DRINGEND: Kan de dealer dit programmeren?

Forumindex Forums Modellen Astra DRINGEND: Kan de dealer dit programmeren?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270503
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Helaas is de ECU van mijn Astra f cc x18xe overleden en moet er een nieuwe in. De wagen geeft P0340 als foutcode. Nokkenassensor, krukassensor, bedrading en distributie is nagekeken en vervangen. De fout blijft helaas bestaan en dan schiet enkel de ECU nog over. De wagen staat momenteel bij een officiële Opel dealer en die wil mijn ECU opsturen naar een bedrijf dat ECU’s herstelt maar dat kost 400€ (incl 2 jaar garantie). Nu vind ik dat wat aan de dure kant en de dealer gaf mij de toestemming om zelf een ECU te zoeken en dat zij deze zouden installeren. Dealer heeft een foto van mijn huidige ECU opgestuurt en nu heb ik exact dezelfde ECU op ebay gevonden. Enkel heb ik hier een vraag bij.

      http://www.ebay.co.uk/itm/Motorsteuergerat-Opel-Astra-F-1-8l-Steuergerat-Motor-90519066-5WK9050-Siemens-/131405115756?pt=DE_Autoteile&hash=item1e985af16c

      Er staat dat de ECU zijn immobilisatiesysteem geprogrammeerd moet worden. Kan de dealer dit?? Op de sticker van de ECU staat 1 verschil. Rechts boven in de hoek staat 03, bij mij staat er 06, kan dit kwaad??

      50€ ipv 400€ is natuurlijk een héél pak goedkoper

      Foto van mijn HUIDIGE ECU

      #18272845
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        De ecu die u wilt kopen. Is dat reset al of niet? Heeft u uw beveiligingscode?

        #18272846
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Dat kan de dealer, enkel denk ik niet dat je ecu stuk is.
          Vaak heeft de x18xe een modificatie gehad voor een nokkenassensor.
          En is dit de oorzaak of gewoon een defecte nokkenas of krukassensor.

          De ecu’s gaan zelden stuk van dit type motor.

          #18272847
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Geen idee, ik weet even véél als jullie kunnen lezen in de ebay aanbieding. Alle sensoren zijn vervangen door nieuwe, er zit al een gemodifficeerde versie in.

            #18272848
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Dus, u koopt een gecodeerde ecu, niemand weet de code, zelfs niet opel dealer. En uw code is ook niet bekend. Klinkt als verloren geld voor mij.

              #18272849
              Opel_Bjorn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 May 2008
                #18272850
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Vervang de sensor maar voor een origneel niet modicatie exemplaar.

                  #18272851
                  johanhummer9
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 May 2011

                    @Haasje17 wrote:

                    Vervang de sensor maar voor een origneel niet modicatie exemplaar.

                    ik had toen bij mijne toen de sensor vervangen voor een nieuwe type , heel klein beetje aangepast , en de originele stekker paste er toen goed op.

                    #18272852
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      originele GM sensor?

                      #18272853
                      johanhummer9
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 May 2011

                        @liviu2004 wrote:

                        originele GM sensor?

                        yep, dat weet ik nog heel goed , want ik had geen zin om 75 euro extra neer te leggen voor de kabelboom

                        #18272854
                        ZakhooiTM
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 November 2013

                          Ik denk dat het programmeren niet eens echt nodig is, bij dit type ECU’s is het meestal voldoende om de EEPROM over te zetten, kan iedereen met een hete lucht soldeerstation

                          Als het goed is moet ik deze ECU zelfs nog ergens hebben liggen. Zal morgen avond effe zoeken :)

                          #18272855
                          Opel_Bjorn
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 May 2008

                            Dat hoor ik graag, als ge die nog moest hebben liggen :) Je laat dan maar iets weten

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.