druk boven in de kop

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) druk boven in de kop

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207043
    d.kadett
      Lid sinds:
      19 December 2005

      Ongeveer 1000 km geleden is de kop van mijn c20ne eraf geweest ivm opnieuw inslijpen van de kleppen.

      nu loopt er telkens olie vanaf het klepdekselpakking aan de ontstekingszijde.de laatste twee bouten heb ik al steviger aangedraaid,maar wil dit niet te stevig doen ivm breken van het deksel.
      De pakking is toen vernieuwd.Moeten de klepdeksel-boutjes met een bepaald moment worden aangedraaid of kan ik gewoon de laatste twee stevig aandraaien tot het lekken ophoudt?

      De motor verbruikt geen olie,maar door het lekken van de klepdekselpakking heb ik toch al n keer olie moeten aanvullen…De carterontluchting heb ik afgedopt op het gasklephuis en door het filter wat er nu op zit wordt ook olie uitgedrukt.ik heb het idee dat de druk bovenin de kop erg hoog is,
      Waar kan dit aan liggen?
      alvast bedankt voor de replys:thumbup

      #17402152
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        carterdruk wordt vaak veroorzaakt door je zuigerveren en olieschrapers..
        Heb je al een keer een compressie test gedaan??

        #17402153
        d.kadett
          Lid sinds:
          19 December 2005

          met zo’n slangetje en drukmeter die ik bij een automaterialenzaak heb gehaald kwamen de waardes aardig bij elkaar,maar weet niet meer wat t was.
          Bij welke waarden moet ik me zorgen maken?

          #17402154
          bmwman
            Lid sinds:
            28 February 2008

            Ik had een paar weken geleden precies het zelfde probleem: steeds meer carterdruk.
            Bleek een behoorlijke speling op de zuigerveren te zijn waardoor er compressie en later ook brandstof in het carter terecht kwam.
            Oplossing: openmaken en nieuwe veren, gelijk lagerschalen gedaan. motor afgesteld en ingereden. Loopt weer prachtig mooi en trekt als een beer.
            Ennuh, geen DRUPPIE olie meer onder de kap.

            #17402155
            d.kadett
              Lid sinds:
              19 December 2005

              Gisteren compressie gemeten en cil 1 en 3 allebei 12,5 bar,2en 4 allebei 13 bar.
              Is dat ok?


              @bmwman
              :Hoe wist je dat er benzine in t carter kwam,door een benzinelucht of ging je verbruik ineens omhoog?
              Wat was je kwijt voor de nieuwe veren en schalen?

              #17402156
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                origineel gepost door bmwman
                Ik had een paar weken geleden precies het zelfde probleem: steeds meer carterdruk.
                Bleek een behoorlijke speling op de zuigerveren te zijn waardoor er compressie en later ook brandstof in het carter terecht kwam.
                Oplossing: openmaken en nieuwe veren, gelijk lagerschalen gedaan. motor afgesteld en ingereden. Loopt weer prachtig mooi en trekt als een beer.
                Ennuh, geen DRUPPIE olie meer onder de kap.

                ik heb hier nog geen ervaring mee,

                maar volgens mij moet je ook je cilinderwanden laten honen als je die veren wilt vervangen of heb jij dit zonder gedaan en kan dat ook zonder?

                ik meen dat dit ook kan ontstaan door gewoon ophoping vuil in moter zelf, correct me if i,m wrong!?!?!

                maar is er als dat het geval is, niet een een of andere reiniger van forte voor?

                groeten sebas

                #17402157
                Bart Hoedemaker
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Hij zegt toch dat ie geen olie verbruikt..

                  Die pakkingen lekken altijd. Kwestie van ff pasvlakken goed schoonmaken, en niet te hard aantrekken 10 nm is goed. Je kan evt heel dun vloeibare pakking erbij doen.

                  Compressie is nog redelijk, moet niet veel lager komen.

                  #17402158
                  stoppelflieger
                    Lid sinds:
                    14 January 2007

                    Compresiie is nog redelijk?!
                    die is prima,de meeste 16v motoren halen net 13-14 bar….

                    Maar een compressie test zecht weinig,mijn xe heeft 13,5 bar op alle cilinders
                    Maar de cilinder lektest gaf deze waardes…
                    Cil 1 koud 30% warm 20%
                    Cil 2 koud 70% warm 55%
                    Cil 3 koud 50% warm 35%
                    cil 4 koud 55% warm 40%
                    Zoals je ziet best een gaar blok ondanks de goede compressie meting:cry:cry
                    Dit zou ik eerst eens proberen te testen voor je verder zoekt..

                    #17402159
                    d.kadett
                      Lid sinds:
                      19 December 2005

                      heb geprobeerd de boutjes van de klepdeksel aan te draaien en je raad het al:1 brak er direct af.:swear
                      voorzichtig uitgeboord en met een tegendraads tap kwam hij er zonder problemen uit:thumbup
                      de gaten zaten vol met troep dus konden de boutjes niet goed aangedraaid worden en logisch dat er dan lekkage optreedt..
                      weer een nieuwe pakking erop en boutjes voor de zekerheid korter gemaakt en voorzichtig aangedraaid,nu is t lekken over:D

                      maar de hoge druk blijft natuurlijk.Als de kop eraf is,is het dan mogelijk om van bovenaf te zien of de zuigerveren versleten zijn?het liefst laat ik hem erop zitten natuurlijk..
                      of kan je het zien/meten/voelen als de carterpan eraf is?

                      alvast bedankt voor de reacties:thumbup
                      ik weet zeker dat er velen zijn die hiermee te maken hebben/krijgen….

                      #17402160
                      Small Sexy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Als je de carterpan en de beschermkap eraf heb, en de kop eraf heb, kun je van onder uit de zuigers los draaien. Tenzij na zulke korte tijd je koppaking al weer lekt, zijn het je zuigerveren.

                        Heel zeker weet ik het niet, want t zou ook een scheur in de kop of onderblok kunnen zijn? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Zelf heb ik geen truuks of tips om dit makkelijk te constateren. Miss iemand anders?

                        Sjupke`

                        #17402161
                        stoppelflieger
                          Lid sinds:
                          14 January 2007

                          NIETS LOSHALEN!!!!
                          Bij een garage een cilinderlektest laten doen dan komt de waarheid boven tafel.
                          kost misschien wat maar je weet wel waar het probleem zit.
                          gr

                          #17402162
                          Bart Hoedemaker
                            Lid sinds:
                            12 February 2007

                            Als dat niet te duur is zou ik dat idd doen..

                            Een setje zuigerveren kost ook de kop niet.

                            #17402163
                            d.kadett
                              Lid sinds:
                              19 December 2005

                              ik was zeker niet van plan alles los te halen voor ik weet wat er aan de hand is,dus ik zal eerst eeens een afspraak maken voor een cilinderlektest.:thumbup

                              #17402164
                              bmwman
                                Lid sinds:
                                28 February 2008

                                Bij mij rook je op het laatst gewoon benzinelucht in de olie, en het was heel dun geworden.
                                Veren, drijfstanglagers, kopbouten, koppakking, klepdekselpakking en carterpanpakking kost nog geen 200,-
                                En nu ik er al weer 1500km op heb zitten merk ik dat ie nog steeds beter gaat trekken.
                                Honen was bij mij niet nodig, kon de groeven nog tellen.
                                Compressie had ie zat, maar ook een slotspeling van 4 a 5 mm. Daar lekte die behoorlijk druk langs, vandaar dat ie het er bij mij langs alle kanten uitgooide.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.