, te zien aan de foto’s is het zooitje aardig heet geweest. Er zijn toch zat jongens die ermee rijden of gereden hebben jaren lang? Je bent echt niet de eerste.
2 juli 2013 om 17:25 #18155606de koppeling slipt omdat de drukgroep het vermogen niet aankan.
Op banen als drachten nooit geen problemen maar als er geen grip was kon die plaat/drukgroep het niet houden.En nee ik rij niet met de poot op de koppeling.
Andere drukgroep en zelfde soort plaat erin en het gaat wel goed.Zelfs met nog meer vermogen.
Ook met DPT lang gekeken naar oorzaken en oplossingen.
Hij reed ook de ene orginele drukgroep + plaat na de andere naar zijn schrootje
Serieus spul erin en het blijft heel.Dus ja ik ben niet de eerste en niet de enigste met het probleem.
Wel leuk dat andere aan de hand van foto’s kunnen zien hoe ik met mijn auto rij :S2 juli 2013 om 17:46 #18155607Niet alleen aan de hand van foto’s hoor. In deze run hoor je duidelijk dat die tijdens en na je start zwaar slipt. Tijdens het warmroken dan weer niet.
http://youtu.be/ZO2B-ZFZBcw” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 juli 2013 om 20:25 #18155608wat dus puur veroorzaakt wordt door de drukgroep die het koppel niet trekt.
maar goed fijn dat anderen mijn eigen motor beter kennen als mezelf.3 juli 2013 om 05:31 #18155609Dat snap ik dat je drukgroep het niet houdt, maar dan klopt het toch dat je plaat daar slipt of niet? En dus kokend heet geworden is.
Je hoort hier niemand zeggen dat we jou auto beter kennen als jou. Het enigste wat gezegt word is dat je drukgroep misschien mede gespettert is door dat die heet is geweest. Omdat je vliegwiel ook zo blauw was door het slippen van je plaat wat volgens jou dan weer kwam omdat je drukgroep het niet hield op de “niet” Drachten banen.
Heet is die zeker geweest, want je vliegwiel was zo blauw als een ME bus.
MEER IS ER NIET GEZEGT!!!
Het is ook logisch dat die standaard drukgroep ergens stopt, zeker met full slicks op de strip.
En ook dat is lang goed gegaan bij je op banen zoals Drachten. Maar topic starter gaat niet naar de strip en zeker niet met slicks rijden, vandaar dat er geZegt word dat een standaard LET drukgroep voldoende is.Ik ga ook niet met full slicks rijden icm fase 3 en een originele drukgroep, maar met semi slicks. Als ik uiteindelijk wel met M&H wil rijden om snellere tijden te rijden, zal ik waarschijnlijk ook een andere versterkte drukgroep nodig heben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.