druk boven in de kop

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) druk boven in de kop

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207043
    d.kadett
    • Topics 8
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    19 December 2005

    Ongeveer 1000 km geleden is de kop van mijn c20ne eraf geweest ivm opnieuw inslijpen van de kleppen.

    nu loopt er telkens olie vanaf het klepdekselpakking aan de ontstekingszijde.de laatste twee bouten heb ik al steviger aangedraaid,maar wil dit niet te stevig doen ivm breken van het deksel.
    De pakking is toen vernieuwd.Moeten de klepdeksel-boutjes met een bepaald moment worden aangedraaid of kan ik gewoon de laatste twee stevig aandraaien tot het lekken ophoudt?

    De motor verbruikt geen olie,maar door het lekken van de klepdekselpakking heb ik toch al n keer olie moeten aanvullen…De carterontluchting heb ik afgedopt op het gasklephuis en door het filter wat er nu op zit wordt ook olie uitgedrukt.ik heb het idee dat de druk bovenin de kop erg hoog is,
    Waar kan dit aan liggen?
    alvast bedankt voor de replys:thumbup

    #17402152
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    carterdruk wordt vaak veroorzaakt door je zuigerveren en olieschrapers..
    Heb je al een keer een compressie test gedaan??

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17402153
    d.kadett
    • Topics 8
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    19 December 2005

    met zo’n slangetje en drukmeter die ik bij een automaterialenzaak heb gehaald kwamen de waardes aardig bij elkaar,maar weet niet meer wat t was.
    Bij welke waarden moet ik me zorgen maken?

    #17402154
    bmwman
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    28 February 2008

    Ik had een paar weken geleden precies het zelfde probleem: steeds meer carterdruk.
    Bleek een behoorlijke speling op de zuigerveren te zijn waardoor er compressie en later ook brandstof in het carter terecht kwam.
    Oplossing: openmaken en nieuwe veren, gelijk lagerschalen gedaan. motor afgesteld en ingereden. Loopt weer prachtig mooi en trekt als een beer.
    Ennuh, geen DRUPPIE olie meer onder de kap.

    #17402155
    d.kadett
    • Topics 8
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    19 December 2005

    Gisteren compressie gemeten en cil 1 en 3 allebei 12,5 bar,2en 4 allebei 13 bar.
    Is dat ok?


    @bmwman
    :Hoe wist je dat er benzine in t carter kwam,door een benzinelucht of ging je verbruik ineens omhoog?
    Wat was je kwijt voor de nieuwe veren en schalen?

    #17402156
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    origineel gepost door bmwman
    Ik had een paar weken geleden precies het zelfde probleem: steeds meer carterdruk.
    Bleek een behoorlijke speling op de zuigerveren te zijn waardoor er compressie en later ook brandstof in het carter terecht kwam.
    Oplossing: openmaken en nieuwe veren, gelijk lagerschalen gedaan. motor afgesteld en ingereden. Loopt weer prachtig mooi en trekt als een beer.
    Ennuh, geen DRUPPIE olie meer onder de kap.

    ik heb hier nog geen ervaring mee,

    maar volgens mij moet je ook je cilinderwanden laten honen als je die veren wilt vervangen of heb jij dit zonder gedaan en kan dat ook zonder?

    ik meen dat dit ook kan ontstaan door gewoon ophoping vuil in moter zelf, correct me if i,m wrong!?!?!

    maar is er als dat het geval is, niet een een of andere reiniger van forte voor?

    groeten sebas

    #17402157
    Bart Hoedemaker
    • Topics 56
    • Reacties 1790
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Hij zegt toch dat ie geen olie verbruikt..

    Die pakkingen lekken altijd. Kwestie van ff pasvlakken goed schoonmaken, en niet te hard aantrekken 10 nm is goed. Je kan evt heel dun vloeibare pakking erbij doen.

    Compressie is nog redelijk, moet niet veel lager komen.

    #17402158
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    Compresiie is nog redelijk?!
    die is prima,de meeste 16v motoren halen net 13-14 bar….

    Maar een compressie test zecht weinig,mijn xe heeft 13,5 bar op alle cilinders
    Maar de cilinder lektest gaf deze waardes…
    Cil 1 koud 30% warm 20%
    Cil 2 koud 70% warm 55%
    Cil 3 koud 50% warm 35%
    cil 4 koud 55% warm 40%
    Zoals je ziet best een gaar blok ondanks de goede compressie meting:cry:cry
    Dit zou ik eerst eens proberen te testen voor je verder zoekt..

    #17402159
    d.kadett
    • Topics 8
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    19 December 2005

    heb geprobeerd de boutjes van de klepdeksel aan te draaien en je raad het al:1 brak er direct af.:swear
    voorzichtig uitgeboord en met een tegendraads tap kwam hij er zonder problemen uit:thumbup
    de gaten zaten vol met troep dus konden de boutjes niet goed aangedraaid worden en logisch dat er dan lekkage optreedt..
    weer een nieuwe pakking erop en boutjes voor de zekerheid korter gemaakt en voorzichtig aangedraaid,nu is t lekken over:D

    maar de hoge druk blijft natuurlijk.Als de kop eraf is,is het dan mogelijk om van bovenaf te zien of de zuigerveren versleten zijn?het liefst laat ik hem erop zitten natuurlijk..
    of kan je het zien/meten/voelen als de carterpan eraf is?

    alvast bedankt voor de reacties:thumbup
    ik weet zeker dat er velen zijn die hiermee te maken hebben/krijgen….

    #17402160
    Small Sexy
    Bijdrager
    • Topics 13
    • Reacties 278
    Lid sinds:
    1 May 2008

    Als je de carterpan en de beschermkap eraf heb, en de kop eraf heb, kun je van onder uit de zuigers los draaien. Tenzij na zulke korte tijd je koppaking al weer lekt, zijn het je zuigerveren.

    Heel zeker weet ik het niet, want t zou ook een scheur in de kop of onderblok kunnen zijn? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Zelf heb ik geen truuks of tips om dit makkelijk te constateren. Miss iemand anders?

    Sjupke`

    #17402161
    stoppelflieger
    • Topics 4
    • Reacties 360
    Lid sinds:
    14 January 2007

    NIETS LOSHALEN!!!!
    Bij een garage een cilinderlektest laten doen dan komt de waarheid boven tafel.
    kost misschien wat maar je weet wel waar het probleem zit.
    gr

    #17402162
    Bart Hoedemaker
    • Topics 56
    • Reacties 1790
    Lid sinds:
    12 February 2007

    Als dat niet te duur is zou ik dat idd doen..

    Een setje zuigerveren kost ook de kop niet.

    #17402163
    d.kadett
    • Topics 8
    • Reacties 36
    Lid sinds:
    19 December 2005

    ik was zeker niet van plan alles los te halen voor ik weet wat er aan de hand is,dus ik zal eerst eeens een afspraak maken voor een cilinderlektest.:thumbup

    #17402164
    bmwman
    • Topics 1
    • Reacties 8
    Lid sinds:
    28 February 2008

    Bij mij rook je op het laatst gewoon benzinelucht in de olie, en het was heel dun geworden.
    Veren, drijfstanglagers, kopbouten, koppakking, klepdekselpakking en carterpanpakking kost nog geen 200,-
    En nu ik er al weer 1500km op heb zitten merk ik dat ie nog steeds beter gaat trekken.
    Honen was bij mij niet nodig, kon de groeven nog tellen.
    Compressie had ie zat, maar ook een slotspeling van 4 a 5 mm. Daar lekte die behoorlijk druk langs, vandaar dat ie het er bij mij langs alle kanten uitgooide.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.